Author |
Topic  |
guy gadbois
Member

2415 Posts |
Posted - 2010/09/30 : 21:38:56
|
quote: 50-öring
Jag sätter emot... 
Slutsteg är beställt. Liksom försteg. Båda sprillans nytt från "internationella" leverantörer... Får se vilket som kommer först..
|
Min anläggningstråd |
 |
|
opethic
Member

2890 Posts |
Posted - 2010/10/01 : 04:40:34
|
Jäklar vad fel jag hade med min gissning. Nu vet jag vad det är för grejor som guy gadbois beställt, och jag är nog kanske nästan lika nyfiken och förväntansfull som han är själv. |
Hårdrock på CD & vinyl, nytt och begagnat: http://voodoomusic.tictail.com/ www.facebook.com/BurningSkullRec |
 |
|
läktarörnen
Semesterfirare

480 Posts |
Posted - 2010/10/01 : 18:05:40
|
AlfaGTV, då borde ju rörhybrider vara det bästa av två världar
Mvh Läktarörnen. |
 |
|
Falkman
Member

172 Posts |
Posted - 2010/11/13 : 10:10:41
|
Örjan och Alfa. Bumpar upp denna tråd eftersom jag har ett par frågor angående LDMk3 som jag fick hem häromdagen.
Jag kör den som hörlursstärkare enbart, i alla fall tills vidare, och har kopplat den mot Tape 1 Out på min Rotel RA-971 Mk2. (Har endast ett par billiga signalkablar just nu, men väntar på ett par bättre som är under tillverkning). Mina lurar är 120ohms AKG 601 (nyinspelade, dryga 200 tim).
Det jag undrar över är att utvolymen är riktigt dålig i lurarna. Får skruva upp volympotten till över kl.14 för att få något sånär hyfsat ljud, (nej jag är inte gravt hörselskadad :) Har bättre volym direkt i hörlursuttaget i Roteln.
Har testat att ställa om gain switcharna i LD:n i olika lägen, kör just nu på max gain, men förbättringen är minimal.
Har mailat Mr. David men han svarar bara att kablarna skall sitta i line Out i stärkaren. Men tape 1/2 out är ju line utgång?!
Hur upplever ni det hela?
Sven |
 |
|
AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts |
Posted - 2010/11/13 : 10:27:46
|
Utnivån på min LD MkIII är ordentlig, tror aldrig jag haft den över kl 12 på ratten. Jag kör med låg gain för tillfället då jag har Denon AH-D2000 med 25ohms impedans. Har även kört Sennheiser HD650 och inte heller med dessa (dock högre gain) var volympotten över lunchtid...
När LD'n blitt varm, ca 30-40minuter, har jag en tendens att spela ruggigt högt. Tror det har med det rena ljudet att göra, skruvar gärna på mera.
MVH /Micke |
Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd |
 |
|
AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts |
Posted - 2010/11/13 : 10:29:33
|
quote: AlfaGTV, då borde ju rörhybrider vara det bästa av två världar 
Jo, visst är det så, men det förutsätter att man får med sig godbitarna från båda varianterna och inte nackdelarna 
MVH /Micke |
 |
|
guy gadbois
Member

2415 Posts |
Posted - 2010/11/13 : 11:59:59
|
... och för de som ev undrar vad det sedan blev för försteg för min del så finns det dokumenterat här i min systemtråd. |
Min anläggningstråd |
 |
|
Falkman
Member

172 Posts |
Posted - 2010/11/14 : 10:25:20
|
Tack Alfa. Märkligt, för att få hyfsad volym måste jag upp med volymen till en bra bit över 12, ända upp till 14:00. Mailade tillverkaren igen och han svarade att klockan 2 är normal volym ut. När man läser alla recensioner verkar det som att de flesta får bra tryck redan kloickan 9 eller lite högre. Där är volymen väldigt låg för mig. Signalkablarna kan väl inte ha så stor betydelse? Har testat i alla line utgångar och även direk i cd:ns utgång med samma resultat. Tycker dessutom rören glöder väldigt svagt.
Btw, vad är den medföljande tredelade rca kabeln till för? Luranslutningen?
Sven
Edit: Ska spela in den lite mer och får återkomma i ämnet. |
Edited by - Falkman on 2010/11/14 12:01:43 |
 |
|
AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts |
Posted - 2010/11/14 : 19:45:24
|
Detta kanske skulle vart en egen tråd, men jag svarar i alla fall.
Ang "den tredelade RCA kabeln" så har jag ingen aning? Jag köpte min beggad och fick bara en sliten manual med!  För övrigt funderar jag på om det kan ha betydelse vad du sitter med för rör i den? I min sitter Mullard 8161 och vad jag förstår lämnar de något mindre effekt än standard-rören.
MVH /Micke
PS Grattis till lyckat inköp guy_badbois! DS |
 |
|
Topic  |
|