HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Aspara Acoustics HL-2
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Labbe
Medlem, HiFi Norr

2052 Posts

Posted - 2010/10/03 :  15:52:34  Show Profile  Visit Labbe's Homepage Send Labbe a Private Message
Hittade dessa skönheter till horn på ett grannforum och föll pladask..
Så nu tänkte jag dela med mig lite.
http://www.asparaacoustics.co.uk/hl2_concept.php

En rescension:
http://www.avguide.com/review/the-aspara-acoustics-hl-2-loudspeaker

In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates.

Ansvarig för EleganZe Project

om.s
Avstängt på egen begäran

383 Posts

Posted - 2010/10/03 :  18:21:46  Show Profile Send om.s a Private Message
Sprid det gode budskapet, de kommer snart til en leilighet i Gøteborg

mvh

"Too many people of today know the price of everything and the value of nothing"...
Go to Top of Page

Labbe
Medlem, HiFi Norr

2052 Posts

Posted - 2010/10/03 :  19:18:33  Show Profile  Visit Labbe's Homepage Send Labbe a Private Message
Dejlig... Ser fram emot intrycken.
Det kanske blir till att ge sig ut på en liten resa t.om..

Go to Top of Page

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2010/10/04 :  08:08:18  Show Profile Send brewitz a Private Message
De där har jag spenderat en heldag framför hos Walrus Systems här i London när jag provade lite olika vinylsvarvar. Mycket trevligt. Ännu trevligare var storebror HL1 som jag blev omåttligt förälskad i. En test i hemmiljö står högt upp på to-do listan.
Go to Top of Page

Labbe
Medlem, HiFi Norr

2052 Posts

Posted - 2010/10/04 :  14:12:33  Show Profile  Visit Labbe's Homepage Send Labbe a Private Message
kommer du ihåg hur det lät? och vad hade de för kringutrustning?

Go to Top of Page

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2010/10/04 :  16:56:58  Show Profile Send brewitz a Private Message
Förstärkare: EAR 899
Källa: Michell Orbe, NA Spacedeck och SME 10 (plus Skala Lyra och Tom Evans Groove)

Det är ett par månader sedan jag var där så jag tänker inte komma med några tvärsäkra uttalanden. HL2 upplevde jag som kanske en smula basfattiga och påträngande i de högre registren men det var nog bara jag som var petig. De större HL1 kändes helt rätt trots det lilla rummet, omtumlande om man så vill. Vill du/ni ha hifi-parametrar är det bara att ta ringa Walrus och testa själv, för mig kändes det bara riktigt, riktigt bra. Nu får man komma ihåg att jag var där för att utvärdera vinylspelare och kanske inte helt koncentrerade mig på vad högtalarna tillförde. Denna session plus en till i hemmiljö slutade med att jag väntar på en svarv som verkar ta evigheter att snickra ihop.....

HL1 är nästa sak att testa hemma, frun kommer att gå i taket men det problemet löser vi senare.

Go to Top of Page

om.s
Avstängt på egen begäran

383 Posts

Posted - 2010/10/04 :  20:55:09  Show Profile Send om.s a Private Message
Jimmy Hughes oppgraderte sin gamle Impulse H1 for å matche HL2s øvre register, så noe godt har de da å by på, men det er klart en 5 1/2" ikke klarer levere samme bunn som en 12", men det er kompromisser og tilpassninger, ikke minst tror jeg de tjener to forskjellige formål disse to som her nevnes (HL2 & HL1)
Må si jeg misunner deg å kunne få testet ett par HL1 hjemme, det hadde vært særdeles spennede, men nesten umulig av plass, og kvinnelige orsaker

mvh

"Too many people of today know the price of everything and the value of nothing"...

Edited by - om.s on 2010/10/04 20:56:47
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000