Har lägg märke till att det har börjat brumma i min förstärkare lite då och då men idag såg jag sambandet. Det brummar när vi har igång hårfönen. De är inte ens i samma rum och således inte på samma fas/propp (gammal lgh). Hur hänger detta ihop och vad kan man göra åt det?
Har t.o.m. dragit en dedikerad ledning från proppskåpet för att bli kvitt mitt brum som kommer på kvällarna. Mina samtliga grannar har troligen ha en varsin fön och lägger frisyrerna på kvällarna.
Ajdå. Hade hoppats på att iaf det skulle hjälpa (dra en egen ledning till hifin). Alla mina uttag är ojordade. Kan det vara skadligt för förstärkaren när brummandet ökat, svagt brum har jag alltid haft. Brummar inte i högtalarna.
DC i elnätet. Skapat av en diod i serie med värmeelementet i hårfönen för att få halva effekten. Det krävs ganska lite DC för att saturera en transformator. När detta händer så brummer eller "morrar" den. http://sound.westhost.com/articles/xfmr-dc.htm
Is that him? That's the buffet table. Well, how can we be sure unless we question it? The D just stands for digital. The amp turns itself on and off between notes to save power. Yeah! I love reading, and my head isn't even close to the shape of an egg! It's more the shape of an apple, or maybe an orange, but a BIG orange, more like a grapefruit really... Är klubbmästare i SVAVEL.