HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Presentation
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Hermes
Starting Member

12 Posts

Posted - 2010/10/12 :  18:24:12  Show Profile Send Hermes a Private Message
Hej!

En liten presentation av mig som är ny på forumet:

Till yrket är jag matematiker, och jobbar/forskar ofta utomlands. Basen är i Göteborg, när jag är i Sverige. Jag disputerade 2004 på KTH, Stockholm och är sedan dess kringresande forskare med frekventa resor hem till Götet. Är nu 37 år. Jag älskar musik (spelar piano själv) och med det har också hifi intresset kommit. Problemet med att bo på olika platser är väl att det är svårt att ta med sig anläggning + piano. Nåväl, Primare anläggningen brukar få plats i bilen, som nu heter stereo-expressen, eftersom jag i stort sett endast använder den när jag ska frakta stereo anläggningar eller tillbehör till dessa.. ;-)

Tycker det är väldigt roligt att se hur man kan utveckla musik återgivning med hjälp av olika tekniker. Detta område är jag dock mycket dålig på, skulle vilja lära mig mycket mer om elektroteknik och vilka mekanismer som gör ljudet bättre. Det är väl mycket av den anledningen jag hoppar in på forumet.

Ser fram emot många intressanta trådar framöver!

/Magnus

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2010/10/12 :  18:40:39  Show Profile Send huzze a Private Message
Välkommen Magnus!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000