HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Mirakelmaskin från Hifikit.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Ryssen
100.000-klubben

8944 Posts

Posted - 2010/11/01 :  04:09:33  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message
Sitter och kollar mailen så här på morgonkvisten och ser att hifikit fått in en mirakel maskin: http://www.hifikit.se/index.php?id=3211
åsikter?

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-

opethic
Member

2890 Posts

Posted - 2010/11/01 :  06:50:53  Show Profile  Visit opethic's Homepage Send opethic a Private Message
quote:
Insignalen tas från 1-output på hemmabioförstärkaren. Utsignalen från Anti-Mode 8033C kopplas till lågnivåingången på subwoofern.
Verkar ju intressant, lite dyr kanske. Men hur gör man om man inte har någon "hemmaioförstärkare" - köper två mirakelboxar?

Hårdrock på CD & vinyl, nytt och begagnat: http://voodoomusic.tictail.com/
www.facebook.com/BurningSkullRec
Go to Top of Page

Audiovector
Member

1991 Posts

Posted - 2010/11/01 :  09:48:47  Show Profile  Visit Audiovector's Homepage Send Audiovector a Private Message
Man kan ju köpa en Y-Link och koppla in sig på pre-outen på stereoförstärkaren (stereo) samt med monosidan på boxen. :)

Min Velodyne-sub har inbyggd rumskalibrering och det gör verkligen underverk för ljudet!

Anläggning 1) ELAC FS-249, Cambridge Audio 851W, Cambridge Audio 840E, Cambridge Audio 851D, Chord Signature reference, Monitor Audio Silver W12, Marantz SR-7011 samt Real Cable Chenonceau RCA, Onkyo DX-C390 samt Bluesound Node.

Anläggning 2) Focal Chorus 836W, Cambridge Audio 851C, Roksan Caspian M2 Power Amp
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2010/11/01 :  10:09:07  Show Profile Send huzze a Private Message
Tyckte inte att det framgick någonstans, hur många punkter den korrigerar. Många subbar gör det vid 7 frekvenser.

Mer datakraft, två kanaler och större frekvensomfång (går bara till 160Hz) så kunde den vara något för huvudsystemet.
Go to Top of Page

Audiovector
Member

1991 Posts

Posted - 2010/11/01 :  10:37:37  Show Profile  Visit Audiovector's Homepage Send Audiovector a Private Message
Underar hur bra den står sig mot Velodynes inbyggda? Fördelen med den är ju dels att den är inbyggd, och dels att den har fjärrstyrd volymkontroll. :)

Anläggning 1) ELAC FS-249, Cambridge Audio 851W, Cambridge Audio 840E, Cambridge Audio 851D, Chord Signature reference, Monitor Audio Silver W12, Marantz SR-7011 samt Real Cable Chenonceau RCA, Onkyo DX-C390 samt Bluesound Node.

Anläggning 2) Focal Chorus 836W, Cambridge Audio 851C, Roksan Caspian M2 Power Amp
Go to Top of Page

Joda
fd. David_Web, Klubbmästare, Svavel

1407 Posts

Posted - 2010/11/01 :  17:52:47  Show Profile Send Joda a Private Message
24 IIR PEQ har den om jag minns rätt. (är alltså miniphase)
Gick tydligen inte att ändra manuellt dock.

Är nog en trevlig burk för automatisk justering då den inkluderar allt.

Skulle nog hellre göra det manuellt med en FBQ2496 eller liknande. Tillsammans med HOLMImpulse. Men då krävs ju mic och lite kunskap.
20 PEQ och 2 kanaler räcker gott.

Is that him?
That's the buffet table.
Well, how can we be sure unless we question it?

The D just stands for digital. The amp turns itself on and off between notes to save power.
Yeah! I love reading, and my head isn't even close to the shape of an egg!
It's more the shape of an apple, or maybe an orange, but a BIG orange, more like a grapefruit really...

Är klubbmästare i SVAVEL.
Go to Top of Page

Mirage
Member

493 Posts

Posted - 2010/11/01 :  19:34:48  Show Profile  Visit Mirage's Homepage Send Mirage a Private Message
Det finns en rätt lång tråd på forumet Component om Anti-Mode 8033 Automatic Subwoofer Equalizer, där man bl.a. jämför med lite andra alternativ.

Jag vet att det inte alltid är så populärt att tipsa om trådar på andra forum. Jag tycker dock att HiFi-forum och Component kompletterar varandra väldigt bra, och att även tober som driver Component deltar i trådarna här. Så jag hoppas att ingen misstycker till att jag länkar till en tråd där det redan skrivits en hel del i ämnet. Eftersom jag gillar både hifi och hemmabio så hänger jag på båda forumen.

Om jag inte minns fel så har man i den tråden inte diskuterat hur man skulle koppla för att använda en (eller två) till sidohögtalarna. Däremot står det en del om hur man kan koppla två subwoofers till en 8033.

Erik Nyström
Mitt system eller här

Edited by - Mirage on 2010/11/01 19:35:54
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2010/11/01 :  19:41:29  Show Profile Send huzze a Private Message
Ser det bara som positivt att det delas information när det är just information som eftersöks.
Go to Top of Page

Merry
Member

275 Posts

Posted - 2010/11/01 :  20:19:15  Show Profile Send Merry a Private Message
Jag har haft min ett tag nu och kan inte säga annat än att den är grym den lilla lådan. Jag tyckte inte från början att jag va i behov av en då jag va mycket nöjd med hur mina basar presterar i mitt rum men då den hyllades nästan till skyarna i div tester och trådar så kunda jag inte motstå att prova en Faktum är att basen stramades upp rejält, blev mycke tajtare och mer slagkraftig
Go to Top of Page

dwain
Member

1240 Posts

Posted - 2010/11/01 :  20:53:46  Show Profile Send dwain a Private Message
Blir lite sugen på en sådan. Den kanske skulle göra underverk för min svs PB2-Plus. Som det är nu så tenderar den att sätta ingång några resonanser å det gör den lite väl kraftigt
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000