Author |
Topic  |
|
mace
London calling

5296 Posts |
Posted - 2003/01/22 : 20:58:27
|
Hej Hopp I morgon skall jag hämta mina ramar för att stapla högtalarna i Ramarna är enligt Quads rekomendation (http://home.pacbell.net/drquad/stackedquads1.jpg) med lite modifikation för att kunna justera vinkeln mm.
På Quads sida står det att högtalarna BÖR paralellkopplas.
Jag hade tänkt att använda en Quad 303/högtalarpar och dela signalen från 33'an i 2 mono så att båda kanalerna/amp är lika... bla bla bla ni fattar nog bättre an jag vad jag menar
Nåja,,, varför bör jag inte seriekoppla högtalarna????? jag har ju defacto en kanal/högtalare eller
kan det kallas pseudo biamping eller bara idioti Tackar o bugar
''det é så trevligt med folk som fattar så mycket mer än mig själv ''
 |
mera quad ESL = mera välljud.
"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.
Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(
"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.
Mr 500! |
Edited by - mace on 2003/01/27 14:48:58 |
|
ayayay
Inredningsarkitekt

1278 Posts |
Posted - 2003/01/23 : 08:12:38
|
Jag är avundsjuk! Skulle oxå vilja köra med fyra st 57:or Visst 2st låter bra så länge, men du får återkomma med en recension. |
"difficulties mastered is opportunities won" - Winston Churchill |
 |
|
mace
London calling

5296 Posts |
Posted - 2003/01/23 : 10:17:20
|
quote: Originally posted by ayayay
Jag är avundsjuk! Skulle oxå vilja köra med fyra st 57:or Visst 2st låter bra så länge, men du får återkomma med en recension.
Lovar på heder.. |
"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.
Mr 500! |
 |
|
ayayay
Inredningsarkitekt

1278 Posts |
Posted - 2003/01/23 : 10:19:27
|
Gott
Rör och elektrostater (Quad 57:or) fungerar bara så bra  |
"difficulties mastered is opportunities won" - Winston Churchill |
 |
|
ud
Member

894 Posts |
Posted - 2003/01/23 : 11:45:20
|
Jag lyssnade på Mark Levisons (mannen) HQD en gång. Hartley 24" i 1000L-låda, ram med 2 57:or och en Decca banddiskant mellan. Vad jag minns, det bästa jag hade hört dittills.
/Urban |
 |
|
mace
London calling

5296 Posts |
Posted - 2003/01/23 : 12:15:03
|
quote: Originally posted by ud
Jag lyssnade på Mark Levisons (mannen) HQD en gång. Hartley 24" i 1000L-låda, ram med 2 57:or och en Decca banddiskant mellan. Vad jag minns, det bästa jag hade hört dittills.
/Urban
Urban has been to Nirvana and back I kneel in Thy presence. |
Mr 500! |
 |
|
mace
London calling

5296 Posts |
Posted - 2003/01/27 : 14:47:21
|
Har nu lött o sprayat färdigt EHT korten , http://home.pacbell.net/drquad/spic5.jpg ( dom är Svenska vet ni va!),till 57'orna. hoppas löda in dom nu i veckan, skall även hämta delar till ramarna som är på borrning o gägning, hmm tror jag behöver staga upp det hela lite!?! får se när det sitter ihop
Mer kommer 
Magnus |
Mr 500! |
 |
|
|
Topic  |
|