Jag har en Denon PMA-560 som allt är bra jobbig och skulle behöva tips på vad som är fel.
Den är som många andra Denon beskriven som en "(New) Optical Class A" och i detta fallet kan nog Class A ha nån poäng - den blir otroligt varm! Och detta även på låga effekter (volymen på ~15%). Jag har aldrig haft en PMA-x60 innan så jag vet inte om alla de brukar bli kokheta. De PMA-x20 jag haft innan har ej haft detta "problemet".
Det verkliga problemet är att den klickar. I vissa fall försvinner även musiken, och i andra fall så klickar det bara till. Ett likadant klick som när skyddsrelät (?) knäpper till några sekunder efter man har startat mackapären. Dessutom knäpper det lite nån gång då och då från högtalarna efter att förstärkaren värmt upp sig lite.. dock har jag bara märkt det när jag spelat från en speciell dator, men jag är inte säker om det är så. Reläklicken verkar vara lite last- (eller högtalarutgång)beroende då jag upplever att det klickar oftare på golvarna än stativarna.
Är det farligt (främst för högtalarna) att ha förstärkaren igång alls? Likström vill man ju inte råka ut för - kan knäpparna i högtalarna vara något annat?
* Saken är den att jag gillar Denons gamla stärkare och denna köpte jag från Tyskland eftersom jag inte hittade nån vettig i Sverige vid tillfället. Så såvida inte nån har ett bra förslag på jämförligt ljud vill jag inte köpa nåt nytt av annat märke.. än.
Bra förslag, dock gör det ingen skillnad. Däremot verkade "subsonic"-filtret aktiverat göra att det klickade mer (vid Pure Direct Off, då).
Jag bytte högtalarutgång och nu klickar det betydligt mindre.. hmm.. den klickar dessutom på samma sätt när man vrider på utgångsvredet (ungefär kl-kl-klick-klick-klick istället för ett (eller två) klick man skulle kunna förvänta sig).