Hello, såg i Timbres urläckra bildreportage att man hade Argent Roomlenses bredvid JM Lab:arna. Någon som har koll på var man kan se/låna/köpa dessa i Sverige? Timbre?
De är diffusorer. Det skulle vara bra om de var betydligt större. Med så många som egentligen skulle behövas för att nå fullgod diffusering, blir det förstås en stor summa pengar.
Meningen är väl att dom ska stå ganska nära högtalaren och då tar dom upp en större vinkel av det ljud som skulle reflexteras i väggen till lyssnaren. Jag trodde att det var deras grej, istället för att klä hela väggarna så har man några få små diffusorer som står närmre. Det är väl ingen studiolösning, men det kanske räcker i hemmiljö med en fru.
De fungerar som diffusorer jag vill minnasatt de kostade ca 20.000:- för 3 stycken du behöver 3 om de skall fungera som tillverkaren har tänkt. Mvh JMlab
De fungerar som diffusorer jag vill minnasatt de kostade ca 20.000:- för 3 stycken du behöver 3 om de skall fungera som tillverkaren har tänkt. Mvh JMlab
Hur har tillverkaren tänkt att jag skall ställa upp dem då?
Precis som vår KR vän... En på mitten av bakväggen och en till vardera högtalaren på utsidan för att splittra upp sidovågen. Kolla in Kharmagossen i Istanbul. Same same...