HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Tannoy Reveal
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Djur
Starting Member

37 Posts

Posted - 2003/01/24 :  15:19:41  Show Profile Send Djur a Private Message
Tänkte köpa ett par Tannoy Reveal, passiva.
Nån som kikat på dessa och har åsikter/synpunkter?

~d

SZR
Guran!

1515 Posts

Posted - 2003/01/24 :  23:35:50  Show Profile  Visit SZR's Homepage Send SZR a Private Message
Funkar bra som monitorer vid mixning, men till hifi-lyssning kan du nog hitta bättre alternativ!

//StefanZ

"..are all these your guitars..?"
Go to Top of Page

Djur
Starting Member

37 Posts

Posted - 2003/01/25 :  10:14:03  Show Profile Send Djur a Private Message
I prisklassen?
Go to Top of Page

d_kay
Member

266 Posts

Posted - 2003/01/25 :  13:08:24  Show Profile Send d_kay a Private Message
quote:
Originally posted by Djur

I prisklassen?

Köpte aktiva varianten. Kan tyvärr inte ge något tillförlitligt omdöme ännu (trots att jag ägt dem i 5 mån). Lättlyssnade, låter lite som genomsnittet av de högtalare som jag provlyssnat, vilket var skälet till att jag köpte dem. Jag tyckte bättre om dem än de passiva. Främst pga diskanten var lite bättre (de är biampade). Gå in på Estrad (stockholm, söder) och provlyssna, de har aktiva och passiva. Mina aktiva kostade 7000kr, men man kan få de begagnade för rejält mindre, säg 4000kr och då är de ett säkert köp!. Annars så kan man få bättre högtalare, säg, Dynaudio 42 och de går ned till 45Hz!. mina går bara ned till 63Hz, vilket är på gränsen (fast jag har å andra sidan ett litet rum (16m2)

Tangbandare rulez!
Go to Top of Page

Djur
Starting Member

37 Posts

Posted - 2003/01/25 :  20:57:54  Show Profile Send Djur a Private Message
Ja jo det är ju som sagt dom passiva jag förmodligne köper.
Go to Top of Page

SZR
Guran!

1515 Posts

Posted - 2003/01/25 :  23:22:28  Show Profile  Visit SZR's Homepage Send SZR a Private Message
quote:
Originally posted by Djur

I prisklassen?

Hur mycket kostar Tannoy då?
Dynaudio 42 är ett bra köp, ca 4.500+ nya.
Problemet med Tannoy Reveal modellerna är att dom oftast finns i musikaffärer och där finns sällan hifi-högtalare och i hifiaffärer...
Det blir alltså svårt att jämföra! Försök att låna hem ett par Reveal och ett par bra hifi-monitorer och jämför tillsammans med din övriga utrustning.

//StefanZ

"..are all these your guitars..?"
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000