Low-fi, javisst! Men jag vill köpa en hyfsat liten och smidig dockningsstation att ställa i köket men som låter okej och inte är alltför dyr, dvs B&W Zeppelinaren är out of the question. Den ska kunna gå på nätförsörjnig men som bonus vore det fint med batteridrift ifall man vill ta med sig den någon gång.
Någon som har någon idé/erfarenhet på området? Det finns ju miljoner produkter inom området, men 90% är säkert dynga.
Pengar gör ingen lycklig, men jag gråter hellre i en Porsche än i en Fiat!
En semiportabel högtalare med ipod/iphondocka som faktiskt lät ok i mina öron är Tannoy I30, har väl också utgått, men finns kvar i vissa butiker. Inte dyr som knark heller...
Sammanfattat kan man väl säga att utbudet ur "hi-fi" synpunkt är deprimerande.
Hej. jag har själv ett par Aktimate Mini. det är inget som helst mini över dessa. rejäla snygga aktiva stativare med bra sjuss i basen. samt ett väldigt bra ljud överlag.
Men jag tror den låter bra (inte hunnit lyssna än) plus att de är den enda som man kan koppla upp ipad på vad jag vet. I köket blir de då en fin skärm för recept+musikspelare.
Bose Sounddock har flyttat hem hos mig och vi trivs rätt bra ihop. Man får bara tänka på att inte ställa den i ett hörn då basreflexen sitter bakåt och kan bli för boomig bas. /Shaft
Harman kardon go&play. Jäklar vilket ljud. Har testat en sådan i hemmiljö. Den lirar så sjukt trevligt och med en bottenbas som får en att flina. I mitt vardagsrum på ca 25m2 så lirar den så pass rejält att den kunde skaka om soffan. Polarna som var hemma å lyssnade undrade om jag hade min stora subb inkopplad
Ångrar att jag inte behöll dockan. Men eftersom jag inte har en ipod eller iphone så kändes det knas å köpa en sådan
Hej, jag tillbringar en stort antal dagar på resande fot och har ett survival kit med mig för att "överleva" ensamma kvällar på hotell rum som består av en iPod med en Apple dockningsstation och en Tivoli Audio Pal. Låter rent ut sagt djäkligt bra samt ger som plus möjlighet att lyssna på radio. Fungerar lika bra hemma på bakgården vid grillen.