Jag var inne på skivaffären och kollade lite skivor. Hittade en hylla med Hybrid-SACD skivor.
Vilken kvaitet! Underbart!
Jag är lite lost när det gäller SACD, men när jag nu ska köpa ny DVD så blir det garanterat en kombinerad DVD/SACD. Eller är det bättre att behålla min nuvarande Philips DVD och köpa en SACD spelare bara?
MVH Patrik
Säljer 3D-skrivare, seglar F18, odlar bin, plåtar analogt och lyssnar på musik
Beror väl lite på vad du tänkt lägga för en ny DVD/SACD... Marantz har ju en som spelar både DVD Audio, DVD Video samt SACD som fått goda omdömen både i Europeisk och Amerikansk press. Den kostar dock 18.000:-
Aven Pioneer gor "multi"-spelare. Deras 747 hade High Fidelity en recension pa i nr 4 forra aret. Listpriset var da 16000. Jag tror dock att de redan hunnit slappa nya versioner.
Jag kopte sjalv en ny DVD ganska nyligen och valet foll pa en Philips 963 som ar en DVD/SACD-kombo. Har dock inte lyssnat pa SACD annu da, som jag forstar det, jag maste koppla den med alla de sex interconnects som kravs for att fa akta SACD-ljud.
Jag använder än så länge "bara" en Sony NS905 DVD/SACD spelare men det låter otroligt bra redan med en så pass enkel spelare. Hifi&Musik skrev också i ett test nyligen att även enkla SACD spelare kan mäta sig med CD-spelare för 20-30000:- tack vare SACD's överlägsna grundkvalitet. Jag har inte jämfört själv med rikigt så dyra Cd-spelare men upp till 12000:- som jag har provat så vinner min Sony klart (med SACD förstås).
Jag är väldigt nyfiken på hur bra det då måste låta med en dedikerad SACD-spelare i lite högre prisklass...