HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 WOW - Köpt en SACD Hybrid
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

pwrdesign
Member

200 Posts

Posted - 2003/01/25 :  12:44:40  Show Profile  Visit pwrdesign's Homepage Send pwrdesign a Private Message
Hej!

Jag var inne på skivaffären och kollade lite skivor.
Hittade en hylla med Hybrid-SACD skivor.

Vilken kvaitet!
Underbart!

Jag är lite lost när det gäller SACD, men när jag nu ska köpa ny DVD så blir det garanterat en kombinerad DVD/SACD. Eller är det bättre att behålla min nuvarande Philips DVD och köpa en SACD spelare bara?

MVH Patrik

Säljer 3D-skrivare, seglar F18, odlar bin, plåtar analogt och lyssnar på musik

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2003/01/25 :  13:25:47  Show Profile Send Pjotre a Private Message
Beror väl lite på vad du tänkt lägga för en ny DVD/SACD... Marantz har ju en som spelar både DVD Audio, DVD Video samt SACD som fått goda omdömen både i Europeisk och Amerikansk press. Den kostar dock 18.000:-
Go to Top of Page

pesa
Fd. moderator med nattpass

829 Posts

Posted - 2003/01/25 :  14:33:44  Show Profile Send pesa a Private Message
Aven Pioneer gor "multi"-spelare. Deras 747 hade High Fidelity en recension pa i nr 4 forra aret. Listpriset var da 16000. Jag tror dock att de redan hunnit slappa nya versioner.

Jag kopte sjalv en ny DVD ganska nyligen och valet foll pa en Philips 963 som ar en DVD/SACD-kombo. Har dock inte lyssnat pa SACD annu da, som jag forstar det, jag maste koppla den med alla de sex interconnects som kravs for att fa akta SACD-ljud.

Peter

Detroit, Michigan
Go to Top of Page

n/a
deleted

552 Posts

Posted - 2003/01/25 :  15:38:23  Show Profile Send n/a a Private Message
Jag använder än så länge "bara" en Sony NS905 DVD/SACD spelare men det låter otroligt bra redan med en så pass enkel spelare. Hifi&Musik skrev också i ett test nyligen att även enkla SACD spelare kan mäta sig med CD-spelare för 20-30000:- tack vare SACD's överlägsna grundkvalitet. Jag har inte jämfört själv med rikigt så dyra Cd-spelare men upp till 12000:- som jag har provat så vinner min Sony klart (med SACD förstås).

Jag är väldigt nyfiken på hur bra det då måste låta med en dedikerad SACD-spelare i lite högre prisklass...

Man borde inte sova.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.24 sekunder. Snitz Forums 2000