| Author |
Topic  |
|
|
McGyver
Member

1737 Posts |
Posted - 2011/03/17 : 15:46:03
|
För en bekants räkning sökes rör till en Dynaco Mk3 (12AU7 /ECC82, KT88)
Har du några till salu, skicka ett PM eller maila till:
sm7eyw(at)telia.com
|
The probability of someone watching you is proportional to the stupidity of your action. - A. Kindsvater |
|
|
lennartj
Member

1273 Posts |
Posted - 2011/03/18 : 10:56:18
|
Vad är det gjort för modifiering av Mk.III'orna? I original används den numera svåråtkomliga pentod-trioden 6AN8 som inte nytillverkats på länge. Det går inte att sätta i 12AU7/ECC82 utan vidare (som är en dubbeltriod). Dessutom brukar likriktarröret GZ34/5AR4 ha kortare livslängd än slutrören, så man bör alltid ha i reserv hemma. Jag har flera uppsättningar Mk.III från originalskick till helombyggda och många uppsättningar av rör som jag jämfört, men har ingen lust att sälja av från mitt förråd, men ger gärna tips om de rörfabrikat och modeller jag provat och hur prisvärda jag anser att de är i förhållande till Mk.III'ornas skick, kringutrustning och ambitionsnivå.
|
/lennartj "Friskt kopplat, hälften brunnet" |
Edited by - lennartj on 2011/03/18 10:57:36 |
 |
|
|
McGyver
Member

1737 Posts |
Posted - 2011/03/18 : 11:16:41
|
Hej Lennart,
Det är inte jag som äger slutstegen, utan en bekant! Han får hem dem idag och de kommer från en bekants dödsbo så rören han nämnde kan vara fel. Ber honom ta en översyn av sakerna så fort han fått hem dem, men han är säker intresserad av tips och trix angående dessa förstärkare!
/Roger |
The probability of someone watching you is proportional to the stupidity of your action. - A. Kindsvater |
 |
|
|
Kmj
Member

2870 Posts |
Posted - 2011/03/18 : 12:46:03
|
| Kolla med Imperial, han sitter på en massa rör. |
.....where the music comes to die. |
 |
|