Är det fler än jag som äger flera par högtalare som inte är inkopplade** men som står i lyssnings-rum/-rummet, och som funderat på hur mycket man kan förlora eller kommit fram till hur mycket dynamik man isf förlorar på detta kanske ibland visuellt spännande landskap*
Kul med teknik och grunkor hemma, fast man kanske mest skjuter sig i foten. Kan det vara ett litet eller stort problem att ta hänsyn eller mer hänsyn till vid en prov-lyssning i ex en butik med flera par icke inkopplade högtalare i samma rum.
Vad tror du och vad har du för relation till flera par. "Bra eller Anus" ? (för att ta till en känd fras..)
Tyck till.
* t.ex. som ett butikslandskap där flera par står tillsammans i väntan på inkoppling och kunder med blandad smak.
** Inte nödvändigtvis inkopplade samtidigt eller alls.
Jag hade fram tills i förrgår 3 par högtalare som stod på varsin sida om min tv möbel. Jag fick ett ryck och plockade bort ett par av dem och det var skönt att det blev lite mera plats och lite luftigare, dock kan jag inte säga om det blev någon skillnad i ljudet efter som att jag fick möjligheten att flytta på mina primära högtalare när jag tog bort ett par.
Ett forum dör utan tillströmning av medlemmar, Agera!
I ärlighetens namn så lät det sämre med min gamla tjock-tv i samma rum. Inte bara för eventuella reflexer utan att själva lådan runt tv:n spelade med. Det märkte man inte så tydligt förrän man lyfte ut den till ett annat rum förstås, eftersom det var svårt att skilja det extra ljudet från rumsproblem.
Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!