HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Sambon fick nog...
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 6

SamwiseG
Starting Member

2 Posts

Posted - 2003/01/26 :  15:53:16  Show Profile Send SamwiseG a Private Message
Hej på er, bröder...

Min sambo sedan 5 år har fått nog. Hon gick motvilligt med på mina modifieringar av elnätet, akustikförbättringar, och till och med shaktistenarna (brukar ju vara svårt att övertyga mainstreamlyssnare om just det). Men när jag köpte nytt kablage åt oss båda som 5-årspresent (tycker att vacker musik slår både guld och juveler med hästlängder) rann det över och hon bestämde sig för att lämna mig. Hon har nu flyttat hem till sina föräldrar, och sagt att hon behöver tid att tänka över situationen. Jag är "välkommen att höra av mig när jag förstått vad livet egentligen handlar om". Vad ska jag göra? Ge upp min passion? Musik är ju mitt liv! Jag är nu mycket nedstämd och vet varken ut eller in. Finns det någon som också är eller har varit i samma situation?

Mvh
Jens

Majjen03
Ej medlem längre

772 Posts

Posted - 2003/01/26 :  16:02:54  Show Profile Send Majjen03 a Private Message
[quote]Originally posted by SamwiseG

Hej på er, bröder...

Min sambo sedan 5 år har fått nog. Hon gick motvilligt med på mina modifieringar av elnätet, akustikförbättringar, och till och med shaktistenarna (brukar ju vara svårt att övertyga mainstreamlyssnare om just det). Men när jag köpte nytt kablage åt oss båda som 5-årspresent (tycker att vacker musik slår både guld och juveler med hästlängder) rann det över och hon bestämde sig för att lämna mig. Hon har nu flyttat hem till sina föräldrar, och sagt att hon behöver tid att tänka över situationen. Jag är "välkommen att höra av mig när jag förstått vad livet egentligen handlar om". Vad ska jag göra? Ge upp min passion? Musik är ju mitt liv! Jag är nu mycket nedstämd och vet varken ut eller in. Finns det någon som också är eller har varit i samma situation?

Mvh
Jens

Hej Jens!

Du har väl "klantat" till det lite väl mycket kanske, frågan är väl om du vill ha "tanten" tillbaks eller inte?
Att köpa kablar som 5 års present var väl inte så smart!
Tips! Du får väl göra som jag gjort vid några tillfällen, när "tanten"
tyckt att man felprioriterat saker.
Ta genast reda på vad hon vill ha t ex ny soffa, nya gardiner, en kul resa etc! Låtsas att du också velat ha dessa "prylar" och säg att du från och med nu skall nöja dig med din stereo och inte lägga ut en krona till på den. När du sedan skaffar dig nya saker så skall du säga att du bytt rakt av och att det inte kostat en krona. Du bör dock vänta minst ett år innan du börjar igen.
Köp också redan nu ett vackert smycke etc som en försenad 5 års present tillsammans med en stor bukett rosor. Detta brukar fungera.
I värsta fall får du sälja din stereo för att becvisa att du älskar henne, så långt bör man väl dock inte gå.
Mvh
Kenth
Go to Top of Page

Saro
Member

1721 Posts

Posted - 2003/01/26 :  16:03:05  Show Profile Send Saro a Private Message
Det är väldigt enkelt.. Om hon inte kan acceptera dig och din hobby (fanatism) så kommer du inte att kunna trivas med henne heller..
Go to Top of Page

redestad
Member

264 Posts

Posted - 2003/01/26 :  16:10:14  Show Profile Send redestad a Private Message
Låter inget vidare, men nya kablar kanske inte uppfattas som den mest romantiska presenten. Prova kanske med blommor och en försoningsmiddag på någon mysig restaurang. Visa vad du känner för henne så hon inte känner sig känslomässigt utkonkurrerad av stereon, häftigt att känna sig brädad av en hög med elektronik, inte sant? Se saken ur hennes perspektiv och putsa den egna romantiska sidan så kan hon säkert tänka om och komma tillbaka. Uppmärksamhet, uppskattning och uppvaktning känns som tre nyckelord i sammanhanget. Lycka till och hoppas allt löser sig till det bästa!

(Var det bara jag som tog denna tråd på allvar? Kanske har fallit för grym ironi, vem vet.)

Go to Top of Page

SZR
Guran!

1515 Posts

Posted - 2003/01/26 :  16:12:36  Show Profile  Visit SZR's Homepage Send SZR a Private Message
quote:
Originally posted by Samuelrönnqwist

Det är väldigt enkelt.. Om hon inte kan acceptera dig och din hobby (fanatism) så kommer du inte att kunna trivas med henne heller..

Finns det kvinnor som accepterar "fanatism"???
Finns det män som gör det?

Enligt min bok så är fanatism lika med att det har gått över styr!
Oavsett vad det handlar om. Om man köper kablar till en kvinna får man nog skylla sig själv!? (om nu inte kvinnan är MYCKET hifi-intresserad och har önskat sig nya kablar)Tyder på att man inte har fattat hur livet i allmänhet, och kvinnor i synnerhet, fungerar. Det får ju vara någon måtta på hur egoistisk man får vara?
Instämmer i övrigt med "Majjen03" och "redestad".

Lycka till!

//StefanZ

"..are all these your guitars..?"

Edited by - SZR on 2003/01/26 16:14:30
Go to Top of Page

daggen
Member

70 Posts

Posted - 2003/01/26 :  16:30:16  Show Profile Send daggen a Private Message
lägg ner hifiskiten o ta tillbaka det som är MYCKET viktigare, du kan nog njuta av musiken som spelas från din anläggning ändå ;)
Go to Top of Page

poman
Member

902 Posts

Posted - 2003/01/26 :  17:03:58  Show Profile Send poman a Private Message
Ska man skratta åt det eller gråta åt det, om du nu menar allvar med det du har skrivit Jens så har du gjort en riktig blunder.
Musik kan du nog hålla på med men man ska nog inte överdriva som du har gjort alla förhållanden är giva och taga.

/PO

quote:
Men när jag köpte nytt kablage åt oss båda som 5-årspresent

Go to Top of Page

falukorv
Ej medlem längre

555 Posts

Posted - 2003/01/26 :  17:07:59  Show Profile Send falukorv a Private Message
Ring och säg att du ångrar dig djupt och har lagat en romantisk middag och att du har köpt en liten men mycket dyr present åt henne.

Sen när hon kommer så överraskar du henne med att ha hela LTS hemma klädda i vita rockar med mätutrustning och hela vardagsrumet ombyggt till akustiskt död studio där du har petat in 5 st. Audio-Tronic Megatrend för hembions skull.

Haj fajv :-)

Bättre än att stå och dräggla i ett rör.
Go to Top of Page

Saro
Member

1721 Posts

Posted - 2003/01/26 :  17:08:13  Show Profile Send Saro a Private Message
Min kvinna accepterar min fanatism :)
Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2003/01/26 :  17:19:41  Show Profile Send Timbre a Private Message

Konsten att lyfta blicken över horisonten... Det är inte alltid så lätt. Se det så här:
Bättre att bryta upp innan man sitter där med gemensamma huslån, en tung anläggning som kanske måste splittras upp och säljas, barn som tvingas veckoslutpendla mellan sina föräldrar och alla konflikter på vägen.
Är musik och hifi viktigt för dig och kärestan inte kan ta till sig detta kommer det bara att tära på relationen och på intresset.
Risken är stor att du förlorar båda...

Jag tog tråden på allvar alltså.
Go to Top of Page

oliver
Member

714 Posts

Posted - 2003/01/26 :  17:21:00  Show Profile Send oliver a Private Message
Äh!det finns hur många andra kvinnor som helst även såna med samma intresse.Min fru hatar min stereo och jag gillar inte hennes garderob heller så man får väl ge och ta.

Skeptiker
Go to Top of Page

Flint
Member

3862 Posts

Posted - 2003/01/26 :  17:28:33  Show Profile Send Flint a Private Message
Ge aldrig upp ett intresse för en kvinna. Om hon inte kan acceptera ditt intresse så kan hennes känslor för dig inte vara speciellt starka. Låt henne gå, annars kan det bli som Timbre säger. Var sen glad om ni inte har hunnit skaffat barn. Min ekonomi hölls på plats i många år av underhåll till tre stycken osnutna, för att inte tala om allt känslomässigt trassel det har orsakat.
Go to Top of Page

Staffan
Member

714 Posts

Posted - 2003/01/26 :  17:33:41  Show Profile Send Staffan a Private Message
Ännu ett bevis på vikten
av delad ekonomi.
Go to Top of Page

marbrink
Member

2873 Posts

Posted - 2003/01/26 :  17:35:00  Show Profile Send marbrink a Private Message
Men om man köper kablar som 5-årspresent så kan jag förstå om kvinnan fick nog!
Go to Top of Page

j0akim
Member

1387 Posts

Posted - 2003/01/26 :  17:43:19  Show Profile  Visit j0akim's Homepage Send j0akim a Private Message
lämna tillbaka kablarna, köp ett halsband för pengarna till henne. sen så säger du att du har kommit på hur "jävla dum du var". låt trovärdig.. sen så förklarar du för henne varför du gillar din stereo så mycket. säkert lika mycket som hon gillar något annat.

sen får ni prata och se vad ni kommer fram till...
lycka till!

min flickvän hatar mitt "galna stereo/köp begär" men accepterar det iallafall. som tur är. men hon suckar väääldigt mycket.
Go to Top of Page

Mikael2
Member

1431 Posts

Posted - 2003/01/26 :  17:46:38  Show Profile  Visit Mikael2's Homepage Send Mikael2 a Private Message
Vilka kablar köpte du?
Go to Top of Page

pesa
Fd. moderator med nattpass

829 Posts

Posted - 2003/01/26 :  17:50:58  Show Profile Send pesa a Private Message
quote:
Originally posted by SZR
...
Om man köper kablar till en kvinna får man nog skylla sig själv!?
...

Jo det kan man nog saga.........
Minst sagt ett klavertramp. Vill Du ha tillbaka henne sa far det bli till att krala i stoftet ett tag. Hoppas allt loser sig till det basta.

Peter

Detroit, Michigan
Go to Top of Page

Anders47
Member

1060 Posts

Posted - 2003/01/26 :  17:54:10  Show Profile Send Anders47 a Private Message
Femårspresenten verkar vara den utlösande faktorn. Denna kan nog uppfattas som en ren provokation eller ett tecken på okänslighet. Hon verkade för det mesta stå ut med ditt intresse. Men när du säger att det är den finaste present du kunde hitta för oss båda på femårsdagen av förhållandet, så gällde det nog bara dig. Jag antar att hon struntade i kablarna.
Om du vill ha henne kvar skall du nog genast kontakta henne och förklara att det var ett stort misstag, att du gått för långt i ditt hifi-intresse och att detta var egoistiskt, och att du nu förstår vilken jubelidiot du var. Samt att vara öppen för seriösa resonemang om relationen och det övriga i livet som ni kan ha gemensamt.

Go to Top of Page

Jadde
Member

1166 Posts

Posted - 2003/01/26 :  18:02:26  Show Profile Send Jadde a Private Message
du skojar? annars rätt åt dig = )
Go to Top of Page

n00b
"Besan"

1532 Posts

Posted - 2003/01/26 :  18:10:59  Show Profile Send n00b a Private Message
Allvarligt om du inte ser felet i vad du gjort så har det nog gått förlångt. Inte fan kan du väl tjacka ett par högtalarkablar i 5-årspresent.

Så ja, jag tycker nog du skall lägga hifi:n på hyllan och reda ut det med henne

//jonas

Mer effekt åt folket!!!
Go to Top of Page

erik
Member

311 Posts

Posted - 2003/01/26 :  18:18:08  Show Profile Send erik a Private Message
Skaffa ett liv!

/Erik

Blås på!
Go to Top of Page

n/a
deleted

1080 Posts

Posted - 2003/01/26 :  18:24:27  Show Profile Send n/a a Private Message
Sälj kablarna o köp en fin present till henne...

Herr_Engel:#hififorum@quakenet
Go to Top of Page

celef
sirap i datorn

2422 Posts

Posted - 2003/01/26 :  18:43:54  Show Profile Send celef a Private Message
"Men om man köper kablar som 5-årspresent så kan jag förstå om kvinnan fick nog!"

Håller helt med, jag menar, hur fasen seriöst tar ni på denna hobby, att sprida sina gener är långt mer drivande än att jakten på det perfekta ljudet, wake up!!!

sound pollution
Go to Top of Page

dax
Member

644 Posts

Posted - 2003/01/26 :  18:58:48  Show Profile Send dax a Private Message
Ärade sam..., jag måste nog tacka dig ändå! Visar jag upp denna post för min sambo kommer jag troligtvis att ligga plus (nästan i alla fall). För mycket musiklyssning ter sig tämligen ofarligt i sammanhanget.

Nu är det du som gör bot och bättring!

Do not stagedive at home alone!
Go to Top of Page

struts
Member

315 Posts

Posted - 2003/01/26 :  19:57:18  Show Profile Send struts a Private Message
Texterna på Roger Waters "Amused to death" torde kunna komma till pass i sammanhanget.
Cd´n är förövrigt väldigt bra både musikmässigt och ljudmässigt.
Go to Top of Page

Erik Johansson
70-tals OA!!!!!

873 Posts

Posted - 2003/01/26 :  20:07:49  Show Profile Send Erik Johansson a Private Message
Jo Waters är riktigt bra...

/Erik
Go to Top of Page
Page: of 6 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000