Author |
Topic  |
|
Nagra
Member

764 Posts |
Posted - 2003/01/26 : 18:09:13
|
Min granne kom förbi idag, och sa att det mullrar i hans hus när jag spelar musik....tavlorna på hans vägg flyttar på sig... Han bad mig att sälja mina högtalare.... Så mina Mirage kanske kan gå ner till 22Hz som det står på pappret iallafall. Undrar vad egensvängingsfrek ligger hos min vägg??
|
ACCUrate PHASE |
Edited by - Nagra on 2003/01/26 18:15:09 |
|
Anton
Klubbmästare eoJeud

1219 Posts |
Posted - 2003/01/26 : 18:13:30
|
-Du bor alltså i villa, och grannen klagar!!!
|
 |
|
Nagra
Member

764 Posts |
Posted - 2003/01/26 : 18:14:24
|
Nja, radhus. |
ACCUrate PHASE |
 |
|
n/a
deleted

162 Posts |
Posted - 2003/01/26 : 18:34:10
|
Jag undrar vad din granne har för egenresonans hitta den och han kommer inte att besöka dig mer. |
 |
|
aaight
Member

208 Posts |
Posted - 2003/01/26 : 18:42:33
|
då ska du bara svara - tro fan att det mullrar, jag spelar ju högt som fan- sen stänger du dörren. |
 |
|
dax
Member

644 Posts |
Posted - 2003/01/26 : 19:02:06
|
Huvudsaken är väl att det inte mullrar hos dig, utan basen är ren och fin! |
Do not stagedive at home alone! |
 |
|
RotelPower
Member

525 Posts |
Posted - 2003/01/26 : 22:40:24
|
Ett lite tips...
Grannen: Ursäkta, kan du sänka lite.
Du: va?
Grannen: URSÄKTA, kan du inte SÄNKA lite!
Du: VA??
Grannen: KAN DU INTE SÄNKA LITE!!
Du: JAG HÖR INTE FÖR JAG SPELAR SÅ JÄVLA HÖGT!!! TJIHOOOOOOO, FAN VAD DET ROCKAR!!!! HEJ DÅ!!
...bara ett förslag.
|
Advance Acoustic MCD-403 --> Digisnake2 --> Panasonic SA-XR25 --> Ixos Gamma 6003 --> Quad 11L2
|
 |
|
Frux
Member

183 Posts |
Posted - 2003/01/26 : 23:25:07
|
Hade en småskum studentkorridors-granne som festade och spelade musik i princip dygnet runt. Under en av hans fester gick jag och en kompis in till mig och började kolla på U-571 med basen RIKTIGT maxad! Lät som att sitta i en subwoofer på 20 m2, riktigt maffigt när undervattensbomberna detonerade. Dröjde 40 min innan han knackade på och undrade om det var vi som kollade på film. Han hade inte hört att ljudet kom från mig först, han trodde det var jordbävning... Men det var väl en 3 stereos på högsta volym ut i korridoren den kvällen ändå så.
Nej, men seriöst så försöker jag föregå med gott exempel och försöka att inte störa mina grannar. Har själv varit den som knackat på ett par gånger. Visst är det ok om folk kollar film då och då, men det ska inte behöva vara direkt störande ljud i ens egen lägenhet. Flytta anläggningen eller sänk basen om du vill behålla grannfriden. |
 |
|
Anders47
Member

1060 Posts |
Posted - 2003/01/26 : 23:34:33
|
Det bästa är att försöka ha en vänlig attityd till grannarna. Om du har spelat högt ofta under den senaste tiden och möter grannen, nämn det och fråga om det har stört. Och säg att du är intresserad av musik men om det stör så skall de bara säga till. Om grannarna känner att de har kontroll så blir det mycket mindre störande. Om man vet att det är en schysst granne man kan säga till så är det inte så farligt. Om det är någon ignorant typ som skiter i tillsägelser bygger man snart upp mycket frustration.
|
 |
|
FCX
Member

154 Posts |
Posted - 2003/01/27 : 00:30:44
|
"då ska du bara svara - tro fan att det mullrar, jag spelar ju högt som fan- sen stänger du dörren."
Mohahahaha   Där fick ja mej allt ett riktigt garv!
Skämt osido. Jag håller med vad Anders47 skrev |
Finns inget bättre än att koppla av med bra ljud, en bra skiva och en god single malt. Det är mumma för själen! |
 |
|
julbingo
Starting Member
45 Posts |
Posted - 2003/01/27 : 00:35:08
|
Jag gjorde så att jag gick och ringde på hos alla mina grannar och förklarade att de skulle säga till mig om jag någon gång spelade för högt. Jag tror att det gör att de drar sig för att göra det, eftersom jag var så trevlig och varnade dem... Jag har i alla fall inte fått ett enda klagomål på 3 år.. |
Bilder på mitt system Alla mina filmer |
 |
|
Nagra
Member

764 Posts |
Posted - 2003/01/27 : 00:52:49
|
Ska nog diskutera saken med min granne, fast jag spelade inte på högsta volym heller.... |
ACCUrate PHASE |
 |
|
brumel
Member

2568 Posts |
Posted - 2003/01/27 : 00:55:42
|
Hos mig spelar dom rätt högt ibland. Men jag tror inte att det är hifiknuttar som vrider upp. Antigen är det umpa-bumpa musik eller hjärndöd hiphop som går.. bo pa bobo pa. Sån där musik dom spelar i helvetet ni vet. |
Hifiarkeologen |
 |
|
whiskyman
Member

3896 Posts |
Posted - 2003/01/27 : 08:05:21
|
quote: Originally posted by FCX
"då ska du bara svara - tro fan att det mullrar, jag spelar ju högt som fan- sen stänger du dörren."
Mohahahaha   Där fick ja mej allt ett riktigt garv!
Skämt osido. Jag håller med vad Anders47 skrev
Ja och sedan komer nog vise värden , eller i mitt fall ordföranden för vår bostadsrättsförening och knackar på dörren och sedan står man förmodligen utan bostad. MvhKristofer |
 |
|
|
Topic  |
|