HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Mitt första klagomål från grannen
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Nagra
Member

764 Posts

Posted - 2003/01/26 :  18:09:13  Show Profile Send Nagra a Private Message
Min granne kom förbi idag, och sa att det mullrar i hans hus när jag spelar musik....tavlorna på hans vägg flyttar på sig...
Han bad mig att sälja mina högtalare....
Så mina Mirage kanske kan gå ner till 22Hz som det står på pappret iallafall.
Undrar vad egensvängingsfrek ligger hos min vägg??

ACCUrate PHASE

Edited by - Nagra on 2003/01/26 18:15:09

Anton
Klubbmästare eoJeud

1219 Posts

Posted - 2003/01/26 :  18:13:30  Show Profile Send Anton a Private Message
-Du bor alltså i villa, och grannen klagar!!!

Go to Top of Page

Nagra
Member

764 Posts

Posted - 2003/01/26 :  18:14:24  Show Profile Send Nagra a Private Message
Nja, radhus.

ACCUrate PHASE
Go to Top of Page

n/a
deleted

162 Posts

Posted - 2003/01/26 :  18:34:10  Show Profile Send n/a a Private Message
Jag undrar vad din granne har för egenresonans hitta den och han kommer inte att besöka dig mer.
Go to Top of Page

aaight
Member

208 Posts

Posted - 2003/01/26 :  18:42:33  Show Profile Send aaight a Private Message
då ska du bara svara - tro fan att det mullrar, jag spelar ju högt som fan- sen stänger du dörren.
Go to Top of Page

dax
Member

644 Posts

Posted - 2003/01/26 :  19:02:06  Show Profile Send dax a Private Message
Huvudsaken är väl att det inte mullrar hos dig, utan basen är ren och fin!

Do not stagedive at home alone!
Go to Top of Page

RotelPower
Member

525 Posts

Posted - 2003/01/26 :  22:40:24  Show Profile Send RotelPower a Private Message
Ett lite tips...

Grannen: Ursäkta, kan du sänka lite.

Du: va?

Grannen: URSÄKTA, kan du inte SÄNKA lite!

Du: VA??

Grannen: KAN DU INTE SÄNKA LITE!!

Du: JAG HÖR INTE FÖR JAG SPELAR SÅ JÄVLA HÖGT!!! TJIHOOOOOOO, FAN VAD DET ROCKAR!!!! HEJ DÅ!!

...bara ett förslag.

Advance Acoustic MCD-403 --> Digisnake2 --> Panasonic SA-XR25 --> Ixos Gamma 6003 --> Quad 11L2
Go to Top of Page

Frux
Member

183 Posts

Posted - 2003/01/26 :  23:25:07  Show Profile Send Frux a Private Message
Hade en småskum studentkorridors-granne som festade och spelade musik i princip dygnet runt. Under en av hans fester gick jag och en kompis in till mig och började kolla på U-571 med basen RIKTIGT maxad! Lät som att sitta i en subwoofer på 20 m2, riktigt maffigt när undervattensbomberna detonerade. Dröjde 40 min innan han knackade på och undrade om det var vi som kollade på film. Han hade inte hört att ljudet kom från mig först, han trodde det var jordbävning... Men det var väl en 3 stereos på högsta volym ut i korridoren den kvällen ändå så.

Nej, men seriöst så försöker jag föregå med gott exempel och försöka att inte störa mina grannar. Har själv varit den som knackat på ett par gånger. Visst är det ok om folk kollar film då och då, men det ska inte behöva vara direkt störande ljud i ens egen lägenhet. Flytta anläggningen eller sänk basen om du vill behålla grannfriden.
Go to Top of Page

Anders47
Member

1060 Posts

Posted - 2003/01/26 :  23:34:33  Show Profile Send Anders47 a Private Message
Det bästa är att försöka ha en vänlig attityd till grannarna. Om du har spelat högt ofta under den senaste tiden och möter grannen, nämn det och fråga om det har stört. Och säg att du är intresserad av musik men om det stör så skall de bara säga till.
Om grannarna känner att de har kontroll så blir det mycket mindre störande. Om man vet att det är en schysst granne man kan säga till så är det inte så farligt. Om det är någon ignorant typ som skiter i tillsägelser bygger man snart upp mycket frustration.

Go to Top of Page

FCX
Member

154 Posts

Posted - 2003/01/27 :  00:30:44  Show Profile Send FCX a Private Message
"då ska du bara svara - tro fan att det mullrar, jag spelar ju högt som fan- sen stänger du dörren."

Mohahahaha Där fick ja mej allt ett riktigt garv!

Skämt osido. Jag håller med vad Anders47 skrev

Finns inget bättre än att koppla av med bra ljud, en bra skiva och en god single malt. Det är mumma för själen!
Go to Top of Page

julbingo
Starting Member

45 Posts

Posted - 2003/01/27 :  00:35:08  Show Profile  Visit julbingo's Homepage Send julbingo a Private Message
Jag gjorde så att jag gick och ringde på hos alla mina grannar och förklarade att de skulle säga till mig om jag någon gång spelade för högt. Jag tror att det gör att de drar sig för att göra det, eftersom jag var så trevlig och varnade dem... Jag har i alla fall inte fått ett enda klagomål på 3 år..

Bilder på mitt system
Alla mina filmer
Go to Top of Page

Nagra
Member

764 Posts

Posted - 2003/01/27 :  00:52:49  Show Profile Send Nagra a Private Message
Ska nog diskutera saken med min granne, fast jag spelade inte på högsta volym heller....

ACCUrate PHASE
Go to Top of Page

brumel
Member

2568 Posts

Posted - 2003/01/27 :  00:55:42  Show Profile Send brumel a Private Message
Hos mig spelar dom rätt högt ibland. Men jag tror inte att det är hifiknuttar som vrider upp. Antigen är det umpa-bumpa musik eller hjärndöd hiphop som går.. bo pa bobo pa. Sån där musik dom spelar i helvetet ni vet.

Hifiarkeologen
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2003/01/27 :  08:05:21  Show Profile Send whiskyman a Private Message
quote:
Originally posted by FCX

"då ska du bara svara - tro fan att det mullrar, jag spelar ju högt som fan- sen stänger du dörren."

Mohahahaha Där fick ja mej allt ett riktigt garv!

Skämt osido. Jag håller med vad Anders47 skrev

Ja och sedan komer nog vise värden , eller i mitt fall ordföranden för vår bostadsrättsförening och knackar på dörren och sedan står man förmodligen utan bostad. MvhKristofer
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000