HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 cd och högtalartipps till amplifix...
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Gynter
Member

101 Posts

Posted - 2003/01/26 :  18:46:49  Show Profile Send Gynter a Private Message
Eftersom sökfunktionen inte fungerar så bra för mig så lägger jag upp frågan här, det finns säkert flera liknande trådar men iallafall.
Jag har tidigare varit inne på hembio och skaffat ett system som jag tycker är dugligt till det ändamålet men nu vill jag ha bättre tvåkanals ljud. Jag använder idag en sony dvp 400ns (eller vad den heter), en sat amplifix och ett par B&W dm 603s2. Som kablar har jag supra.
Inom ett halvår skall jag förhoppningsvis uppgradera till lite bättre prylar då min dvdspelare knappast är någon bra signalkälla och inte heller är högtalarna av bästa kvalit'e. Skulle vilja ha lite tipps om vettiga cdspelare och högtalare som fungerar bra ihop med amplifixen. Budgetten har jag inte satt än men kan kanske få lite tipps/hjälp där också.
Vad bör jag uppgradera först? Antar att cd står överst men kom gärna med förslag och motiveringar.

/Tommy

Anläggningen: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=20516

Gebex
Member

884 Posts

Posted - 2003/01/26 :  19:13:45  Show Profile Send Gebex a Private Message
CD-fix passar naturligvis perfekt.
Go to Top of Page

hali
Member

374 Posts

Posted - 2003/01/26 :  19:28:17  Show Profile  Visit hali's Homepage Send hali a Private Message
CDFix och ett par QRS Mercurius borde passa fint.
Jag skulle utan tvekan ta CD'n först, sen högtalare och sist bra kablar.

Say's who!?
Go to Top of Page

n/a
deleted

776 Posts

Posted - 2003/01/26 :  20:37:48  Show Profile Send n/a a Private Message
Prova Musical Fidelity 3.2, Rega Jupiter, Cairn FOG II och Arcam FMJ CD-23T innan du bestämmer dej för en "fix"... Rotel 1070 HDCD bör testas likaså!

//Jonas

Insyltad i branschen via Ljudmakarn
Go to Top of Page

drkim
Klubbmästare HKS

2647 Posts

Posted - 2003/01/26 :  21:46:37  Show Profile Send drkim a Private Message
Jag tyckte att ljudet blev en uns för slankt med Amplifix och Cdfix, skulle satsa på en cd-spelare med varmare klang. Utan att ha hört Rega spelaren - så borde den passa mkt bra. Vet de som kört Thule CD150B MK II tillsammans med Amplifixen med stor framgång.

MVH
Jocke

Med vänliga hälsningar
Jocke

Mitt system! Maila mig!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000