Har erfarenhet av ASP1000. Testade att driva mina gamla QRS Neptunus, det var mer eller mindre platt fall. Till mina nuvarande Orion funkar det dock perfekt för alla register. En skön mix av klang, kontroll och släpp. Där finns dock inga passiva filterkomponenter.
Totalt sett verkar dom vara väldigt applikationsberoende. När det stämmer ger det otroligt mycket välljud för pengarna.
The first principle is that you must not fool yourself and you are the easiest person to fool.
Sålde ASP500 som lät lite hårt när man drog på, till förmån för ASP1000 som gick att spela hur högt som helst med . De hade bättre bas också. Jag skulle hålla mig undan ASP500.
Tack för era synpunkter! Det verkar helt klart som att det var lite av "nyhetens behag" med Icepower, folk verkar ha blivit lite svalare () inställda till Icepower nu. Vore likväl intressant att testa. Fler synpunkter mottages tacksamt
Jag hörde ett par IcePower500 (ej ASP, utan med trafo) driva ett par Martin Logan elektrostater (minns inte vilken modell) och jag tror inte jag hört något bättre vare sig innan eller efter. Det var ett rörförsteg till dem. Kombinationen var sagolik.