HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Rega brio eller Rotel ra-01?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

jonaspersson
Starting Member

4 Posts

Posted - 2003/01/26 :  23:22:04  Show Profile Send jonaspersson a Private Message
Tjena!
Hade tänkt att köpa en förstärkare för strax under femtusingen och har efter lite research kommit fram till att Rega Brio och Rotel RA 01 verkar bra. Finns det nån som har lyssnat på båda?

Manga X
Donator: Bildserver

3083 Posts

Posted - 2003/01/26 :  23:34:02  Show Profile Send Manga X a Private Message
Hej Jonas.

Jag skulle köpa Regan. I silver så klart! Du får passa dig lite med ditt val av högtalare bara.

Mvh Magnus Eriksson
Go to Top of Page

Cliff Barnes
Member

72 Posts

Posted - 2003/01/26 :  23:49:25  Show Profile Send Cliff Barnes a Private Message
quote:
Originally posted by Manga X

Hej Jonas.

Jag skulle köpa Regan. I silver så klart! Du får passa dig lite med ditt val av högtalare bara.

Mvh Magnus Eriksson

Jonas, vad jag tror att Mnga menar är att du bör passa dig för alltför trögdrivna högtalare tillsammans med Regan.

Im not a loser
Go to Top of Page

paradis_oscar
Får jag lov?

628 Posts

Posted - 2003/01/26 :  23:56:08  Show Profile Send paradis_oscar a Private Message
regan har jag faktiskt lyssnat på här hemma, mest för att det skulle vara kul att testa.
och inte hade den några problem att få mina ganska trögdrivna magnepanhögtalare att spela, sen att jag inte gillade den är en helt annan sak. fast den ser mindre "plastig" ut i svart än i silver...
fast för strax under 5kkr kan den kanske vara bra (har inte testat något annant i den klassen)

Go to Top of Page

n/a
deleted

552 Posts

Posted - 2003/01/27 :  00:08:19  Show Profile Send n/a a Private Message
RA01 lyssnade jag på förra veckan med både stora och små högtalare. Den klarade det mesta ganska bra (trots sitt lite ynkliga yttre). Däremot är det ganska dåligt att ta 2000:- extra för en fjärrkontroll om man vill ha det...

Man borde inte sova.
Go to Top of Page

Dan Brickman
Member

1179 Posts

Posted - 2003/01/27 :  07:18:43  Show Profile Send Dan Brickman a Private Message
Fast Regan har väl inte heller fjärr??

Det är väl vad man kan vänta sig av Rega i och för sig.

Härligt märke ändå

"My mistress eyes is nothing like the sun
Go to Top of Page

divander
Member

1905 Posts

Posted - 2003/01/27 :  09:41:54  Show Profile Send divander a Private Message
Hur är den gamla brion jämfört med den nya? Är det någon som har testat båda?

Oops! I did it again
Go to Top of Page

jonaspersson
Starting Member

4 Posts

Posted - 2003/01/27 :  12:50:01  Show Profile Send jonaspersson a Private Message
Jag har sneglat lite på Dynaudio 42 samt Dali Scepter. 42:orna ska vara ganska tröga har jag hört. Kan det blir problem kanske?
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000