Author |
Topic  |
|
Creator
Member

168 Posts |
Posted - 2003/01/27 : 04:14:16
|
Jag har sett några begagnat annonser på GRYPHON TABU serien men jag har inte en aning om hur bra dessa grejer är. Hur låter dom, när började dom tillverkas (tabu serien) och hur står sig dom här grejerna rent tekniskt mot dagens prylar?
Jag såg en annons med försteg, slutsteg och cd för 50 000 kr, är det prisvärt?
Tacksam för lite info!  |
|
Creator
Member

168 Posts |
Posted - 2003/01/28 : 00:38:16
|
Ingen som har nån info att komma med?  |
 |
|
Alexi
Ute och cyklar...?

2201 Posts |
|
andar
Member

303 Posts |
Posted - 2003/01/28 : 07:56:24
|
Brukar inte använda mig av en massa konstigt relaterade förklaringar, men jag har tyckt att Gryphon har gjort väldigt bra ifrån sig. Har hört Tonkraft spela på dem tillsammans med Audience 42, C 1.3 SE, Special 25 och C 4. Ljudet har enligt min mening varit skönt detaljerat och basen har hållits i ett fint grepp. Sök upp en hifi butik och lyssna på den nya serien.
Var bor du??
TABU är som jag har förståt det serien innan Calisto, Adadgio, (nåt sånt heter de). De borde stå sig rätt bra gentimot dagens elektronik.
En liten jämförelse: Billigaste integrerade förstärkaren = 52 000 Billigaste CD - Spelaren 62 000
Vet dock inte vilket år dessa TABU är ifrån, varför inte maila och fråga??? |
GAIS är tillbaka!!! |
 |
|
dole
en Harley day!

1656 Posts |
Posted - 2003/01/28 : 11:27:48
|
quote: Originally posted by Creator
Jag har sett några begagnat annonser på GRYPHON TABU serien men jag har inte en aning om hur bra dessa grejer är. Hur låter dom, när började dom tillverkas (tabu serien) och hur står sig dom här grejerna rent tekniskt mot dagens prylar?
Jag såg en annons med försteg, slutsteg och cd för 50 000 kr, är det prisvärt?
Tacksam för lite info! 
Samtidigt som jag hade hem ett Nad S100 försteg hade jag hem ett Gryphon Tabu pre one. Och inte för att vara så där negativ. Men så måste jag ändå vara det för gryphon var precis tvärtemot S100:an som var det bumligaste mullrigaste och hemska jag har testat.Så var Tabu´n extremt skrikigt och inkonsekvent konstig ljudbild med absolut focus på mellanregistrets övre delar. Med marginal det näst sämsta jag har testat.  |
--Den som jämför med något bättre hamnar ofta i en penning knipa-- Ge mig mera pengar nu |
 |
|
|
Topic  |
|