Har bytit upp mig från en transparent super till en ultra. Det är ett bra lyft i djup och luftighet. I hjämförelse med super´n Håller som bäst på att se vad som blir den mest vinnande kombinationen. Ultran med korta byglar, eller bi-wire med ultarn på toppen och supern i botten. Åter kommer med mera annalyser av detta
--Den som jämför med något bättre hamnar ofta i en penning knipa-- Ge mig mera pengar nu
Det är inte helt lätt. När man kör ett bi-wire konsept verkar soundstaget att öka men basen minskar. Och tvärt om. Har du någon bra förklaring till detta. Men det kan vara att supern grumlar till basen, och då framhävs mellanregistret och diskanten. Men det lutar åt en försäljning av super´n (pris för hugande spekullanter 6500:-) Till förmån för en bra signal kabel mellan S1:an och S2:an.
--Den som jämför med något bättre hamnar ofta i en penning knipa-- Ge mig mera pengar nu
Har samma intryck ang basen. Vet inte varför men basen i Ultran är mycket trevligare och luftigare och låter som den går djupare ned också. I det övriga registret är det verkligen spel mot ett mål. Ett par bra korta förbindningskablar tror jag på i stället för blecken.
Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt
Har samma intryck ang basen. Vet inte varför men basen i Ultran är mycket trevligare och luftigare och låter som den går djupare ned också. I det övriga registret är det verkligen spel mot ett mål. Ett par bra korta förbindningskablar tror jag på i stället för blecken.
Har aldrig haft bleck, då martin logan inte får säljas med dessa tingestar.Jag har däremot så korta förbindningskablar som bara går. Och jag precis samma intryck vad det gäller basen. Appropå kabel vad skulle du rekommendera mellan S1:an och S2:an?