HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Butikshyllan
 Hylla för vinylskivor
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Jonsolo89
Member

131 Posts

Posted - 2011/08/03 :  15:47:05  Show Profile Send Jonsolo89 a Private Message
Hej!

Jag har formgivit en hylla för vinylskivor och tänkte kolla om det finns något intresse.
Hyllan är påbyggbar så du kan sätta ihop flera längder. Det får plats ca: 10-20skivor/plan beroende på om det är enkel eller dubbel skivor.
Jag har själv testat prototypen (den på bilden) i 1år och upplever den som väldigt gedigen.
Du får en bra överblick över dina skivor och kan lätt bläddra mellan dem, samtidigt som skivorna blir en del av inredningen.

Hyllan kommer att göras i 3 utföranden:
*Oljad och vaxad ask med svarta konsolpinnar (pulverlack)
*Vitlackerad ask med vita konsolpinnar (pulverlack)
*Valnöt med svarta konsolpinnar (pulverlack)
(Kan även göra special beställningar, men då blir det andra kostnader)

Priset kommer ligga mellan 2000kr-3000kr beroende på utförande.
Vid ett eventuellt köp kommer ni givetvis få skicka tillbaka hyllan om den inte uppfyller er förväntning.

Det jag undrar nu är om det finns intresse för den här hyllan och isf får ni gärna kommentera eller skicka ett Pm. (Som en intresse anmälan)
Så jag vet om det finns någon marknad.



På bilden ser ni min prototyp, vid tillverkning kommer hyllorna göras av professionella.



Jag ska försöka få upp en hemsida med mer info inom en snar framtid kanngi.se

Mvh// Jon

www.kanngi.se

Edited by - Jonsolo89 on 2011/08/03 16:10:30

Rutger
Member

135 Posts

Posted - 2011/08/04 :  02:32:03  Show Profile Send Rutger a Private Message
Principen är toppen. Ökar tillgängligheten och chansen att en skiva blir sedd - och därmed hörd.

Ett par frågor väcks. Kommer inte skivan att gnaga igenom konvolutet med tiden eftersom det inte
finns något stöd på mitten? Att skivan blir "The Knife" som gör "Deep Cuts". Problemet kanske är
löst med en plastficka.

Utpriset 2000 kr för en hyllängd enligt prototypbilden betyder en kostnad runt 300 000 kronor för hela
min samling. Personligen ser jag nog då helst att du säljer patentet till IKEA.

Seriöst, man kan ju ha ett par hyllor av det här slaget för nyförvärv och tillfälliga teman.
Go to Top of Page

Jonsolo89
Member

131 Posts

Posted - 2011/08/04 :  10:12:32  Show Profile Send Jonsolo89 a Private Message
Hej Rutger!

Jag var också orolig för att det skulle bli märken på konvolutet, men så länge jag har använt hyllan har jag inte märket något, har kollat noga. Men då har jag använd plastfickor, tog av fickorna när jag skulle fotografera för att slippa reflexer.

Jag förstår att priset är avskräckande, men det är svårt att tillverka små serier i Sverige och få ett rimligt pris. Det är nog tyvärr ett för snävt användningsområde för att Ikea ska ta upp det produktion.

Som du säger så blir det en stor kostnad för er som har stora samlingar Man kanske inte heller har plats att fylla så många väggar. Men några få hyllor, med nyköp eller skivor man lyssnar ofta på, det var ju en rimligare ide.

Mvh//Jon

www.kanngi.se

Edited by - Jonsolo89 on 2011/08/04 10:16:55
Go to Top of Page

Jonsolo89
Member

131 Posts

Posted - 2011/10/25 :  21:58:10  Show Profile Send Jonsolo89 a Private Message
Hej!

Jag fått fram ett litet parti med hyllor nu.

Priserna är inkl moms

Svart - 699kr
Oljad Ask - 1399kr
Oljad Valnöt - 1699kr

Bilder finns om ni går in på www.kanngi.se
och går in under produkter och förvaring.


Mvh//Jon

www.kanngi.se

Edited by - Jonsolo89 on 2011/10/25 22:05:50
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000