Haft problem med min Ferguson Hill-anläggning länge. De började strula med volympotten strax efter garantitiden tog slut (vilket i sig är länge sedan) och svensk ÅF hänvisade till ELFA + någon lödkunnig för att det inte skulle bli jättedyrt att åtgärda. Kändes ju inte "rätt"...
Sedan dess har det gått från lite skrap när man justerat volymen till att det är stört omöjligt att ens nudda ratten utan att det låter som att elementen ska flyga åt skogen. Har ställt volymen så högt som jag någonsin vill ha den och sedan justerar jag med volymen i datorn istället för att "komma runt" problemet då jag A) inte kan eller känner någon som löder B) inte vill lägga massa pengar på att skicka in och betala för dyra delar C) hifi intresset har dalat en del så jag orkade inte göra något åt det.
Någonstans på vägen åkte ett horn i golvet och sprack, det störde mer, men skulle förmodligen bli jättedyrt att fixa så jag har försökt att ignorerade det, men det är svårt med genomskinliga högtalare som vill att man ska titta på dem.
I veckan fick jag för mig att höra vad det skulle kosta att fixa så jag mailade Ferguson Hill.
Ett nytt horn och en ny volympot skulle jag få gratis om jag stod för frakten från UK. Men de tyckte att det kan vara svårt för mig att fixa lödningen och att det var bättre om jag köpte en ny förstärkare, som jag skulle få för några ynka hundralappar!
Ibland glömmer man att hifitillverkare inte riktigt fungerar på samma sätt som vanliga elektroniktillverkare. Då blir man riktigt glad..
Det finns några till i samma skola, Don Morrison (Morrison Audio) tänker på samma sätt, Lavry är en annan. Det finns säkert fler.
Micke
When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her. "Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.