HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Nya Golvare? Med en input!!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

sopwith
Member

595 Posts

Posted - 2011/09/09 :  21:00:03  Show Profile Send sopwith a Private Message
Begagnat är lite svårt att lyssna på men iom prisfallet på beg hifi och särskilt äldre grejor så får man mkt för slantarna, Föreslår att du lyssnar på QRS Merkurius 1 som är en favorit eller om man kan leva med utseendet så får ett par QRS Tellus fortfarande mkt annat att skämmas, dessutom till ett billigt pris.
QLN 606 eller 612 är oxå bra grejor, likaså DLS golvmodeller.
Slantar över till en stärkare blir det oxå.
Go to Top of Page

garmen
Member

757 Posts

Posted - 2011/09/09 :  21:31:43  Show Profile Send garmen a Private Message
annars kanske du skall kolla på denna "stativare" kanske kan pruta två lax på dom
http://www.hifimagasinet.com/annonsDetalj.asp?annonsID=24279

"Var därför noga med hur ni lyssnar, ty den som har, han skall få, men den som inte har, från honom ska tas också det han tror han har"
Lukas 8:18


http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=35882
skivsamlingen uppdateras fortlöpande -> http://www.discogs.com/collection?user=garmen
Go to Top of Page

emanuelgbg
Member

743 Posts

Posted - 2011/09/10 :  12:05:35  Show Profile  Visit emanuelgbg's Homepage Send emanuelgbg a Private Message
Hur är det m billigare Martin Logan? Finns en del ute inom eller nära ditt pristak.

Denna är kanske inte den bästa (vet ej) men ville bara visa annonsen! =)
Smalt frekvensband o behöver mycket effekt!

http://www.blocket.se/goteborg/Martin_logan_Aeon_35724220.htm?ca=15&w=3
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2011/09/10 :  13:42:53  Show Profile Send whiskyman a Private Message
"två lax"

Det heter två laxar,retas dock bara.mvhKristofer

Edited by - whiskyman on 2011/09/10 13:56:04
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2011/09/10 :  14:01:14  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Å andra sidan så har jag ett par Saturnus själv och kan inte säga annat än att de var väl värda de 45 000:- de kostade och att du får svårt att hitta stativhögtalare som går längre ner i frekvens.Hos mig står de numera som surroundhögtalare och jag har inte användning av en suwoofer.MvhKristofer
Go to Top of Page

NtR
Member

680 Posts

Posted - 2011/09/14 :  12:09:26  Show Profile Send NtR a Private Message
Magnepan 1.6 för 10k? Jag skulle köpa dem direkt om jag hade plats.

Nicke the Rocker
Go to Top of Page

Gabe
Member

535 Posts

Posted - 2011/09/15 :  16:38:14  Show Profile Send Gabe a Private Message
Lyssna på Larsen 6 - de låter fantastiskt bra tillsammans med Primare I21.
Skulle gärna byta mina KEF reference 1-2 mot Larsen men just nu tillåter inte ekonomin det....;-)
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2011/09/16 :  16:50:44  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Såna QLN 612:or som nämns här hade jag som surround när QRS Tellus var fronthögtalare och det under en Bondfilm smällde till så att en tavla full när i mitt pojkrum hos föräldrarna.Men det kan ju emellanåt bli lite krångligt när man har större högtalare bakom öronen än vad som står fram.

Men det är smällar man som audiofil med klara hemmabioideér för acceptera.mvhKristofer
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2011/09/16 :  18:36:37  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Vad betyder "under en Bondfilm smällde till så att en tavla full när i mitt pojkrum hos föräldrarna"

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

alexanderj
Member

387 Posts

Posted - 2011/09/18 :  09:14:55  Show Profile Send alexanderj a Private Message
tittar lite åt audiovector . Vill ha en rätt baskapabel golvare den får inte vara tunn i basen .

Alltid i
uppgraderingsdjävulens våld:(
Go to Top of Page

emanuelgbg
Member

743 Posts

Posted - 2011/09/18 :  10:18:52  Show Profile  Visit emanuelgbg's Homepage Send emanuelgbg a Private Message
Audiovector är inga basmonster. Den basen de har är bra men de är inga basmonster som sagt..
Go to Top of Page

alexanderj
Member

387 Posts

Posted - 2011/09/20 :  17:27:00  Show Profile Send alexanderj a Private Message
Är i30 betydligt bättre & kraftigare än min i21? är den värd dom extra tusenlapparna som är i mellan ?

Tycker min känns klen spelar en typ av skiva (dire straits) på volym 38 går jag upp till 40 så tappar den ljudbilden med tunnare bas inte alls lika fyllig samt att konturerna inte är tydliga i basen. Men räcker att gå ner till 38, el är det dalina som distar ihop?

Alltid i
uppgraderingsdjävulens våld:(
Go to Top of Page

softishman
Member

602 Posts

Posted - 2011/09/20 :  18:14:57  Show Profile Send softishman a Private Message
Den är klenare... Byt upp dig till I30 och därefter köper du nya högtalare! Då vet du om dina Dali inte pallar med!
Go to Top of Page

alexanderj
Member

387 Posts

Posted - 2011/11/29 :  17:57:55  Show Profile Send alexanderj a Private Message
Jo i21 är betydligt klenare!! Har haft min nya ögonsten nu i ca 2veckor en i30. Och vilken skillnad på ljudet de är nu så sitter rätt nöjd med mina gammla dali. Gillar verkligen kombon dali - primare , nu hänger allt med i volym basen är alltid där! Kan nog säga att dalina är lite tröga att få igång !! En kompis är övertygad om att jag har bytt diskanter i dalina , men icke endast en i30

Alltid i
uppgraderingsdjävulens våld:(
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2011/12/02 :  13:24:34  Show Profile Send whiskyman a Private Message
"under en Bondfilm smällde till så att en tavla full när i mitt pojkrum hos föräldrarna"

Ja Bernt vad tror du? Givetvis var basen så pass kraftig att den rev ner tavlan.Tycker egentligen mest att detta var en kul anekdot från mina yngre år.

Nu använder jag ju istället QRS Saturnus som surround och det än så länge enda exemplaret av QRS Centernova Elite som centerhögtalare och fronthögtalare är QRS Supernova Elite.

Så jag har bytt upp mig en del sedan dess.mvhKristofer
Go to Top of Page

softishman
Member

602 Posts

Posted - 2011/12/02 :  16:54:29  Show Profile Send softishman a Private Message
Vore kul att se bilder på din rigg kristoffer....
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2011/12/11 :  17:47:12  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Jo det kan ju komma bilder efter att jag demat den för Pac. Apropå den rigg som välte tavlor så har jag sakerna kvar men har bytt ut en del samt flyttat till annat boende.

Men i stort finns sakerna kvar men de används inte så ofta numera eftersom de står i mitt gamla pojkrum och jag inte bor där.Det blir lätt så om man har ett stort intresse och uppgraderat.MvhKristofer
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2011/12/11 :  17:51:09  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Så tyvärr det finns inga bilder på den anläggningen.mvhKristofer
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2011/12/21 :  16:36:14  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Det verkar dock inte bli någon demo men jag får se om jag lägger upp någon bild framöver.MvhKristofer
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000