HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Vibra Absorbent vs Soundcare Superspikes
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

wolfbane777
Starting Member

3 Posts

Posted - 2003/01/29 :  14:47:36  Show Profile Send wolfbane777 a Private Message
Nån som har erfarenheter av båda?

Har ett system bestående av NAD 317 / NAD C540 och ett par Dali Evidence 470.

Har testat med både Dalis egna spikes och Vibra kuddarna och jag föredrar det varmare ljudet jag får med Vibra Absorbent även om det låter tajtare med spikes. För att inte tala om hur mycket stadigare högtalarna står med vanliga spikes.

Men nu tänkte jag att ett par Soundcare spikes kanske skulle vara den gyllene medelvägen? Men min budget är rätt slimmad just nu eftersom jag pluggar för tillfället, så jag vill inte köpa dom i onödan sas. ;)

Här är iaf länkar till respektive produkt:

http://www.hifiklubben.se/show.php?folder=64&product=SPIKE1
http://www.hifiklubben.se/show.php?folder=64&product=VIBRA20

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2003/01/29 :  14:49:17  Show Profile Send ekman a Private Message
handlar mkt på hifiklubben eller??? =)
Go to Top of Page

wolfbane777
Starting Member

3 Posts

Posted - 2003/01/29 :  15:18:45  Show Profile Send wolfbane777 a Private Message
quote:
Originally posted by ekman

handlar mkt på hifiklubben eller??? =)

Hehe... vad kan jag säga, jag gillar att köpa allt på samma ställe, plus att jag ville ha NAD och då hamnade jag där. Sen gillade folk Dali högtalarna (jag med, naturligtvis) så då gick som på räls med CDn oxå. =)

Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2003/01/29 :  15:38:18  Show Profile Send ekman a Private Message
hmm ett tips är dock att du kollar på andra ställen också det finns ju 300 olika sorters apparatfötter och spikes att köpa så limitera dig inte till dom hifiklubben för utan kolla igenom utbudet ordentligt
Go to Top of Page

wolfbane777
Starting Member

3 Posts

Posted - 2003/01/29 :  15:42:29  Show Profile Send wolfbane777 a Private Message
Heh, så illa är det inte. Saken är den att dom sålde just dom spikes'en. Dom är ju smidiga iom att dom är inbyggda så man kan baxa runt högtalarna enklare etc.

Men jag är inte rabiat Hifiklubbs fan, jag köpte bara mina prylar där för att dom hade det jag ville ha. =)

Nåja, kör nog med kuddarna ett tag till och testar med orginal spikes sen igen. Är ärtt nyinflyttad så jag har inte riktigt kommit till rätta med placering etc ännu.
Go to Top of Page

SZR
Guran!

1515 Posts

Posted - 2003/01/29 :  16:23:43  Show Profile  Visit SZR's Homepage Send SZR a Private Message
Bytte mina orginalspikes med metallunderlägg mot Sound Care,
och jag märkte ingen större skillnad ljudmässigt. Men SC:s konstruktion är ju samma princip, typ. Men väldigt mycket mer praktisk! Som du sa, nu kan man flytta runt högtalarna för att hitta den mest optimala placeringen.

//StefanZ

"..are all these your guitars..?"
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000