| Author |
Topic  |
|
drgreen
äger italiensk cappucinomaskin

946 Posts |
Posted - 2003/01/30 : 11:02:20
|
quote: Originally posted by AA
quote: Originally posted by oliver
Äntligen!
Skönt inlägg! 
/AA
av bladelius produkter är cdfixen den jag tycker minst om...ändå mkt märkligt inlägg!? |
 |
|
|
Gebex
Member

884 Posts |
Posted - 2003/01/30 : 11:13:22
|
Nu har jag talat med HiFi-Consult. Det är alltid bättre att fråga än att spekulera.
Cdfix produceras fortfarande och inga förändringar förvänts just nu.
Primare har inte fortsatt produktionen av Amlifix. Just nu har HiFi-Consult bara en förstärkare kvar (spring iväg och köp den snabbt om du söker en bra och prisvärd förstärkare). Man kan tänka sig att Primare tycker att produkten Amplifix konkurrerar lite väl bra med Primares egna produkter. OBSERVERA att det är en egen reflektion.
Vad kommer istället? Mr Bladeluis kommer att släppa en ny integrerad Advantageförstärkare. Den kommer att vara på 2*150W, ha dubbla balanserade ingångar och ha en ”riktig” förförstärkarutgång. Displayen kommer att vara längre (antagligen även större) än vad den är på Amplifix. Den kommer dock att kosta mer än vad Amplifixen gör. Förhoppningsvis så kommer den att börja att börja levereras under April månad. Det bör man nog ta med en nypa salt.
|
Edited by - Gebex on 2003/01/30 12:25:16 |
 |
|
|
Larsho
Member

5340 Posts |
Posted - 2003/01/30 : 14:18:50
|
Det hade varit mycket bättre om man höll sig till sanningen innan man sprider rykten som inte är befogade
 |
Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död |
 |
|
|
kungpingvin
Member

406 Posts |
Posted - 2003/01/30 : 14:39:22
|
Larsho,
som jag betonade i mitt första inlägg, under ett forum som är avsett även för rykten, så rör det sig just om andrahandsuppgifter.
Jag gjorde bedömningen att det var intressant nog för att postas här på forumet då SAT verkar vara populärt. Eftersom jag själv inte bryr mig huruvida de tillverkas eller ej lät jag andra få möjligheten att forska i det.
En sanning i det hela är dock att Ågrens i alla fall säljer ut sina Cdfix för 12500 kronor.
/Jonas
|
 |
|
|
Larsho
Member

5340 Posts |
Posted - 2003/01/30 : 14:50:09
|
quote: Originally posted by kungpingvin
Larsho,
som jag betonade i mitt första inlägg, under ett forum som är avsett även för rykten, så rör det sig just om andrahandsuppgifter.
Jag gjorde bedömningen att det var intressant nog för att postas här på forumet då SAT verkar vara populärt. Eftersom jag själv inte bryr mig huruvida de tillverkas eller ej lät jag andra få möjligheten att forska i det.
En sanning i det hela är dock att Ågrens i alla fall säljer ut sina Cdfix för 12500 kronor.
/Jonas
Kan väl hända men bara för Ågrens säljer ut dem billigare måste det väl automatiskt innebära att modellen skall läggas ner, i så fall är det många modeller som gjort sitt enligt ditt resonemang, som jag inte rikigt begriper |
 |
|
|
kungpingvin
Member

406 Posts |
Posted - 2003/01/30 : 14:57:59
|
Larsho,
om du läser mitt första inlägg igen så kommer du se att det var försäljaren som berättade att fixen ska sluta tillverkas. Sålunda är det inte jag som förutsätter att billigare pris innebär nedläggning av produktion. Jag återger en andrahandsuppgift.
/Jonas |
 |
|
|
Larsho
Member

5340 Posts |
Posted - 2003/01/30 : 15:04:37
|
Larsho,
om du läser mitt första inlägg igen så kommer du se att det var försäljaren som berättade att fixen ska sluta tillverkas. Sålunda är det inte jag som förutsätter att billigare pris innebär nedläggning av produktion. Jag återger en andrahandsuppgift.
/Jonas
OK men det fråntar dig inte ansvaret att mer noggrant kolla upp att det stämmer innan det förs vidare eller ??? |
 |
|
|
Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts |
Posted - 2003/01/30 : 15:08:51
|
| Jag ändrade lite i rubriken för att förtydliga och undvika missförstånd. |
 |
|
|
kungpingvin
Member

406 Posts |
Posted - 2003/01/30 : 15:12:49
|
Larsho,
jag tycker att normalt sett borde man hyfsat mycket kunna lita på försäljare som säger någonting om en produkt de faktiskt saluför. Trots detta betonade jag att det rörde sig om andrahandsuppgifter. Nyhetsdelen av forumet är till för bl a rykten, obekräftade såväl som bekräftade, alltså har jag ingen som helst skyldighet att kolla upp någonting innan jag för det vidare på det vis jag gjorde. Moderatorer, rätta mig om jag har fel.
Som jag sade innan så bedömde jag det vara av nyhetsvärde men då jag själv inte är intresserad av produkten låter jag andra gräva fram fakta, därav publiceringen i forumet.
Hoppas jag till slut har uttryckt mig tydligt nog för att inget längre ska vara oklart.
/Jonas |
 |
|
|
kungpingvin
Member

406 Posts |
Posted - 2003/01/30 : 15:14:41
|
Rock on Pjotre...
/Jonas |
 |
|
|
sladd
Member

3028 Posts |
Posted - 2003/01/30 : 15:33:55
|
I den svenska hifidammen finns det många delikatesser - och grodor.
Generalagenten av Arcam i Sverige är delägare i - just det - Ågrens Hifi. En bra butik med trevlig personal. Men ändock.... Detta förhållande gäller fler butiker förstås som gärna promotar sina "egna" märken mer än andras.
"CD FIX är inte anpassad till Amplifix." Ett uttalande att sätta inom glas och ram 
Att något sägs upphöra att tillverkas stoppar omedelbart försäljningen av just den produkten. Inte snyggt av butiken. Kungpingvin har inte gjort något fel och det är ju bra att det hela reds ut. |
Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt
Butiksägare, Hificonsult |
 |
|
|
AA
Member

131 Posts |
Posted - 2003/01/30 : 15:52:19
|
quote: Originally posted by drgreen
Äntligen!
Skönt inlägg! 
/AA
av bladelius produkter är cdfixen den jag tycker minst om...ändå mkt märkligt inlägg!?
Bäste drgreen,
Om du tycker mitt inlägg är märkligt så missförstod du det. Jag tyckte bara att Olivers inlägg var riktig humor. Jag har inget emot Bladelius prylar (sitter ju och väntar på en S1:a och ett S150 själv som jag beställt!) och jag har aldrig hört CD-Fixen i min egen anläggning så jag har ingen uppfattning om den är bra eller inte.
Nog om det.
/AA   
|
Genväg till välljud? - Köp en Ducati! |
 |
|
|
K-man
Member

795 Posts |
Posted - 2003/01/30 : 16:01:00
|
Jag tolkade inlägget "äntligen" på samma sätt som Fylking ville man skulle tolka det.... det är ju hans "klassiker".... utropas ju vid prisutdelningen då litteraturpriset ständigt utdelas till ngn som man absolut inte hört talas om och som man har noll koll på....men vill låta som man har..  
Obs! Ingen elakt ment med detta!!! 
\\K-man |
Edited by - K-man on 2003/01/30 16:02:35 |
 |
|
|
AA
Member

131 Posts |
Posted - 2003/01/30 : 16:33:00
|
quote: Originally posted by K-man
Jag tolkade inlägget "äntligen" på samma sätt som Fylking ville man skulle tolka det.... det är ju hans "klassiker".... utropas ju vid prisutdelningen då litteraturpriset ständigt utdelas till ngn som man absolut inte hört talas om och som man har noll koll på....men vill låta som man har..  
Obs! Ingen elakt ment med detta!!! 
\\K-man
Exakt så uppfattade jag det oxå!
/AA |
Genväg till välljud? - Köp en Ducati! |
 |
|
|
Larsho
Member

5340 Posts |
Posted - 2003/01/30 : 16:38:41
|
Larsho,
jag tycker att normalt sett borde man hyfsat mycket kunna lita på försäljare som säger någonting om en produkt de faktiskt saluför. Trots detta betonade jag att det rörde sig om andrahandsuppgifter. Nyhetsdelen av forumet är till för bl a rykten, obekräftade såväl som bekräftade, alltså har jag ingen som helst skyldighet att kolla upp någonting innan jag för det vidare på det vis jag gjorde. Moderatorer, rätta mig om jag har fel.
Som jag sade innan så bedömde jag det vara av nyhetsvärde men då jag själv inte är intresserad av produkten låter jag andra gräva fram fakta, därav publiceringen i forumet.
Hoppas jag till slut har uttryckt mig tydligt nog för att inget längre ska vara oklart.
/Jonas
Jaja nog tjatat om detta, life´s go on
 |
 |
|
|
Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7952 Posts |
Posted - 2003/01/30 : 17:20:18
|
Jag tycker det är trevliga killar på Ågrens. Jag går gärna dit och pratar med dom och lyssnar på deras produkter. Men så vitt jag förstår är Ljudtema delägare i butiken och det styr väl lite vad dom skulle vilja sälja. Det gör mig lite misstänksam när dom klankar ned på SAT. Att dom sprider sådana här rykten minskar inte mina misstankar. Möjligheten finns att en hifibutik tar in en populär produkt som skyltexemplar för att locka in folk i butiken. Väl där promotas andra produkter. "Jo, den är väl bra, men låter lite steril, den här skall du lyssna på istället. Mycket trevlig." Man ska nog ha i bakhuvudet att det är försäljare man pratar med, som har som sitt levebröd att sälja vissa produkter till dig, och inte någon kompis som i alla lägen vill ditt bästa. Har man bara det klart för sig så är det inga problem, då kan man ha det trevligt ihop med vilken försäljare som helst. Vi delar ju ändå samma intresse, och det finns alltid kunskaper att snappa upp. Och vem vet, dom kanske har rätt. Men det ska man själv komma fram till genom att lyssna. |
 |
|
|
drgreen

946 Posts |
Posted - 2003/01/30 : 20:16:30
|
Äntligen!
Skönt inlägg! 
/AA
av bladelius produkter är cdfixen den jag tycker minst om...ändå mkt märkligt inlägg!?
Bäste drgreen,
Om du tycker mitt inlägg är märkligt så missförstod du det. Jag tyckte bara att Olivers inlägg var riktig humor. Jag har inget emot Bladelius prylar (sitter ju och väntar på en S1:a och ett S150 själv som jag beställt!) och jag har aldrig hört CD-Fixen i min egen anläggning så jag har ingen uppfattning om den är bra eller inte.
Nog om det.
/AA    det var inte ditt inlägg som var märkligt det var olivers jag syftade på...ursäkta att jag inte hängde med i ironin
|
 |
|
|
Dan Brickman
Member

1179 Posts |
Posted - 2003/01/30 : 21:15:50
|
Tyvärr så stämmer ovan nämnda om Ågrens i Göteborg. Mycket trevlig personal och så men dom saluför Arcam och Audiovector nästan lite för ivrigt. Meridian vet jag att dom flesta där gillar av ljud och musikmässiga skäl.
Deras CDfixar är vad jag vet 2st (obs vad jag vet=inte helt säkert ). Båda har varit demokörda rätt mycket och bör betecknas som begagnade. Säkert jättefina ändå. Att inte en CDfix skulle passa till en Amplifix är ungefär som att ett glas Chateou Lafit inte passar till lagrad ost.
..och som sagt inte alla gillar lagrad ost |
"My mistress eyes is nothing like the sun |
 |
|
|
Larsho
Member

5340 Posts |
Posted - 2003/01/30 : 23:02:39
|
quote: Originally posted by Dan Brickman
Tyvärr så stämmer ovan nämnda om Ågrens i Göteborg. Mycket trevlig personal och så men dom saluför Arcam och Audiovector nästan lite för ivrigt. Meridian vet jag att dom flesta där gillar av ljud och musikmässiga skäl.
Deras CDfixar är vad jag vet 2st (obs vad jag vet=inte helt säkert ). Båda har varit demokörda rätt mycket och bör betecknas som begagnade. Säkert jättefina ändå. Att inte en CDfix skulle passa till en Amplifix är ungefär som att ett glas Chateou Lafit inte passar till lagrad ost.
Tack för det !!! som jag misstänkte att det där med nya ex. för 12.500 kr skall man ta med en nypa salt !!! Hoppas Ekman & co läser detta, och då kanske man inser att mina 10.500 kr inkl. den grymma fjärren är rätt OK trots allt.
..och som sagt inte alla gillar lagrad ost
|
 |
|
|
oliver
Member

714 Posts |
Posted - 2003/01/31 : 05:09:08
|
Äntligen!
Skönt inlägg! 
/AA
Jo det var menat som ett skämt glömde bara slänga in en sån där kul gubbe efter.Bladelius grejor är bra och mycket prisvärda.Däremot gillar jag inte HiFi Consult tänkte köpa en S1:a och byta in mitt Krell KAV 250p försteg som då stod i 20-22000 på beg marknaden blev bjuden 7000 med motiveringen att det inte går att sälja såna där försteg allra helst inte nu när S1:an har kommit.Det måste vara jobbigt att tro sig vara Guds gåva till HiFi törstande kunder.Ett telefonnummer jag aldrig i hela mitt liv kommer att ringa igen,förr köper jag en " äkta kombí stereo" från Ellos för 995kr |
Skeptiker |
 |
|
|
drgreen

946 Posts |
Posted - 2003/01/31 : 07:55:38
|
Äntligen!
Skönt inlägg! 
/AA
Jo det var menat som ett skämt glömde bara slänga in en sån där kul gubbe efter.Bladelius grejor är bra och mycket prisvärda.Däremot gillar jag inte HiFi Consult tänkte köpa en S1:a och byta in mitt Krell KAV 250p försteg som då stod i 20-22000 på beg marknaden blev bjuden 7000 med motiveringen att det inte går att sälja såna där försteg allra helst inte nu när S1:an har kommit.Det måste vara jobbigt att tro sig vara Guds gåva till HiFi törstande kunder.Ett telefonnummer jag aldrig i hela mitt liv kommer att ringa igen,förr köper jag en " äkta kombí stereo" från Ellos för 995kr
ja det var verkligen ett skambud.... |
 |
|
|
yalpa
Member

1208 Posts |
Posted - 2003/01/31 : 14:45:01
|
Men det skulle inte förvåna mig om de satte ut Krellen för 20kkr dagen efter. Jag skulle byta in ett slutsteg i en butik, de ville ge 25% av priset av ett likadant steg som de hade till salu. |
 |
|
|
David A
Baseball Fury

1341 Posts |
Posted - 2003/01/31 : 20:11:39
|
samma sak fick jag höra när jag ringde om S1:an
"Gör dig av med ditt gamla försteg fort för det kommer att bli värdelöst nu när S1:an har kommit"
|
 |
|
|
ollilaboratories
Member

466 Posts |
Posted - 2003/01/31 : 22:03:11
|
Vad konstigt, mitt försteg låter precis lika bra nu som innan S1:an kom... vet vet, jag kanske hade riktig flax!   
quote: Originally posted by David A
samma sak fick jag höra när jag ringde om S1:an
"Gör dig av med ditt gamla försteg fort för det kommer att bli värdelöst nu när S1:an har kommit"
|
 |
|
|
Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7952 Posts |
Posted - 2003/02/01 : 08:17:40
|
En kompis till mig som är en glad ägare av S1:an upptäckte att den lät bättre med ett separat försteg. Så håll i era försteg grabbar. Priset på dom kommer att stiga ju fler som upptäcker detta. |
Edited by - Björn-Ola on 2003/02/01 10:55:05 |
 |
|
Topic  |
|