HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 NoFrills i Stockholm 27-28/11
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

Ingvar.Ahlberg
300.000-klubben, Semester på egen begäran

1969 Posts

Posted - 2011/11/24 :  23:12:37  Show Profile Send Ingvar.Ahlberg a Private Message
Jag tror det Bernt, där sägs finnas ett mycket eminent snickeri i källarvåningen med, bl.a, fantastistka fenisiska rubankar så vi kan
producera till ackompanjemang av ädelskånska ovationer och nybakad sådan där kaka som jag inte kan stava till.

Ingvar

Ansvarig för och Designer bakom H.A.D Halland Audio Design.
Driver också The Vacuumed Cat co.

Edited by - Ingvar.Ahlberg on 2011/11/24 23:13:22
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2011/11/25 :  14:21:22  Show Profile Send byZan a Private Message
Hej hej gubbar .... snubbar;)

Packa inte ihop förtidigt på söndag för jag kommer sent.

/byZan
Go to Top of Page

No Frills Audio
Member

94 Posts

Posted - 2011/11/25 :  15:08:51  Show Profile  Visit No Frills Audio's Homepage Send No Frills Audio a Private Message
Hola Byzan-san .........som japanen kanske skulle sagt
Du är välkommen, vi finns kvar även efter 18........

Petter - Claes - Bernt --- www.no-frills-audio.se


Cavemanklanen - Catacombs - Barabbas - Beyma - FaitalPro - Fostex - Monacor - Mundorf

Edited by - No Frills Audio on 2011/11/26 09:22:17
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2011/11/25 :  16:21:38  Show Profile Send byZan a Private Message
Bra,

Nu är ni på min hemmaplan så nu gör ni som sig bör, -- efteråt;)
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2011/11/25 :  19:42:51  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message
quote:
Kan man låna Glimmingehus?


Ska kolla........


quote:
Gällande lokaliteter är vi ytterst modesta, vi har egentligen inga krav, gällande mattor t.ex går det utmärkt med Ghom silke, behöver inte vara signerade, Isfahan går bra, även Tabriz 70 eller Kerman. De heraldiska artifakterna behöver icke vara iögonfallande, alla bindningar till riddarhuset kan hållas lågmälda, inga konstiga krav alls, bara det finns en vallgrav.



Jag har en gammal Afganmatta framför TV:n och stereon, hunden sover på en Pakistanmatta...

I övrigt är det bara Wiltonmattor .........

Har en 1/4 vallgrav, men det räcker kanske inte, då får jag väl gräva vidare, det blir jobbigt

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page

Marina Jansson
Member

2328 Posts

Posted - 2011/11/26 :  13:00:00  Show Profile Send Marina Jansson a Private Message
Ett lass grottmän har gett sig av till Stockholm.
Lagom skäggiga gubbar, kaffe på termosen och bilen full med allsköns prylar. Dom är väldigt taggade, kan jag avslöja...

Lycka till på demon!

Waf, Waf!

Go to Top of Page

No Frills Audio
Member

94 Posts

Posted - 2011/11/26 :  23:00:01  Show Profile  Visit No Frills Audio's Homepage Send No Frills Audio a Private Message
Tack Marina

Vi kämpade nu ikväll med att rodda ihop allt. Här ser vi Imperial justera spot lightsen.





Välkomna

Petter - Claes - Bernt --- www.no-frills-audio.se


Cavemanklanen - Catacombs - Barabbas - Beyma - FaitalPro - Fostex - Monacor - Mundorf
Go to Top of Page

Improved Audio
Member

316 Posts

Posted - 2011/11/27 :  13:49:18  Show Profile  Visit Improved Audio's Homepage Send Improved Audio a Private Message
Verkligen trist att missa detta spännande event, hoppas några vänliga själar kan delge oss bilder och lyssningsintryck.

IMPROVED XPO
Oberoende arrangör av hifi och musikevents
http://www.sweetspotevents.se
Go to Top of Page

FForsman
100.000-klubben

2592 Posts

Posted - 2011/11/27 :  14:04:09  Show Profile  Visit FForsman's Homepage Send FForsman a Private Message
Håller med föregående talare. Fick dock lyssna på Tuva hemma hos Ingvar för ett tag sedan och det är helt klart en mycket imponerande liten högtalare i mitt tycke

/mvhff

Ett forum blir till det som medlemmarna bidrar med. Skriv!

Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7702 Posts

Posted - 2011/11/27 :  14:46:29  Show Profile Send Micke Y a Private Message
Tack för en trevlig lyssning.

Jag fick som utlovat spela mina egna skivor och det var kul. Härliga minnen från mina Tannoy'r kommer fram eftersom de är mycket lika till sin karaktär. Ungefär samma frekvensgång och samma fina koppling till luften/rummet men det var väntat eftersom de är så lika till konstruktion.
Det gick att spela högt som f-n med de få watt som var tillgängliga och med bra material så får man ett härligt ljud.

Kul att de funkar lite närmare vägg så att de inte behöver ta så stor plats i rummet.

Alla med rörsteg borde verkligen ta och kolla in båda modellerna, de passar verkligen Er perfekt.

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

gcs
Member

5272 Posts

Posted - 2011/11/27 :  18:42:25  Show Profile Send gcs a Private Message
Jag var också där och Grottbjörnensfolk var också där å det lät bra. Det som imponerade mest var faktiskt "Tuva", den lilla rackaren tillsammans med en subwoofer skulle kunna låta ännu mera "riktigt" bra. Jag hade med mig några skivor som jag tvingade det hit resta folket och andra att lyssna på. Bland annat lyssnade vi på en dubbel med Bill Frisell "East/West". En härlig upplevelse som gjorde rummet ännu mycket större, ljudnivån på parkett var 108dBC.
Go to Top of Page

PetterPersson
Brutal-Harry 2007, 100.000-klubben

5803 Posts

Posted - 2011/11/27 :  21:29:25  Show Profile  Visit PetterPersson's Homepage Send PetterPersson a Private Message
Kul att ni uppskattade det och tack för att ni var där

Så här hittar du ner i grottan imorgon...







Härlig trappa!









Det var mycket folk





...Och detta var det som erbjöds:



Caveman, Tuva, Wägner och Bam-Bamp

Heter egentligen Lindblom nu och är dessutom branschoknuten...
Go to Top of Page

räven
Member

3652 Posts

Posted - 2011/11/27 :  21:39:28  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message
APSNYGGA HÖGTALARE!!

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2011/11/27 :  21:50:24  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

bearwik
200.000-klubben

4289 Posts

Posted - 2011/11/27 :  23:07:26  Show Profile Send bearwik a Private Message
Det var en härlig upplevelse! En fantastisk punch, mycket dynamik och bra mellanregister och diskant, Caveman 15" är nu en av mina drömhögtalare!

Jävligt nöjd Tannoyägare!
Mer membranyta åt folket!
Min rigg: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=70066


Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7360 Posts

Posted - 2011/11/28 :  00:14:48  Show Profile Send FBK a Private Message
quote:
En fantastisk punch, mycket dynamik och bra mellanregister och diskant
Låter intressant. Kunde inte komma så man får väl besöka Jönköping-mässan nästa år för lyssning om ni kommer närvara där.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8772 Posts

Posted - 2011/11/28 :  01:02:20  Show Profile Send ztenlund a Private Message
FBK:
quote:
Vi kommer till Stockholm den 27-28/11 för demo av våra grejor.

Om du har tid idag (måndag) så finns det en chans än.

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

No Frills Audio
Member

94 Posts

Posted - 2011/11/28 :  08:20:40  Show Profile  Visit No Frills Audio's Homepage Send No Frills Audio a Private Message
Stämmer bra! Vi finns på Kåkbrinken 5 även idag 28/11.......... Så se till att komma ner om du kan! 11-18

Petter - Claes - Bernt --- www.no-frills-audio.se


Cavemanklanen - Catacombs - Barabbas - Beyma - FaitalPro - Fostex - Monacor - Mundorf
Go to Top of Page

Improved Audio
Member

316 Posts

Posted - 2011/11/28 :  08:26:50  Show Profile  Visit Improved Audio's Homepage Send Improved Audio a Private Message
Det här var med bred marginal den coolaste demomiljö jag någonsin sett, och så passande.

IMPROVED XPO
Oberoende arrangör av hifi och musikevents
http://www.sweetspotevents.se
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2011/11/28 :  09:25:34  Show Profile Send byZan a Private Message
Jag var i Gamla Stan sent i går em/kväll, trotsade regnet och den hårda vinden. Jag tog mig ner i grottan via en djävulsk trappa med olika steghöjder och där fann jag Bernt sittandes med ett tangentbord i knät och som han styrde den datorbaserade musiken ifrån. Ett glatt återseende från min sida Jag fick för första gången stifta bekantskap med Clas och Preben vilket var lika trevligt det

Positivt - intryck gjorde både högtalare och elektronik på mig, gillade verkligen det jag hörde, bra jobbat.

Negativt - att Ingvar inte vågade komma till storstan hade sett fram emot att träffa honom på hemmaplan, men det får bli en annan gång

Kul att Petter är med No Frills numera, vad månne det bliva av detta tro?



Go to Top of Page

Cyrus
Member

734 Posts

Posted - 2011/11/28 :  12:15:21  Show Profile Send Cyrus a Private Message
Jag var också där en sväng igår och lyssnade och gillade verkligen det jag hörde. Som vanligt hade jag glömt skivorna hemma förmodligen ligger dem bredvid huvudet i hallen

Det bästa var nog att sambon inte tyckte att Caveman var så stora eftersom det lät så bra
Blev även jag imponerad av vad tuvorna kunde prestera med tanke på storlek och framför allt pris (svensktillverkat)
Hmm, om man nu skulle ta och sälja något av paren hemma så...

Edited by - Cyrus on 2011/11/28 13:29:46
Go to Top of Page

Ingvar.Ahlberg
300.000-klubben, Semester på egen begäran

1969 Posts

Posted - 2011/11/28 :  20:35:29  Show Profile Send Ingvar.Ahlberg a Private Message
quote:
Negativt - att Ingvar inte vågade komma till storstan


Det där är inte helt riktigt sant, men dels är det så att en kedjerökande ölpimplande cowboy med Sendraboots inte gör sig så bra i storstan, särskilt inte på gamla stans kullerstensgränder.

Sedan är det välkänt att sedan jag lämnade Kungliga Huvudsaken 1982 så har den kvarvarande befolkningen med alla medel försökt hålla mig därifrån, vad tror Ni vägtullarna har för funktion? trängselskatt? bla-ha bla-ha, dom ser ju direkt på att det är min bil, jag har försökt åka tåg, två gånger iklädd lösskägg så att jag är helt oigenkännelig, en gång även med tyrolerhatt i stället för Stetson men blir lik förbannat avslängd vid Stockholm södra och anvisad plats på vändande tåg.

Om jag skall försöka treva mig närmare sanningen så fanns inte tiden att vara med, jag hade fått en snappsjulkalender av Brittmarie och var tvungen att öppna första luckan på söndagen, nu visade det sig att kalendern inte började på första advent utan 1/12 dvs på torsdag! Det sket jag i och öppnade första luckan ändå men har nästan inte tjuvtittat i några fler luckor.

Ingvar

Ansvarig för och Designer bakom H.A.D Halland Audio Design.
Driver också The Vacuumed Cat co.
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2011/11/28 :  21:06:24  Show Profile Send byZan a Private Message
aha det var så det var, då är du förlåten
Go to Top of Page

Imperial
Medlem i AÖ

2580 Posts

Posted - 2011/11/29 :  08:57:45  Show Profile Send Imperial a Private Message
Tjenare!

Ingvar;Lucköppning efter Öl-pimplande!!!!
Det låter jobbigt men att skylla på advent! Hmmmm

Nu fick ju jag hoppa in som vandrande verktygsställ å även hämta lim för å limma ihop hela kalaset

Tackar för en trevlig demo.

Mvh...



Rör å tillbehör när jag är med i matchen.
jbl2480@hotmail.com
Deltidare på Hifikit
Go to Top of Page

PetterPersson
Brutal-Harry 2007, 100.000-klubben

5803 Posts

Posted - 2011/11/29 :  20:14:45  Show Profile  Visit PetterPersson's Homepage Send PetterPersson a Private Message
Vi lyckades få ner en del förbipasserande också




Många kända ansikten visade sig också. Kul att träffa er igen







Nu var det slut på bilder för denna gången. Tacka alla som trotsade trappan och kom ner till oss i grottan!

Heter egentligen Lindblom nu och är dessutom branschoknuten...
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.59 sekunder. Snitz Forums 2000