HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Vem är Mikael2
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

fixarstig
Member

1752 Posts

Posted - 2012/01/18 :  05:52:10  Show Profile Send fixarstig a Private Message
Är det nån form av inbrytning på forumet? Och visst har det försvunnit inlägg här.

Mera bilder åt folket

Edited by - fixarstig on 2012/01/18 06:12:34

räven
Member

3652 Posts

Posted - 2012/01/18 :  06:34:54  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message
Det verkar som hela trådar är borta.


ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

solhaga
100.000-klubben

2666 Posts

Posted - 2012/01/18 :  07:03:15  Show Profile  Visit solhaga's Homepage Send solhaga a Private Message
Mikael2 verkar inte ha varit aktiv på länge, innan detta dvs.
Någons konto som har blivit kapat?
Hififorum var nere för mig under hela gårdagen, inbrytningen skedde väl då.

Medlemspresentation.
Senast lyssnat.
Instagram.
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2012/01/18 :  07:34:21  Show Profile Send Vox a Private Message
Trådar och även PM är borta.

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2012/01/18 :  07:52:02  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message
Jag tror att man gjort en restore, från backup. Raderade en massa PM häromdagen men nu är de tillbaka igen.
/Micke

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

Mikael2
Member

1431 Posts

Posted - 2012/01/18 :  07:59:54  Show Profile  Visit Mikael2's Homepage Send Mikael2 a Private Message
Fick höra av en bekant att jag gjort inlägg på Hififorum.

Har inte skrivit något på länge så mitt konto måste ha blivit kapat på nåt sätt

Hoppas "mina" inlägg sista tiden kan tas bort.
Go to Top of Page

solhaga
100.000-klubben

2666 Posts

Posted - 2012/01/18 :  08:20:44  Show Profile  Visit solhaga's Homepage Send solhaga a Private Message
Ändra ditt lösenord?

Medlemspresentation.
Senast lyssnat.
Instagram.
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2012/01/18 :  08:27:47  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Mikael2, det var väl du och Timbre som startade Hififorum?

Ja det verkar som forumet är startat från en backup som är några dagar gammal.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Kilgore
Member

1579 Posts

Posted - 2012/01/18 :  08:32:39  Show Profile Send Kilgore a Private Message
Ja, min uppackningsbildtråd hade försvunnit, se om den hittas igen, annars får jag väl göra en ny...

"I love the smell of fresh napalm in the morning"
/Lieutenant Colonel Bill Kilgore
Go to Top of Page

Mikael2
Member

1431 Posts

Posted - 2012/01/18 :  08:57:07  Show Profile  Visit Mikael2's Homepage Send Mikael2 a Private Message
Bernt, Ja det var vi som startade Hififorum.

Lösenordet ändrat.
Go to Top of Page

Snutten
200.000-klubben

3452 Posts

Posted - 2012/01/18 :  09:07:57  Show Profile Send Snutten a Private Message
Jag saknar enhel del inlägg under "medlemmarnas system". Får väl uppdatera igen. Trist att det ska vara så, men shit happens som man säger.
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2012/01/18 :  10:09:16  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Hej,
jag satt hela dagen igår med vår server levernatör. Det verkar som om vår databas gick ner i Måndags och vi har varit tvugna att starta om på en back up. Den back upen skall vara från i Söndags så de inläggen och PMen som gjorts/skickats i måndags är tyvärr förlorade.

Jag loggade precis in och förstår inte frågan om Mikael2. Jag hittar inget konstigt med den användaren, men förstår att det kanske har varit något, kan någon vänlig själ förklara?

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Kilgore
Member

1579 Posts

Posted - 2012/01/18 :  10:12:36  Show Profile Send Kilgore a Private Message
Under gårdagen så fanns det en konstig hififorumsida som visade en massa inlägg av Mikael2, vilket gjorde att man kunde tro att sidan och inloggningen var kapad...
Trådarna gick dock inte att klicka på

"I love the smell of fresh napalm in the morning"
/Lieutenant Colonel Bill Kilgore
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2012/01/18 :  10:12:53  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message
Har varit en massa knepiga inlägg, på vad som såg ut som kyrriliska(stavning) från den användaren.

DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket
Mayday DIY Blogg
http://maydaydiy.wordpress.com/

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2012/01/18 :  10:17:20  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Hoppla! Då verkar det ha skett många saker samtidigt.

Det måste ha varit någon som av misstag kom över passwordet.Jag kan garrantera att den killen som normlat har tillgång till "Mikael2" inte håller på med sådant.



Jag lägger upp ett inlägg på nyhetsforat om att vi varit nere också så kanske fler läser det.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2012/01/18 :  10:20:10  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Citerar Alfa GTVs inlägg på Euphonia där han beskriver de inlägg som gjorts i Mikael2:s namn:

quote:
De sista inläggen skrevs av en Mikael2 på eftermiddagen idag och är av tveksam natur.
På engelska och han vill tydligen sälja "north face jackets" och "karen miller dresses". Dock ligger de under rätt forumdel.
Under bytes ligger ett nytt topic med titeln "Hi there, thank you extremely substantially!"


Att Mikael2 gjort detta är väl helt uteslutet. Men hackning kan ju misstänkas, det är knappast en slump som skapar så konstiga inlägg och dessutom kraschar forumet.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2012/01/18 :  10:41:22  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message

Nej, det är helt rätt, den killen som normalt har tillgång till "Mikael2" har absolut inte gjort något sådant.

quote:
Under gårdagen så fanns det en konstig hififorumsida som visade en massa inlägg av Mikael2, vilket gjorde att man kunde tro att sidan och inloggningen var kapad...



Om de två händelserna hängt samman och vi hade blivit kapade så skulle det inte enbart vara "Mikael2" som varit "kapad". "Admin" är en betydligt mer kraftfull användare att kapa och det är för att säkerställa säkerheten runt den användaren som jag nästan uteslutande använder "Pac".

Jag tror inte att de två händelserna hänger samman. Vi har kanske bara råkat ut för att slumpen som spelar oss ett spratt?

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Mikael2
Member

1431 Posts

Posted - 2012/01/18 :  10:54:55  Show Profile  Visit Mikael2's Homepage Send Mikael2 a Private Message
Pac,

Jag raderade inläggen(7-8 stycken) som gjorts sista dagen/dagarna med mitt användarnamn och har bytt lösenord. Det såg ut som ryska i rubrikerna + en massa konstiga tecken och länkar med reklam i "mina" meddelanden.

Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2012/01/18 :  11:25:02  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message
Min oro var av den arten att om någon kommit över en login och utnyttjat en svaghet i koden, för att t.ex. plocka ut användarlistor med tillhörande lösen.
Vid min ålder börjar man samköra login på olika tjänster, för det blir orimligt att ha olika lösen till alla tjänster.

Igår eftermiddag som sagt, såg även jag rubriker under forumdelen Admins...
Därav spekulationerna kring ev. intrång.

Med vänlig hälsning, Micke

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2012/01/18 :  13:10:57  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Micke/alfagtv, det är just på grund av det som jag inte fattar varför man skulle ge sig på en vanlig användare som "Mikael2". "Mikael2" har precis samma accessrättigheter som du. Om man vill ha rättigheter till något som kan ge information måste man knäcka "Admin".

Nu skall man aldirg säga "aldrig", men genom nicket "mikael2" ser inte jag hur man skall kunna få ut någon information alls...


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Lovan
Member

3166 Posts

Posted - 2012/01/18 :  16:26:33  Show Profile Send Lovan a Private Message
Det är ju om man skulle lyckats hitta en lucka till att lura systemet att mikael2 är admin igen och man har lyckats komma över hans lösenord för att det gick att få tag i nån annanstans kanske? Spekulationer bara...
Go to Top of Page

Joda
fd. David_Web, Klubbmästare, Svavel

1407 Posts

Posted - 2012/01/18 :  17:48:28  Show Profile Send Joda a Private Message
Jag förutsätter att information såsom lösenord är krypterade och saltade.
Skulle dock vara bra att få det bekräftat.

Is that him?
That's the buffet table.
Well, how can we be sure unless we question it?

The D just stands for digital. The amp turns itself on and off between notes to save power.
Yeah! I love reading, and my head isn't even close to the shape of an egg!
It's more the shape of an apple, or maybe an orange, but a BIG orange, more like a grapefruit really...

Är klubbmästare i SVAVEL.
Go to Top of Page

coldcut
Member

747 Posts

Posted - 2012/01/18 :  18:38:24  Show Profile Send coldcut a Private Message
Att använda samma eller likanande lösenord till community och forum medlemskap må väl vara en sak, men jag hoppas verkligen inte att någon kör rakt över med samma lösenord till paypal, bank och liknande.

Då är t.o.m en lapp gömd i skrivbordslådan betydligt säkrare.

-
Go to Top of Page

jari
RödaTråden vinnare

4430 Posts

Posted - 2012/01/19 :  18:51:46  Show Profile Send jari a Private Message

Är det bara jag som har problem med sökfunktionen?

Dared VP 845 förstärkare,Shuguang WE845,RCA vt231,Raytheon 6072A rör,Marantz cd6007 cd-spelare,Technics SL1500c skivspelare,AT VM 540ML pickup,Ino pi60s med es dämpmaterial högtalare,Diy silver sexfläta signalkabel,KLEI Classic Harmony rca-kontakt,Diy silver sexfläta + Fyrfläta enkardelig kopparkabel utan kontakter högtalarkabel,2 fyrflätor med enkardelig ledare,2 ledare till fas och nolla,4 till jord,med kopparkontakter nätkabel,Gigawatt PF-1E nätlist.

Sursill "Farligt käckt"

Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8243 Posts

Posted - 2012/01/19 :  19:02:24  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message
Nej går inte att söka.

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

fixarstig
Member

1752 Posts

Posted - 2012/01/19 :  20:00:27  Show Profile Send fixarstig a Private Message
Visste inte att det fanns en sökfunktion. Hur gjorde man?

Mera bilder åt folket
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.7 sekunder. Snitz Forums 2000