HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Oseriös näthandlare?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

jari
RödaTråden vinnare

4440 Posts

Posted - 2012/01/19 :  19:40:34  Show Profile Send jari a Private Message

En bekant till mig beställde en hifipryl på nätet.
Efter ett tag får han hem det beställda.
På "prylpaketet" hade serienumret avlägsnats,
och på prylen fanns inget serienummer.
Min bekant tar då kontakt med näthandlaren,
och får till svar att det troligtvis kommer direkt från ngt lager utomlands,och att det då står utom deras vetskap varför det är så.
Paketet var skickat från sverige.
Min bekant tar då kontakt med generalagenten för märket till apparaten han köpt.
Generalagenten blir ngt uppbragt,och lovar kontakta näthandlaren
för att undersöka det hela.
Näthandlaren försvinner några timmar senare från pricerunners lista som säljare av prylen.
Efter ett antal kontakter med näthandlaren,som bedyrar att de inte skulle sälja "oäkta" varor,så blir min bekant erbjuden att få pengarna tillbaka,men får betala returfrakten + en avgift för
deras hantering av returen.
För mig låter allt detta så främmande,oseriös är ordet.




Dared VP 845 förstärkare,Shuguang WE845,RCA vt231,Raytheon 6072A rör,Marantz cd6007 cd-spelare,Technics SL1500c skivspelare,AT VM 540ML pickup,Ino pi60s med es dämpmaterial högtalare,Diy silver sexfläta signalkabel,KLEI Classic Harmony rca-kontakt,Diy silver sexfläta + Fyrfläta enkardelig kopparkabel utan kontakter högtalarkabel,2 fyrflätor med enkardelig ledare,2 ledare till fas och nolla,4 till jord,med kopparkontakter nätkabel,Gigawatt PF-1E nätlist.

Sursill "Farligt käckt"

Mey
Member

899 Posts

Posted - 2012/01/19 :  20:27:30  Show Profile Send Mey a Private Message
Returfrakt+hanteringskostnad borde man knappast behöva betala i detta fall. Många leverantörer dokumenterar vilket serienummer som levereras till en specifik kund, så att de inte visste om att serienumret saknades låter märkligt, men bra att han kontaktade generalagenten som verkar ha tagit itu med problemet.
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2012/01/19 :  23:47:11  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Ja det där var ingen vacker historia Jari.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

softishman
Member

602 Posts

Posted - 2012/01/20 :  07:08:35  Show Profile Send softishman a Private Message
Vore bra bra att nämna firman vid namn så fler inte råkar illa ut... Eller bara länka till en sida...
Go to Top of Page

Raffe
Member

142 Posts

Posted - 2012/01/20 :  11:05:53  Show Profile Send Raffe a Private Message
quote:
Vore bra bra att nämna firman vid namn så fler inte råkar illa ut... Eller bara länka till en sida...


Korta kjolar är bra ju mindre långa dom är.

Å så här ser min anläggning ut för tillfället:
Clearaudio Performance, Audio Techninca ART9, Cayin CDT 17a, Musical Fidelity Nu-Vista 800, Primare Spa 32hd, Trigon Advance, Exact Power EpM15a, Oppo UDP-205-4K/UHD, AMC 3-kanalare, Von Schweikert Vr4 jr o ett par Philips Fidelio X2, allt ihopsnörat med Transparent Super o Ultra
Go to Top of Page

jari
RödaTråden vinnare

4440 Posts

Posted - 2012/01/20 :  16:40:48  Show Profile Send jari a Private Message
Policyn här på forumet är att man inte hänger ut någon,
och jag respekterar det.
Men jag kan ta det via med PM.

Dared VP 845 förstärkare,Shuguang WE845,RCA vt231,Raytheon 6072A rör,Marantz cd6007 cd-spelare,Technics SL1500c skivspelare,AT VM 540ML pickup,Ino pi60s med es dämpmaterial högtalare,Diy silver sexfläta signalkabel,KLEI Classic Harmony rca-kontakt,Diy silver sexfläta + Fyrfläta enkardelig kopparkabel utan kontakter högtalarkabel,2 fyrflätor med enkardelig ledare,2 ledare till fas och nolla,4 till jord,med kopparkontakter nätkabel,Gigawatt PF-1E nätlist.

Sursill "Farligt käckt"


Edited by - jari on 2012/01/20 16:42:42
Go to Top of Page

softishman
Member

602 Posts

Posted - 2012/01/20 :  18:05:27  Show Profile Send softishman a Private Message
Vad menar du Raffe?!

Tack jari!

Edited by - softishman on 2012/01/20 18:05:47
Go to Top of Page

24U
Member

883 Posts

Posted - 2012/01/23 :  16:17:10  Show Profile Send 24U a Private Message
@ Jari

PMa gärna mig också. Jag vill gärna sitta med "kartan" när och om jag beställer på nätet.

https://www.facebook.com/stefanstudio
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2012/01/23 :  18:07:10  Show Profile Send Vox a Private Message
Om det är en handlare som håller på med skumraskaffärer tycker jag att det skall offentliggöras så att inte fler kunder blir drabbade.
Det är inte att hänga ut någon utan att informera.

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

HLindgren
Member

1143 Posts

Posted - 2012/01/24 :  09:52:35  Show Profile  Visit HLindgren's Homepage Send HLindgren a Private Message
Tycker gott man kan hänga ut en FIRMA. Detta gjordes på Alfa forumet där en medlem lämnat in en motor för renovering och trim. Det var en välrenommerad firma. Motorn rasa efter kunden hade mappat den hos en annan firma. raset berodde på felaktiga heter vid renovering. Firma 1 vägra ta det, men renovera igen och mappa motorn, yttertiggare ett ras, firman vägrar att stå för kostnaden. Men efter några dagars diskussion på forumet så kryper dom till korsett och inser att dom gjort fel.
Så jo, hänga ut firmor är ok om man inte får bukt på dom.

HenrikL
Om det inte går att laga med silvertejp så är det trasigt :-P
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.58 sekunder. Snitz Forums 2000