HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 Hifi Sapiens on Tour • Sweetspot
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

No Frills Audio
Member

94 Posts

Posted - 2012/04/03 :  09:15:11  Show Profile  Visit No Frills Audio's Homepage Send No Frills Audio a Private Message

Petter - Claes - Bernt --- www.no-frills-audio.se

Cavemanklanen - Catacombs - Barabbas - Beyma - FaitalPro - Fostex - Monacor - Mundorf

patrikcaesar
Member

704 Posts

Posted - 2012/04/03 :  12:26:52  Show Profile Send patrikcaesar a Private Message

YES! nu är det official ska bli så kul att se, höra & bli träffad av era nya prylar.

Generalimportör för HALCRO i Skandinavien
Återförsäljare av High end hifi.
Showroom i Skånes mitt.
Initiativtagare till Highendsociety.se

patrikcaesar@yahoo.com

0737 61 43 83
Go to Top of Page

Improved Audio
Member

316 Posts

Posted - 2012/04/03 :  13:32:44  Show Profile  Visit Improved Audio's Homepage Send Improved Audio a Private Message
Barrabbas, The name of the beast !!!

IMPROVED XPO
Oberoende arrangör av hifi och musikevents
http://www.sweetspotevents.se
Go to Top of Page

Porta
Member

354 Posts

Posted - 2012/04/03 :  21:15:29  Show Profile Send Porta a Private Message
Tusan att jag håller på med flytt den helgen.
Barabbas låter som ett trevligt komplement till mina Martin Logan.
Det är väl som vanligt med subbar, det behövs två...?

Go Whest young man.
http://www.whestaudio.co.uk/index.php
Go to Top of Page

No Frills Audio
Member

94 Posts

Posted - 2012/04/05 :  13:32:13  Show Profile  Visit No Frills Audio's Homepage Send No Frills Audio a Private Message
quote:
Tusan att jag håller på med flytt den helgen.
Barabbas låter som ett trevligt komplement till mina Martin Logan.
Det är väl som vanligt med subbar, det behövs två...?

Synd att du inte kan komma men det går fler tåg.......... du får hojta till!

Alltså 2st Barabbas tar en del plats .......... Det handlar ju också lite om hur den integreras i ditt system, hur högt du vill dela osv.......

Cavemanklanen - Catacombs - Barabbas - Beyma - FaitalPro - Fostex - Monacor - Mundorf
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2012/04/05 :  21:20:27  Show Profile Send Circlomanen a Private Message
Jag är ultrasurken och kinkig av att behöva jobba just den helgen...
Det hade varit skoj att komma dit och träffa er alla, samt att få se och lyssna på era nya alster..
Ni har ett av de absolut roligaste företagen, med de roligaste produkterna, i svenska hifivärlden idag.

Mvh Johannes.

Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19764 Posts

Posted - 2012/04/08 :  09:47:11  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Jag spelar för fullt här hemma på Barabbas som stöd för Caveman 15. Jag tror inte ni kommer
att bli besvikna i Jönköping! Välartikulerat, bråddjupt, slagkraftigt och tydligt.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2012/04/08 :  11:20:55  Show Profile Send gcs a Private Message
Det låter stort och väldigt spännande det där. Men vad blir priset? "Barabass" borde man egentligen få lyssna på nu under påsken, men jag hoppas att få lyssna på den en annan gång. Jag har bara en AP "Bass 2" som står här hemma och till ingen nytta.
Go to Top of Page

Preben
Member

86 Posts

Posted - 2012/04/08 :  18:51:30  Show Profile  Visit Preben's Homepage Send Preben a Private Message
Tjenare o god fortsättning.
Jag var förbi och lyssnade på Barrabasen hemma hos Bernt på lördagskvällen och kan
nog konstatera att det här är bland det bästa jag hört när det gäller basåtergivning med kontroll och total start och stopkontroll utan bummel.Det här anser jag vara galet bra och förtjänar en lyssning om man är på mässan..
M.V.H Preben
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2012/04/09 :  10:09:47  Show Profile Send Circlomanen a Private Message
quote:
kan nog konstatera att det här är bland det bästa jag hört när det gäller basåtergivning med kontroll och total start och stopkontroll utan bummel

Det låter precis som om du talar om bra PA-element i en smart konstruerad (av nån som kan sina grejor) låda.

Så där stora kvalitetselement brukar kunna ge den där härliga fysiska presentationen av klangkropp och inspelningsrummets dimensioner, bättre än de flesta. Det är nått speciellt med multiplar av 18 tummare eller 21tummare. De kan verkligen återge hur rum "andas".

Mvh Johannes.
Go to Top of Page

govinda
Med nytt namn

2290 Posts

Posted - 2012/04/09 :  11:32:09  Show Profile Send govinda a Private Message

BARRABAS.............. ON THE ROAD AGAIN

http://m.youtube.com/index?desktop_uri=%2F%3Fgl%3DSE%26hl%3Dsv&hl=sv&gl=SE#/watch?v=5luLhzba13M

Mvh
Go to Top of Page

sladdbarn
Member

2849 Posts

Posted - 2012/04/09 :  11:48:28  Show Profile Send sladdbarn a Private Message
quote:
Ni har ett av de absolut roligaste företagen, med de roligaste produkterna, i svenska hifivärlden idag.

Jag är inte så insatt i branschen men är beredd att hålla med, diggar ert koncept stenhårt.
Finns alldeles för mycket tråkig fin-hifi till fantasipriser.

Hoppas vi ses på sweetspot.

Drömmer om bra ljud...
Go to Top of Page

opethic
Member

2890 Posts

Posted - 2012/04/09 :  11:58:04  Show Profile  Visit opethic's Homepage Send opethic a Private Message
Det är bara att instämma, No Frills (och HAD) verkar helt klart vara de mest intressanta tillverkarna 2012.
Jag måste försöka slita mig ifrån mina skivbord en liten stund och kolla in era grejor på Sweetspot.

Hårdrock på CD & vinyl, nytt och begagnat: http://voodoomusic.tictail.com/
www.facebook.com/BurningSkullRec
Go to Top of Page

PetterPersson
Brutal-Harry 2007, 100.000-klubben

5803 Posts

Posted - 2012/04/09 :  18:55:46  Show Profile  Visit PetterPersson's Homepage Send PetterPersson a Private Message
Kul att ni gillar konceptet! Det är ju för er vi finns

Vi kommer börja nu med Caveman-serien och därefter kommer projekten
spreta lite mer. Vissa galnare än andra såklart...Det är en fin
balansgång mellan galenskap och kommersiellt gångbart

Heter egentligen Lindblom nu och är dessutom branschoknuten...
Go to Top of Page

No Frills Audio
Member

94 Posts

Posted - 2012/04/10 :  09:12:01  Show Profile  Visit No Frills Audio's Homepage Send No Frills Audio a Private Message
Synd att inte alla av er har möjlighet att komma !

Som tur är blir det fler tillfällen, vi åker bara ett par veckor efter mässan uppåt landet för en tvådagarsdemo inte alltför långt från Stockholm! Mer info kommer om detta senare. Vi kan ju inte släppa allt på en gång!

Priser osv kommer att vara klara inom kort, de är inte definitivt spikade ännu. Men som vanligt håller vi dom så rimliga som möjligt..............

Vi leker ju inte Haj-Änd

Edited by - No Frills Audio on 2012/04/10 10:43:28
Go to Top of Page

Absolute Audio
Member

81 Posts

Posted - 2012/04/13 :  21:51:35  Show Profile Send Absolute Audio a Private Message
Har precis laddat ned: Cincinnati Pops Orchestra, Erich Kunzel ,Tchaikovsky: 1812 Overture från www.hdtracks.com för att se om ni skruvat åt baselementen ordentligt

Vi ses på Sweetspot & i en butik lagom långt från Stockholm!

Följ oss på Facebook
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19764 Posts

Posted - 2012/04/13 :  23:50:24  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Jodå, baselementen sitter där de ska. Två 21" kan flytta luft så det räcker, i mitt eget
rum på 20-25 kvadrat där de spelat hittills kan de bli rätt skrämmande emellanåt.
Tidigare hade jag ju stora tappade horn, men detta är värre faktiskt.

Fast just nu spelar jag på Caveman 12 BR, den klarar sig bra utan basstöd också.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Edited by - Bernt Jansson on 2012/04/13 23:52:19
Go to Top of Page

Porta
Member

354 Posts

Posted - 2012/04/18 :  09:17:45  Show Profile Send Porta a Private Message
För att stilla nyfikenheten, vilka mått är det på Barrabasen?
Håller på att planera inredningen, man vet ju aldrig...

Go Whest young man.
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19764 Posts

Posted - 2012/04/18 :  14:24:48  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Iden vi hade från början var att göra subben ungefär i form av en bardisk.

Själva lådan är 118 cm bred, 104 cm hög och 53 cm djup. Vikten på själva subben (vår prototyp) ligger på lite drygt 100 kg.
Sen är det en bottenplatta och en bordsskiva ovanpå, dessa kan man göra i lite olika mått efter eget önskemål.

Alla är välkomna in och se/lyssna på våra grejor under mässan nu i helgen!

MVH Bernt Mitt system

Go to Top of Page

Porta
Member

354 Posts

Posted - 2012/04/18 :  16:34:24  Show Profile Send Porta a Private Message
Tack för info.
Några planer på en mikrovariant med höjd på ca 75 cm möjligen?

Go Whest young man.
Go to Top of Page

PetterPersson
Brutal-Harry 2007, 100.000-klubben

5803 Posts

Posted - 2012/04/18 :  21:17:25  Show Profile  Visit PetterPersson's Homepage Send PetterPersson a Private Message
Då blir den bredare och/eller djupare, allt är möjligt

Heter egentligen Lindblom nu och är dessutom branschoknuten...
Go to Top of Page

No Frills Audio
Member

94 Posts

Posted - 2012/04/20 :  09:26:55  Show Profile  Visit No Frills Audio's Homepage Send No Frills Audio a Private Message
Sådär ja, nu tror vi att de sista förberedelserna inför mässan är klara.........
Nu ska det "bara" lastas i bilarna och sen är "Hifi-sapiens on Tour"

Vi kommer att ha mässpriser på alla våra högtalare (byggsatser), det bör intressera en del av er! Så kom in och lyssna, kolla och snacka med oss! Och du, ta nu med egen musik!!

Nu är det bara ett strålande vårväder som fattas.............!

Välkomna in till oss!

Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19764 Posts

Posted - 2012/04/20 :  10:40:37  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Nu är burkarna på väg ut... Här Caveman 12 BR

Postar en lite kul bild på när min dotter håller en av Barabbas-basarna. Hon är ingen pygme, det är elementen som är stora.
Hur de spelar upplevs på plats, tror ingen blir besviken.

MVH Bernt Mitt system

Edited by - Bernt Jansson on 2012/04/20 10:42:04
Go to Top of Page

opethic
Member

2890 Posts

Posted - 2012/04/20 :  10:50:07  Show Profile  Visit opethic's Homepage Send opethic a Private Message
Ojojoj!

Detta måste jag ju bara lyssna på

Hårdrock på CD & vinyl, nytt och begagnat: http://voodoomusic.tictail.com/
www.facebook.com/BurningSkullRec
Go to Top of Page

Marina Jansson
Member

2328 Posts

Posted - 2012/04/20 :  23:05:23  Show Profile Send Marina Jansson a Private Message
Jag har haft förmånen att tjuvlyssna och det låter bra, väldigt bra från alla burkarna som presenteras på mässan.

Waf, Waf!

Go to Top of Page

patrikcaesar
Member

704 Posts

Posted - 2012/04/21 :  02:39:38  Show Profile Send patrikcaesar a Private Message
Kollade in Barabbas med min polare som aldrig varit på mässa. Han tjöt först av skratt för att det är så galet, men tycker att det låter suveränt bra. Det är inte säkert att den kommer med till Stockholm eftersom det surrades om köp från mer än en av de som är här redan. Så kom hit om ni vill se den inom överskådlig framtid.

Generalimportör för HALCRO i Skandinavien
Återförsäljare av High end hifi.
Showroom i Skånes mitt.
Initiativtagare till Highendsociety.se

patrikcaesar@yahoo.com

0737 61 43 83
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000