HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Kora mässan bästa ljud.....nääää det går inte.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 9

dole
en Harley day!

1656 Posts

Posted - 2003/02/02 :  19:17:16  Show Profile Send dole a Private Message
Nej det tycket jag inte går att göra det vore orättvist att göra.
Och detta pga. av alla olika förutsättningar som allt är uppställt i, plus att det inte spelas samma musik på alla demon.
Men mässan som sådan tycker jag var bra. Inte minst den sociala biten där man sätter ett ansikte på sitt respektive andras alias.
Just den del en med det sociala värdesätter jag högre en själva utställningen som sådan. Även om det är vansinigt kul att gå och "känna" på alla de både uppnåliga och ouppnåliga system som fanns där.
mvh dole

--Den som jämför med något bättre hamnar ofta i en penning knipa-- Ge mig mera pengar nu

JM
Member

533 Posts

Posted - 2003/02/02 :  19:21:19  Show Profile Send JM a Private Message
Jag tycker helt klart att Revel/Mark Levinson levererade det bästa ljudet ! (Liksom förra året) Imponerande bas ur de såpass små lådorna ...

Mvh/Janne

Att mäta är att veta !
Go to Top of Page

x2000
Member

411 Posts

Posted - 2003/02/02 :  19:56:56  Show Profile Send x2000 a Private Message
hi

... kom in från linns rum och såg ljuset eller hörde det...
levinson/revel spelade enligt mig i en division för sig
lät bara helt rätt i mina öron
coltrane och co lät inte dåligt...
men man saknade nå,t och nu kommer det ...
"stampa takten känslan"
tact-rummet lät också mkt bra
tyvärr fick jag inte lyssna till sonus fabers högtalare vilket jag hade sett fram mot

mvh

thomas
f ö tyckte mässan vat väldigt bra
Go to Top of Page

molsson
Member

1646 Posts

Posted - 2003/02/02 :  20:09:44  Show Profile Send molsson a Private Message
I mitt tycke står slaget mellan ml/revel och krell/sonus faber. Dunaudio var slätstruken, kef var, hm... just keff. Och Coltrane blev en stor besvikelse.

/Marcusoft

No hay banda!!
Go to Top of Page

ollilaboratories
Member

466 Posts

Posted - 2003/02/02 :  20:09:47  Show Profile  Visit ollilaboratories's Homepage Send ollilaboratories a Private Message
Trevligaste rummet var utan tvekan vinylbutiken.com, inte på långa vägar det bästa ljudet överhuvudtaget men definitivt trevligast! Jag har inte hört en så fenomenal pressning på "folksinger" sedan 1967

Go to Top of Page

nin
Semesterfirare

2425 Posts

Posted - 2003/02/02 :  20:31:19  Show Profile Send nin a Private Message
ollilaboratories, Visst fan låter den kanon! Classic Records vinylen eller?
Go to Top of Page

RotelPower
Member

525 Posts

Posted - 2003/02/02 :  20:47:14  Show Profile Send RotelPower a Private Message
Jag blev mest överraskad av Cyrus grejerna. Gillade dom skarpt om man tänker på en mer rimlig nivå prismässigt.
Naim trodde jag skulle bli roligt och lyssna på men där gick jag på en nit. Flydde rummet illa kvickt.

Advance Acoustic MCD-403 --> Digisnake2 --> Panasonic SA-XR25 --> Ixos Gamma 6003 --> Quad 11L2
Go to Top of Page

Robis
Member

552 Posts

Posted - 2003/02/02 :  21:02:58  Show Profile Send Robis a Private Message
Vinylbutikens rum ja! Skojja inte! Riktigt gemytligt.

Hade han slängt på en platta med Lightnin´ Hopkins oxå så hade jag fasiken köpt en skivspelare på volley

nin: Japp, det var Folksinger från Classic Records.

Vi fick lyssma på den via en Nottingham Analogue Interspace med
två tonarmar - en med Ortofon Kontrapunkt B och en med Grado Black

Go to Top of Page

yoko
Member

420 Posts

Posted - 2003/02/02 :  21:08:37  Show Profile Send yoko a Private Message
Sorgligt att man inte kan gjöra bättre musikval på dessa mässor...fattar inte varför man väljer så dåligt inspelade skivor om man vill visa vad högtalarna sina går för...vissa rum fick öronen och ansiktet att skrumpna till en russinliknande företéelse. Man fick vila sig från illa ljud i perioder...vissa märken förvånade mig dock till det positiva...aadhögtalarna såg avskräckande ut men lät inte lika förjävligt som man man skulle kunna tro av konstruktionen.
Go to Top of Page

n00b
"Besan"

1532 Posts

Posted - 2003/02/02 :  21:15:57  Show Profile Send n00b a Private Message
Jag tyckte tyvärr att både cyrus och naim tillhörde mässans sämsta ljud tillsammans med rocksan alla på våning 2.

Om jag inte såg helt fel så körde cyrus på nordost valhalla ??

Alltså kunnde dom inte lagt dom stålarna som valhalla kostar på ett par riktiga högtalare ????

helt sjukt.

Jag förstår mig inte på folk som lägger mer på kabalen än på högtalaren. Nordostrummet var likadnat ett par högtalare för 50k och valhalla för 90. Om ni frågar mig så tycker jag nog dom verkar vara bra dumma i huvudet.Vad vill du att jag skall göra för redigering här? Eller är operation det enda som hjälper? Prozac kanske?/Sladd

//jonas

Mer effekt åt folket!!!
Go to Top of Page

yoko
Member

420 Posts

Posted - 2003/02/02 :  21:26:46  Show Profile Send yoko a Private Message
Jag såg några kablar som tydligen var snabbare än ljuset (enligt demaren) konstigt nog tyckte jag mig skymta dem bakom dem små högtalarna i det spacade rummet....he he...det var ju kul att dem lyckats skapa ett par kablar som överför elektriska signaler snabbare än ljuset!!!!!!!!!!! (observera ironin)
Go to Top of Page

B Peter
Member

635 Posts

Posted - 2003/02/02 :  21:41:42  Show Profile Send B Peter a Private Message
Bästa ljud, ja det var verkligen omöjligt att utse. Fast häftigaste illusion av "livemusik" var faktiskt ett trumsolo spelat på Rega P9 hos Vinylbutiken. Enda gången på mässan då jag inte tänkte stereo.

Fulaste högtalarna skulle jag lätt kunna utse... men eftersom det var i rummet med den - i mitt tycke - mest sympatiske av Sveriges hififörsäljare så ska jag låta bli.
Go to Top of Page

molsson
Member

1646 Posts

Posted - 2003/02/02 :  21:43:38  Show Profile Send molsson a Private Message
Var in och vände i cyrusrummet, med betoning på vände. Vassare ljud har jag aldrig hört. Lyssningstrött efter typ 2½ minut.

Fick lära mig hos vinylbutiken att jag är en mm-människa. Hmm, vinylare är bra skumma

/Marcusoft

No hay banda!!
Go to Top of Page

swoppe
Member

110 Posts

Posted - 2003/02/02 :  21:52:31  Show Profile Send swoppe a Private Message
Mässans bästa musik-val, Adiovektor som satte i nådastöten i form av RAMSTEIN!!! (någon som vet vilken låt det var?)

För svaret på den eviga frågan om livet, universum och allting:
perl -e 'print $i=pack(c5,(41*2),sqrt(7056),(unpack(c,H)-2),oct(115),10);'
Go to Top of Page

HPW
Member

370 Posts

Posted - 2003/02/02 :  21:54:59  Show Profile Send HPW a Private Message
Jag kanske hadde otur men på lördagen ca 11:00 - 13:00 så var det väldigt svårt och hitta ngn som spelade rolig musik. Kompisen och jag sa till varandra om dom spelar sån här melankolisk jazzmusik i ett rum till så går vi och det gjorde vi.

Rundgång & Omgång
Go to Top of Page

yoko
Member

420 Posts

Posted - 2003/02/02 :  21:55:29  Show Profile Send yoko a Private Message
Virvel trummor o pukor lät riktigt naturtrogna hos dansken med rumskompensationen(o Tact högtalare)-impande
Go to Top of Page

swoppe
Member

110 Posts

Posted - 2003/02/02 :  21:59:02  Show Profile Send swoppe a Private Message
yoko: Oja! dom lät mycket bra!
HWP: Jag och kompisarna sa att om vi ser/hör en till med fiol eller trombån så skulle vi bli våldsamma, sen gjick vi till Audiovektor och lyssnade på Ramstein
Jag har ingenting emot klassist eller jazz eller någon annan musik genre, men ibland kan det bli lite väl mycket av det goda.

Go to Top of Page

Nagref
Member

113 Posts

Posted - 2003/02/02 :  22:00:26  Show Profile Send Nagref a Private Message
Vi fick en specialdemo i Hifiklubbens rum idag på förmiddagen och det lät faktiskt inte kattsk*t!
Ett tack till Rick som ordnade den och ställde upp högtalarna så att åtminston några (de som satt lite längre bak) kunde få vettigt ljud!

När det gälle musikvalet så var det fortfarande lite sisådär... Bäst var det i specialdemosarna hos TacT och Hifiklubben då vi kunde ta med oss egna kablar men ett ställe där man kunde höra lite kul musik var i rummet med Nordost/Krell/AudioPhysics! När jag var där så drog den Danske mannen till med lite Yazoo.
Han hade tydligen lirat även lite Kraftwerk!
Friskt!

Assisterar Holographic Audio och Larsen Hifi
VD för Acoustic Landscape
R&D-ansvarig för Acoustic Illusion
Go to Top of Page

yoko
Member

420 Posts

Posted - 2003/02/02 :  22:00:27  Show Profile Send yoko a Private Message
swoppe: ricken på hifi klubben braka visst lös på black sabbat när dem andra försäljna smitit ut på lunch...kul o busigt...I like! missade dock detta event...
Go to Top of Page

B Peter
Member

635 Posts

Posted - 2003/02/02 :  22:02:33  Show Profile Send B Peter a Private Message
quote:
Originally posted by molsson

Var in och vände i cyrusrummet, med betoning på vände. Vassare ljud har jag aldrig hört. Lyssningstrött efter typ 2½ minut.

Fick lära mig hos vinylbutiken att jag är en mm-människa. Hmm, vinylare är bra skumma

/Marcusoft

Jaså, var det dig han utsåg till mm-människa? Du som inte ville låsa dig för en viss sorts "vinylkvalitet" utan även köra med halvrepiga skivor? Då var jag i rummet samtidigt som du.

Go to Top of Page

swoppe
Member

110 Posts

Posted - 2003/02/02 :  22:03:48  Show Profile Send swoppe a Private Message
yoko: Hehe, tror jag var med när han demade Dalis största som var med på mässan, han stoppade i regge av nått slag osäker på om det var han, uppfattade inte namnet på killen...

Go to Top of Page

HPW
Member

370 Posts

Posted - 2003/02/02 :  22:08:35  Show Profile Send HPW a Private Message
quote:
braka visst lös på black sabbat
synd att man missa detta.På förra årets mässa så spelades Depeche Mode i mark levinson på revel F50 det var kul. Vi ville höra stones i Naim rummet men det blev det inga av med. Lite Human legue blev det dock. Johnny Cash i Linns rum spelad på Sondek var också kul men det var oxo lite deppigt men det lät så bra att man stod ut.

Rundgång & Omgång
Go to Top of Page

yoko
Member

420 Posts

Posted - 2003/02/02 :  22:09:27  Show Profile Send yoko a Private Message
Det var nog peter..hade han kostym var det pricken...hade han hästsvans var det ubbe...
Go to Top of Page

Thomas A
Member

189 Posts

Posted - 2003/02/02 :  22:14:27  Show Profile Send Thomas A a Private Message
Jag tyckte TacTen hade för hårt/ljust ljud. Allergisk mot den minsta hårdhet; sånt hör jag aldrig på ett liveinstrument. Men i Tact rummet blev det för hårt/ljust. Usch och aj i örat.

T

"Kunskap är värdelös om den inte kan förmedlas"
Go to Top of Page

swoppe
Member

110 Posts

Posted - 2003/02/02 :  22:27:08  Show Profile Send swoppe a Private Message
yoko: då va det ubbe, även han var en mycket trevlig typ ;)

Go to Top of Page

Nagref
Member

113 Posts

Posted - 2003/02/02 :  22:35:55  Show Profile Send Nagref a Private Message
molson visst lät det lite ljust med Cyrus men annat var ju inte att vänta så som högtalarna var byggda... Nä i händerna på en konstruktör med andra prioriteringar så tror jag nog de elementen skulle kunna låta fint i en högtalare för halva priset...

Assisterar Holographic Audio och Larsen Hifi
VD för Acoustic Landscape
R&D-ansvarig för Acoustic Illusion
Go to Top of Page
Page: of 9 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.56 sekunder. Snitz Forums 2000