HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Butikshyllan
 SCCaudio på Sweetspot i Jönköping
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

SCCaudio
Member

50 Posts

Posted - 2012/06/11 :  20:58:26  Show Profile  Visit SCCaudio's Homepage Send SCCaudio a Private Message
Tänkte berätta lite om SWEETSPOT-mässan från en utställares synvinkel.

Som jag berättat i min presentation driver jag verksamheten SCCsnickeridesign/SCCaudio som ställde ut för första gången i april i år (2012). Detta är en liten berättelse om upplevelsen.

Firman har varit aktiv i ca ett år och någon gång på våren 2011 fick jag en inbjudan av Björn ( initiativtagare till Sweetspot ) att deltaga på 2011 års upplaga, men tackade då nej. Den största anledningen var att jag inte var förberedd rent praktiskt. Jag hade tillverkat 4 st modeller som jag i princip hade sålt innan jag började bygga dem, som någon slags omvänd sponsring, jag sålde dem till tillverkningskostnad och fick på så sätt starten och utvecklingen av modellprogrammet finansierat. Jag var på sweetspot mässan i egenskap av besökare 2011.

Knappt ett år senare kom jag i kontakt med arrangören igen och nu var läget annorlunda.

Jag tänkte att i år ska det bli av och så blev det. Jag anmälde mitt intresse och fick mig ett besök av Björn Hestner (Improved audio), han kom upp till Linköping och kollade till verksamheten och lyssnade på modellen S2i i sortimentet och tyckte jag var på rätt spår. Jag skulle senare komma låna TRIGON elektronik för demo på mässan (Improved audio).

Den 20:e april bar det av söder ut, för att komma på plats dagen innan mässan och rigga upp anläggningen.

Jag var på plats vid 3 hugget på fredagen och började lasta in i mitt rum (EXTREMT BRA AV OCH PÅLASTNINGS MÖJLIGHETER ) , en god vän anslöt senare och vi drack lite gott och lyssnade på riggen. Vi labbade på kvällen med lite olika placering av högtalarna och jobbade lite med dämpning av rummet.

Vi fick till ljudet helt ok, dock är det allt som oftast fråga om kompromisser och åter kompromisser när det gäller ljudåtergivning både vad gäller högtalartillverkning och akustisk prestanda i ett rum , åtminstånde i ett tilldelat rum på mässa. Vi fick till det helt ok.

På Lördagen började vi med en god frukost på mässan ( Hotell och konferens )

Vidare var det dags för insläpp vid 10:00 och jag var spänd på dagens innehåll. Från 10.30 till stängning hade jag i princip fullt hus och det var riktigt kul att få visa upp mina produkter för likasinnade och få bra respons. Det spelades skivor som besökare hade med sig varvat med egen medhavd musik. Uppskattnings vis hade 70 procent av besökarna INTE kännedom av SCCaudio. Vilket kan vara förklarligt med tanke på att jag ställde ut första gången. Dock var intresset stort för en ny svensk tillverkare.

Lördagen avslutades med en trevlig "utställar-middag" med god mat och dryck och trevliga samtal.

Söndagen var lite lugnare men ändå givade, med nya ansikten och ny musik i spelaren. Under mässans gång knöt jag nya kontakter i branchen och fick även riktigt bra respons överlag.

Det har sällan varit så KUL att spela musik. Bra stämning helt enkelt.

Folk var kvar till efter stängning på söndagen, så entusiasmen finns

Konkret gav mässan mig 3 nya ägare av mina högtalare, hittills - kul
Och mersmak av att ställa ut 2013 och då eventuellt ställa ut hela mitt sortiment. Hade med mig halva i år. S2i och S3i.

Riktgt nöjd utställare, ett stort tack till besökare, arrangörer och andra utställare samt folk i branschen.

Bilder? Jag hänvisar till repotaget här på hififorum och bilder på andra forum. Även NOMONO MAGAZINE har en notis osv.

Mvh. Christian SCCaudio.


www.sccaudio.se www.sccsnickeridesign.se


Utvecklar och bygger SCCaudio-högtalarna.
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000