HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Butikshyllan
 SCCaudio i bilder och text
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author  Topic Next Topic  

SCCaudio
Member

50 Posts

Posted - 2012/07/25 :  00:35:54  Show Profile  Visit SCCaudio's Homepage Send SCCaudio a Private Message
Tänkte presentera min verksamhet ytterligare med lite bilder och text. SCCaudio har som jag nämt tidigare 4 st modeller i sitt sortiment, men håller ständigt på med specialprojekt vad gäller högtalare, ljudinstallationer och hembio.



Bilden är tagen med mobilkamera tyvärr, men dessa pjäser lämnade firman förra fredagen. Två tunga passiva subbar som skall drivas med 2 specialbyggda slutsteg. Ska spelas tillsammans med Magnepan i ett lyssningsrum för 2-kanal.





Matchande stativ.....






Riktiga tungviktare klara för lackering. Subbas-modul, sluten konstruktion. Kommer vara passiv i sig, men med ett externt slutsteg. 2st sådana uppsättningar är nu under tillverkning och kommer användas i stereo.



Tog hem lite prylar från Troels garvensen ( Jantzen audio ), bara ta fram lödkolven och köra igång. ( filterkomponenter till delar av ett 5.1 system )

Systemet är ett av de projekt som är på gång just nu, tillsammans med ett annat jobb där kunden beställt två subbas-moduler i slutna kabinett där separata slutsteg driver de passiva sub-modulerna.

Mer info kommer.




Ett av de första projekten, SCAN-SPEAK/VIFA element i en traditionell basreflex konstruktion.



Ett annat SCAN-SPEAK projekt med Spec. från kund. Discovery element, väldigt prisvärda prylar med bra klang.




Ett av de mest omfattande projekten 200kg välljud, där systemet är till både för tung hembio men även kunna köra fronthögtalarna i 2-kanals setup och sitta helnöjd. Inte det billigaste systemet, men blir golvad gång på gång när jag besökt kunden





Frontarna i systemet. 3 vägs konstruktion i skottsäkert kabinett.



Bakifrån.



Subben






Centern i ett tidigt skede.



Föregångaren till den nya toppmodellen som kommer presenteras till vintern, nya modellen kommer ha en 10" i botten, därav kommer namnet bli S4iX (romerska siffran 10)





Stativmodell som byggdes till kund med uppdraget att bygga en stativmodell som ger modeller runt 15000:- en match, och jag måste sticka ut hakan och påstå att den klarade det uppdraget med bravur enligt mig och många andra.



Special-projekt med stor uppmärksamhet runt , var tänkt som frontar i ett 7.1 system men projektet avbröts (av skäl som är kundens privata) men sedan fanns dom uppställda i mitt dåvarande demorum i Linköping en stund till ett förmånligt pris och såldes senare till en ny kund eller rättare sagt till högst bjudande, då de ansågs väldigt lyckade i designen och krävde inte monster slutsteg för att komma till skott. Lyckad modell.





En av mina favoritkonserter, på DVD/Blu-Ray. Slash/Myles Kennedy



Sweetspot Jönköping 2012. (Ej min bild)

Mycket trevlig mässa, trevligt folk



Mitt vardagsrum, som även blir demorum/lyssningsrum då och då, många uppskattar demo i hemmiljö. Just vid detta tillfälle kördes S3i från SCCaudio sortimentet, med topptestade Rotel RA06 SE och CD från Cambridge. Just NU i skrivande stund står S2i uppställda tillsammans med ett par golvmodeller som lämnats in på uppgradering av filter mm. Drivs runt på Trigon elektronik. Energy och Recall.






Specialtillverkad Mediabänk i Ask och rostfritt stål. Går att få i vilket träslag som helst i princip med indivuellt anpassat avstånd mellan hyllplanen och antal hyllplan.

www.sccsnickeridesign.se


Utvecklar och bygger SCCaudio-högtalarna.

Edited by - SCCaudio on 2012/10/26 17:07:24
   Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000