HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Köpes
 Ta bort! det har löst sig
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Kondensatorn
Member

120 Posts

Posted - 2012/10/05 :  22:33:51  Show Profile Send Kondensatorn a Private Message
Som sagt har fått ett irriterande missljud i ena högtalaren, bara vid vissa frekvenser, har lokaliserat felet till mellanbasen så har någon en till salu(i bra skick givetvis)så vore jag väldigt tacksam.helst en som har några år på nacken då mina är ca:10 år gamla
vet att det kanske inte är så många som bara har ett element får väl köpa 2 i värsta fall...

Shanling CD T-100, ZERO 24BIT/192KHz DAC,Squeezebox V-3, Hegel-H1,Dual-721, Dynaudio Aries
Diy Scanspeak 2 delat,
Systemdek IIX

Edited by - Kondensatorn on 2012/10/06 16:39:45

Eriksson
Member

812 Posts

Posted - 2012/10/05 :  23:52:59  Show Profile Send Eriksson a Private Message
Efter vad du beskriver här, tror jag det kan vara så att limmet har släppt mellan membranet och gummikanten. Det här är ett ganska vanligt problem med äldre Scan-speakare. Kolla om det glipar om du trycker på membranet. Är det så kan du lämna in elementet till Hifikit för åtgärd.
Go to Top of Page

Kondensatorn
Member

120 Posts

Posted - 2012/10/06 :  16:41:31  Show Profile Send Kondensatorn a Private Message
Det var en lödning som var dålig på delningsfiltret!

Shanling CD T-100, ZERO 24BIT/192KHz DAC,Squeezebox V-3, Hegel-H1,Dual-721, Dynaudio Aries
Diy Scanspeak 2 delat,
Systemdek IIX
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.59 sekunder. Snitz Forums 2000