HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Säljes
 Audio Aero La Fontaine - nu med mer info + pris
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Perfect Sense
Member

387 Posts

Posted - 2012/11/18 :  21:42:32  Show Profile  Visit Perfect Sense's Homepage Send Perfect Sense a Private Message
En av världens finaste digitala signalkällor (CD/SACD/DAC). Inbyggt rörbestyckat försteg av högsta tänkbara kvalitet.

Nyskick i silver. Garanti, kartong, manual och fjärrkontroll.

Julpris: 79.000 kr (nypris: 160-170.000 kr)

Specifikation etc:

http://www.audioaero.com/en/products/2-la-fontaine
http://analogaudio-mn.com/audio-aero-la-fontaine/

Mer information:

Spelaren är ett par månader ung, och använd i uppskattningsvis 50-60 timmar. Jag är den första och enda ägaren. Spelaren är i absolut nyskick, och en fantastiskt välspelande och vacker maskin.

Anledningen till att jag säljer den är främst att jag nyligen införskaffat ett separat (och mycket påkostat) separat försteg, men också då jag planerar att gå över till att spela digitalt lagrad musik ifrån hårddisk. Av dessa anledningar så känns La Fontaine som en onödigt påkostad produkt för mina behov, där jag inte längre använder den fina förstegsdelen och inom kort troligen inte heller SACD/CD-möjligheterna. Jag behöver istället en lite enklare DAC.

Det finns vinster med ett separat försteg som jag upplever det, men jag använde Audio Aeron direkt till mina monoblock tills nyligen, och det fungerar ypperligt. Det är också så spelaren är tänkt att användas. Det man vinner med ett separat försteg är framförallt lite dynamik. Det man förlorar är transparens primärt. Det är absolut inget självklart val att använda ett separat försteg. Audio Aerons inbyggda försteg är av mycket, mycket hög kvalitet.

Jag skulle beskriva Audio Aeron som extremt transparent och högupplöst, men utan att nödvändigtvis bli hård, kall, analytisk eller kylig. Det är en elegant spelare på många sätt. För klassisk, jazz, akustisk och småskalig pop/rock så är den helt fantastisk! Om man lyssnar mer på kraftfullare (hårdrock exempelvis) musik så finns det nog spelare med mer pondus och kraft. Samtidigt så är Audio Aeron extremt dynamisk med massor av nerv och närvaro. Den är också extremt tyst, och spelar mycket rent och klart. Jag har ägt både Audio Aero Capitole och Prestige tidigare, och La Fontaine är ett stort steg framåt. Den spelar betydligt mer öppet, rent, dynamiskt och engagerande. Det är också en mer välbyggd och påkostad maskin. Kvalitetsintrycket är väldigt högt.

För seriösa spekulanter finns möjlighet till lyssning i hemmiljö. Spelaren kan givetvis också skickas om så önskas.

Perfect sense
www.perfect-sense.se
Showroom i Stockholm | info@perfect-sense.se | 08 518 368 00 | Följ oss på Facebook

Edited by - Perfect Sense on 2012/12/02 10:46:45
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000