| Author |
Topic  |
|
|
JM
Member

533 Posts |
Posted - 2003/02/05 : 19:51:05
|
Väldigt "off topic" ! Men är det bara jag som tycker att HifiForum har blivit väldigt segt ? Har vi blivit för många ?
Mvh/Janne |
Att mäta är att veta ! |
|
|
KennethS
Member

1178 Posts |
Posted - 2003/02/05 : 19:55:18
|
Vet inte, men det är ingen fart på det här, låååång tid mellan svaren!! |
Trött på folk utan vett |
 |
|
|
JM
Member

533 Posts |
Posted - 2003/02/05 : 20:12:27
|
Alltså, jag menar att sidan/servern är seg, inte responsen på frågor o dyl... Många glada hifinissar är det på denna sida...
Mvh/janne |
Att mäta är att veta ! |
 |
|
|
andar
Member

303 Posts |
Posted - 2003/02/05 : 20:15:05
|
En idé kan ju vara att folk inte sitter och bevakar skärmen. Utan kanske tittar till forumet lite då och då under kvällen för att se vad som diskuteras och vad som händer runt om.
Som t.ex. mig själv som gärna sätter mig och lyssnar till musik........... |
GAIS är tillbaka!!! |
 |
|
|
KennethS
Member

1178 Posts |
Posted - 2003/02/05 : 20:27:39
|
| sant,men ibland så känns det segt imellan svaren, sitter inte heller här hela tiden.. |
Trött på folk utan vett |
 |
|
|
SZR
Guran!

1515 Posts |
Posted - 2003/02/05 : 20:45:47
|
quote: Originally posted by andar
En idé kan ju vara att folk inte sitter och bevakar skärmen. Utan kanske tittar till forumet lite då och då under kvällen för att se vad som diskuteras och vad som händer runt om.
Som t.ex. mig själv som gärna sätter mig och lyssnar till musik...........
Vaddå lyssna till musik??? Är inte detta ett HifiFORUM???
   |
//StefanZ
"..are all these your guitars..?" |
 |
|
|
andar
Member

303 Posts |
Posted - 2003/02/05 : 21:42:04
|
quote: Originally posted by SZR
quote: Originally posted by andar
Som t.ex. mig själv som gärna sätter mig och lyssnar till musik...........
Vaddå lyssna till musik??? Är inte detta ett HifiFORUM???

ha, ha, ja det går ju att tolka på flera sätt......... |
GAIS är tillbaka!!! |
 |
|
|
Timbre
Member

4608 Posts |
Posted - 2003/02/05 : 21:43:32
|
Vi utökar ständigt utrymmet och just nu är det dags för en ny uppgradering. Mikael2 har beställt ett antal megabyte men vi tvingas även i fortsättningen att vara restriktiva med vidlyftiga utsvävningar i medlemsprofilerna. Glöm inte att tömma PM-boxarna på lästa meddelanden! |
 |
|
|
SZR
Guran!

1515 Posts |
Posted - 2003/02/06 : 00:16:37
|
| Ett sätt att spara utrymme skulle kanske vara att bannlysa quotar av bilder? Blir dessutom tungt för modemanvändarna. |
//StefanZ
"..are all these your guitars..?" |
 |
|
|
Timbre
Member

4608 Posts |
Posted - 2003/02/06 : 06:23:14
|
Ja, det är ju ganska onödigt med repriser i samma tråd... |
 |
|
|
Bamsefar
Member

345 Posts |
Posted - 2003/02/06 : 07:38:41
|
| Vore det i så fall inte bättre om man hade valmöjlighet att på usernivå välja bort just bilder av alla de slag. Och så kanske införa ett rent foto forum, för bilder från mässor och egna anläggningen ??? Då kan det utökas till att vara småbilder, och är man intresserad så klickar man på bilden och får den i ett separat fönster... |
 |
|
|
Mikael2
Member

1431 Posts |
Posted - 2003/02/06 : 08:19:39
|
Ett tips: I webläsarens inställningar kan ni stänga av alternativ som bilder, video, animeringar och ljud på websidor.
För IE så går ni in i Verktyg...Internet-Alternativ...Avancerat och titta under Multimedia vad som är förvalt. |
 |
|
|
Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts |
Posted - 2003/02/06 : 08:39:19
|
kan man inte tareda på hur fol surfar på detta forum, vilka sidor man besöker, och om man hoppar via hifi och diy, så brukar iaf JAG gå till indexsidan för att sedan välja diy eller hifi, det är ju onödigt som sjutton, kan an inte LÄNGST upp på sidan, lägga genvägar till alla forum? eller en liten "bar" som flyter med hjälp av javascript????
det tror jag skulle bespara en del onödiga klick.
även någon sorts uppdateringsfunktion, de trådar man bevakar, man vill se ifalld euppdaterats, kan också ligga längst opp kanske,
 |
Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet. |
 |
|
|
jojje_guitar
Member

701 Posts |
Posted - 2003/02/06 : 09:08:51
|
->NN: Det finns redan en sån funktion, fast LÄNGST ned på sidan... Det står "Jump To:" och så är det en rullgardin...  |
"How about some thinking, before you blow the chessboard clean?" - Roine Stolt, Wallstreet Voodoo |
 |
|
|
Mikael2
Member

1431 Posts |
Posted - 2003/02/06 : 09:23:57
|
Varför använder du inte "jump to" istället för att gå till indexsidan varje gång? Med "jump to" kan du gå till valfritt forum längst ned på sidan vilket för mig är logiskt då jag vill hoppa nån annanstans när jag läst sista inlägget i en tråd, varför lägga denna LÄNGST upp och tvingas scrolla till toppen igen när jag läst klart tråden?
Sen rekommenderar jag alla att använda Active Topics för att följa detta forum. Det underlättar otroligt mycket när man blir bekant med metoden. Du får en översikt av vad som skrivits, läs igenom de trådar som verkar intressanta och uppdatera active topics. Ligger du online hela tiden så kan du ställa in så att active topics uppdateras med jämna mellanrum för att följa nya inlägg kontinuerligt. |
 |
|
|
Niklas Nord

6152 Posts |
Posted - 2003/02/06 : 09:38:32
|
jag vill ha en jump längst upp  |
 |
|
|
Alexi
Ute och cyklar...?

2201 Posts |
Posted - 2003/02/06 : 13:20:46
|
"Active Topics" var ordet! Det kommer jag använda mig av mycket när jag inte bara vill ha koll på DIY delen. |
Driver forumet faktiskt.se |
 |
|
|
Tank
Member

520 Posts |
Posted - 2003/02/09 : 14:32:55
|
| Håller med NN. Gillar inte rullistor, ska vara fasta länkar. Gärna i pytteliten text. |
Edited by - Tank on 2003/02/09 14:33:42 |
 |
|
|
n/a
deleted

1846 Posts |
Posted - 2003/02/10 : 00:42:46
|
| Tycker också att det är väldigt segt ibland. Lite tråkigt att sidan jag är mest på är en av dom långsammaste (inte alltid). Att inte kunna quota med bilder låter som en ide i väntan på högre prestanda. |
 |
|
|
Mikael2
Member

1431 Posts |
Posted - 2003/02/10 : 08:37:08
|
Sidor med foton kan gå segt för de som inte har bredband men det beror inte på forumet. En sida som länkar till 15-20 bilder där varje bild är på 100kB eller mer blir seg att ladda på vilket forum eller hemsida som helst. Om ett par medlemmar quotar hela rubbet så är du uppe i 50 bilder och om någon stjärna gör en quote på quoten så är du uppe i över 100 bilder som skall visas Tänk om varje bild är 1 megabyte stor då är det bara att beställa bredband
ps. Kan ju vara så att webläsaren laddar bilder i quotes från cache men hursomhelst så tar sidor med 20-30 bilder som dessutom skall laddas från andra hemsidor en hel del tid att visas Det känns lite meningslöst att quota bilder på samma sida och tvingas att se samma bild 2-3 gånger när man skrollar ner i en tråd eller |
 |
|
|
Niklas Nord

6152 Posts |
Posted - 2003/02/10 : 09:06:30
|
där hör ni faktiskt 
quote: Originally posted by Tank
Håller med NN. Gillar inte rullistor, ska vara fasta länkar. Gärna i pytteliten text.
|
 |
|
|
Timbre
Member

4608 Posts |
Posted - 2003/02/10 : 09:47:00
|
Är det bara min dator som har piggnat till under sportlovet eller har vi fått en vitamininjektion i form av megabyte... 
Det är ju drag i sidorna som aldrig förr! |
 |
|
|
Nagref
Member

113 Posts |
Posted - 2003/02/10 : 10:56:21
|
quote: Originally posted by Mikael2
Sidor med foton kan gå segt för de som inte har bredband men det beror inte på forumet. En sida som länkar till 15-20 bilder där varje bild är på 100kB eller mer blir seg att ladda på vilket forum eller hemsida som helst. Om ett par medlemmar quotar hela rubbet så är du uppe i 50 bilder och om någon stjärna gör en quote på quoten så är du uppe i över 100 bilder som skall visas Tänk om varje bild är 1 megabyte stor då är det bara att beställa bredband
ps. Kan ju vara så att webläsaren laddar bilder i quotes från cache men hursomhelst så tar sidor med 20-30 bilder som dessutom skall laddas från andra hemsidor en hel del tid att visas Det känns lite meningslöst att quota bilder på samma sida och tvingas att se samma bild 2-3 gånger när man skrollar ner i en tråd eller
Quotar man bilder så brukar de inte laddas om såvida man inte får quoten på nästa sida... Men det är en styggelse att quota allt (och alla bilder) om man inte behöver. Fy på er som gör så!  Det gör att man måste scrolla mycket och det finns ju roligare saker man kan syssla med. |
Assisterar Holographic Audio och Larsen Hifi VD för Acoustic Landscape R&D-ansvarig för Acoustic Illusion |
 |
|
| |
Topic  |
|