HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 Segt forum !
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

JM
Member

533 Posts

Posted - 2003/02/05 :  19:51:05  Show Profile Send JM a Private Message
Väldigt "off topic" ! Men är det bara jag som tycker att HifiForum har blivit väldigt segt ? Har vi blivit för många ?

Mvh/Janne

Att mäta är att veta !

KennethS
Member

1178 Posts

Posted - 2003/02/05 :  19:55:18  Show Profile Send KennethS a Private Message
Vet inte, men det är ingen fart på det här, låååång tid mellan svaren!!

Trött på folk utan vett
Go to Top of Page

JM
Member

533 Posts

Posted - 2003/02/05 :  20:12:27  Show Profile Send JM a Private Message
Alltså, jag menar att sidan/servern är seg, inte responsen på frågor o dyl... Många glada hifinissar är det på denna sida...

Mvh/janne

Att mäta är att veta !
Go to Top of Page

andar
Member

303 Posts

Posted - 2003/02/05 :  20:15:05  Show Profile Send andar a Private Message
En idé kan ju vara att folk inte sitter och bevakar skärmen. Utan kanske tittar till forumet lite då och då under kvällen för att se vad som diskuteras och vad som händer runt om.

Som t.ex. mig själv som gärna sätter mig och lyssnar till musik...........

GAIS är tillbaka!!!
Go to Top of Page

KennethS
Member

1178 Posts

Posted - 2003/02/05 :  20:27:39  Show Profile Send KennethS a Private Message
sant,men ibland så känns det segt imellan svaren, sitter inte heller här hela tiden..

Trött på folk utan vett
Go to Top of Page

SZR
Guran!

1515 Posts

Posted - 2003/02/05 :  20:45:47  Show Profile  Visit SZR's Homepage Send SZR a Private Message
quote:
Originally posted by andar

En idé kan ju vara att folk inte sitter och bevakar skärmen. Utan kanske tittar till forumet lite då och då under kvällen för att se vad som diskuteras och vad som händer runt om.

Vaddå lyssna till musik???
Är inte detta ett HifiFORUM???

//StefanZ

"..are all these your guitars..?"
Go to Top of Page

andar
Member

303 Posts

Posted - 2003/02/05 :  21:42:04  Show Profile Send andar a Private Message
quote:
Originally posted by SZR

quote:
Originally posted by andar

Vaddå lyssna till musik???
Är inte detta ett HifiFORUM???

ha, ha, ja det går ju att tolka på flera sätt.........

GAIS är tillbaka!!!
Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2003/02/05 :  21:43:32  Show Profile Send Timbre a Private Message

Vi utökar ständigt utrymmet och just nu är det dags för en ny uppgradering. Mikael2 har beställt ett antal megabyte men vi tvingas även i fortsättningen att vara restriktiva med vidlyftiga utsvävningar i medlemsprofilerna.
Glöm inte att tömma PM-boxarna på lästa meddelanden!
Go to Top of Page

SZR
Guran!

1515 Posts

Posted - 2003/02/06 :  00:16:37  Show Profile  Visit SZR's Homepage Send SZR a Private Message
Ett sätt att spara utrymme skulle kanske vara att bannlysa quotar av bilder? Blir dessutom tungt för modemanvändarna.

//StefanZ

"..are all these your guitars..?"
Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2003/02/06 :  06:23:14  Show Profile Send Timbre a Private Message

Ja, det är ju ganska onödigt med repriser i samma tråd...
Go to Top of Page

Bamsefar
Member

345 Posts

Posted - 2003/02/06 :  07:38:41  Show Profile
Vore det i så fall inte bättre om man hade valmöjlighet att på usernivå välja bort just bilder av alla de slag. Och så kanske införa ett rent foto forum, för bilder från mässor och egna anläggningen ??? Då kan det utökas till att vara småbilder, och är man intresserad så klickar man på bilden och får den i ett separat fönster...
Go to Top of Page

Mikael2
Member

1431 Posts

Posted - 2003/02/06 :  08:19:39  Show Profile  Visit Mikael2's Homepage Send Mikael2 a Private Message
Ett tips: I webläsarens inställningar kan ni stänga av alternativ som bilder, video, animeringar och ljud på websidor.

För IE så går ni in i Verktyg...Internet-Alternativ...Avancerat och titta under Multimedia vad som är förvalt.
Go to Top of Page

Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts

Posted - 2003/02/06 :  08:39:19  Show Profile Send Niklas Nord a Private Message

kan man inte tareda på hur fol surfar på detta forum, vilka sidor
man besöker, och om man hoppar via hifi och diy, så brukar iaf
JAG
gå till indexsidan för att sedan välja diy eller hifi, det är ju
onödigt som sjutton, kan an inte LÄNGST upp på sidan, lägga
genvägar till alla forum? eller en liten "bar" som flyter med hjälp
av javascript????

det tror jag skulle bespara en del onödiga klick.

även någon sorts uppdateringsfunktion, de trådar man bevakar,
man vill se ifalld euppdaterats, kan också ligga längst opp kanske,

Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet.
Go to Top of Page

jojje_guitar
Member

701 Posts

Posted - 2003/02/06 :  09:08:51  Show Profile Send jojje_guitar a Private Message
->NN: Det finns redan en sån funktion, fast LÄNGST ned på sidan... Det står "Jump To:" och så är det en rullgardin...

"How about some thinking, before you blow the chessboard clean?" - Roine Stolt, Wallstreet Voodoo
Go to Top of Page

Mikael2
Member

1431 Posts

Posted - 2003/02/06 :  09:23:57  Show Profile  Visit Mikael2's Homepage Send Mikael2 a Private Message
Varför använder du inte "jump to" istället för att gå till indexsidan varje gång?
Med "jump to" kan du gå till valfritt forum längst ned på sidan vilket för mig är logiskt då jag vill hoppa nån annanstans när jag läst sista inlägget i en tråd, varför lägga denna LÄNGST upp och tvingas scrolla till toppen igen när jag läst klart tråden?

Sen rekommenderar jag alla att använda Active Topics för att följa detta forum. Det underlättar otroligt mycket när man blir bekant med metoden. Du får en översikt av vad som skrivits, läs igenom de trådar som verkar intressanta och uppdatera active topics. Ligger du online hela tiden så kan du ställa in så att active topics uppdateras med jämna mellanrum för att följa nya inlägg kontinuerligt.
Go to Top of Page

Niklas Nord

6152 Posts

Posted - 2003/02/06 :  09:38:32  Show Profile Send Niklas Nord a Private Message

jag vill ha en jump längst upp

Go to Top of Page

Alexi
Ute och cyklar...?

2201 Posts

Posted - 2003/02/06 :  13:20:46  Show Profile  Visit Alexi's Homepage Send Alexi a Private Message
"Active Topics" var ordet!
Det kommer jag använda mig av mycket när jag inte bara vill ha koll på DIY delen.

Driver forumet faktiskt.se
Go to Top of Page

Tank
Member

520 Posts

Posted - 2003/02/09 :  14:32:55  Show Profile  Visit Tank's Homepage Send Tank a Private Message
Håller med NN. Gillar inte rullistor, ska vara fasta länkar. Gärna i pytteliten text.

Edited by - Tank on 2003/02/09 14:33:42
Go to Top of Page

n/a
deleted

1846 Posts

Posted - 2003/02/10 :  00:42:46  Show Profile Send n/a a Private Message
Tycker också att det är väldigt segt ibland. Lite tråkigt att sidan jag är mest på är en av dom långsammaste (inte alltid). Att inte kunna quota med bilder låter som en ide i väntan på högre prestanda.
Go to Top of Page

Mikael2
Member

1431 Posts

Posted - 2003/02/10 :  08:37:08  Show Profile  Visit Mikael2's Homepage Send Mikael2 a Private Message
Sidor med foton kan gå segt för de som inte har bredband men det beror inte på forumet. En sida som länkar till 15-20 bilder där varje bild är på 100kB eller mer blir seg att ladda på vilket forum eller hemsida som helst.
Om ett par medlemmar quotar hela rubbet så är du uppe i 50 bilder och om någon stjärna gör en quote på quoten så är du uppe i över 100 bilder som skall visas Tänk om varje bild är 1 megabyte stor då är det bara att beställa bredband

ps.
Kan ju vara så att webläsaren laddar bilder i quotes från cache men hursomhelst så tar sidor med 20-30 bilder som dessutom skall laddas från andra hemsidor en hel del tid att visas Det känns lite meningslöst att quota bilder på samma sida och tvingas att se samma bild 2-3 gånger när man skrollar ner i en tråd eller
Go to Top of Page

Niklas Nord

6152 Posts

Posted - 2003/02/10 :  09:06:30  Show Profile Send Niklas Nord a Private Message

där hör ni faktiskt

quote:
Originally posted by Tank

Håller med NN. Gillar inte rullistor, ska vara fasta länkar. Gärna i pytteliten text.

Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2003/02/10 :  09:47:00  Show Profile Send Timbre a Private Message

Är det bara min dator som har piggnat till under sportlovet eller har vi fått en vitamininjektion i form av megabyte...

Det är ju drag i sidorna som aldrig förr!
Go to Top of Page

Nagref
Member

113 Posts

Posted - 2003/02/10 :  10:56:21  Show Profile Send Nagref a Private Message
quote:
Originally posted by Mikael2

Sidor med foton kan gå segt för de som inte har bredband men det beror inte på forumet. En sida som länkar till 15-20 bilder där varje bild är på 100kB eller mer blir seg att ladda på vilket forum eller hemsida som helst.
Om ett par medlemmar quotar hela rubbet så är du uppe i 50 bilder och om någon stjärna gör en quote på quoten så är du uppe i över 100 bilder som skall visas Tänk om varje bild är 1 megabyte stor då är det bara att beställa bredband

ps.
Kan ju vara så att webläsaren laddar bilder i quotes från cache men hursomhelst så tar sidor med 20-30 bilder som dessutom skall laddas från andra hemsidor en hel del tid att visas Det känns lite meningslöst att quota bilder på samma sida och tvingas att se samma bild 2-3 gånger när man skrollar ner i en tråd eller

Quotar man bilder så brukar de inte laddas om såvida man inte får quoten på nästa sida... Men det är en styggelse att quota allt (och alla bilder) om man inte behöver. Fy på er som gör så!
Det gör att man måste scrolla mycket och det finns ju roligare saker man kan syssla med.

Assisterar Holographic Audio och Larsen Hifi
VD för Acoustic Landscape
R&D-ansvarig för Acoustic Illusion
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000