Som återfalls HIFI-gubbe har jag lite ideer och frågor som jag skulle vilja ha lite synpunkter på.
Jag jobbar på institutet för träteknisk forskning och håller på med träbyggande.
Det finns idag en Japansk uppfinning (träskiva som enligt uppgift absorberar upp till 97 procent av strålningen från en mobiltelefon) som jag ser lite nya användnings områden för.
Jag vet att frekvenser för mobiler och HIFI inte är lika men jag har möjlighet att utveckla ett material anpassat för HIFI. Har dessutom en kompis som jobbar med störningar från elkraftnät.
I princip skulle man kunna använda detta material till väggar, golv och tak men...
Vad skulle ni säga om att ha en sån skiva som hyllplan mellan era HIFIenheter ???
Det vore oxå fullt möjligt att göra en ihålig enkelt löstagbar golvlist (med separata kanaler för biwire) i detta material. det skulle ge ett sladdlöst golv (och en glad fru/flickvän). är detta nåt för er ???
Hur gör ni, och vad har ni idag ???
MVH
Göran (som bland annat gjutit sin egen sub i betong, vikt 90 kg)
Motto: Det finns genvägar till det perfekta ljudet. Det svåra är bara att hitta dem...