| Author |
Topic  |
|
|
pg
Starting Member
9 Posts |
Posted - 2003/03/04 : 14:16:16
|
Hoppsan!
Fixade en bra stereobänk i helgen. Nu efter ett par dagars lyssning, kan jag konstatera att det blev ett oerhört lyft. Jag märkte det direkt efter ha spelat någon låt, men vågade inte tro på det. Sambon tycker att jag är tokig. Det kan bäst beskrivas som om jag tagit bort ett filter. Allt blev klarare,fastare bas,tightare och mycket mer medryckande(musikaliskt).
Nå, är jag tokig eller är det fler som upptäckt ett sådant lyft? Nu tänker jag börja se över kablaget.
/PG |
|
|
Wintermute
Member

281 Posts |
Posted - 2003/03/04 : 14:42:45
|
Vilken bänk har du nu? Vilken bänk hade du innan?
Jag är inte förbluffad över att bänken gör skillnad. Om man får vara en smula filosofisk kan man tänka sig att allt påverkar; vissa saker mer än andra.
|
What can be said at all can be said clearly; and whereof one cannot speak, thereof one must be silent. |
 |
|
|
Sudden
Member

475 Posts |
Posted - 2003/03/04 : 15:49:16
|
Lyssna på det här då. Flyttade min stereo från min billiga IKEA hylla, till en portfölj som jag placerat på golvet och som jag fyllde med handdukar  Och hur blev detta då? Ungefär som du beskrev ditt ljudlyft. Lite klarare & djupare. Alla i min omgivning kollade konstigt på mig den dagen 
Men vad gör man inte för välljud  |
Edited by - Sudden on 2003/03/04 15:49:52 |
 |
|
|
whiskyman
Member

3896 Posts |
Posted - 2003/03/04 : 15:52:59
|
Ja, allt påverkar,vilka högtalare, vilken cd, vilken förstärkare, vilka kablar? Även hur du har placerat anläggningen. Och i detta fallet så spelar bänken roll helt klart. MvhKristofer  |
 |
|
|
Per
cyklist, halvjapan, blivande maktfaktor

1218 Posts |
Posted - 2003/03/04 : 16:04:25
|
Med en så avgörande skillnad så får man väl gratulera. Man blir inte mindre intresserad av vad du hade innan eftersom du fick en så stor upplevelse av förbättring. Var anläggningen nedsänkt i sylt? 
sayonara |
Beethoven wrote music though he was deaf. He was so deaf he wrote loud music. |
 |
|
| |
Topic  |
|