Jag lämnade in min Yamaha hos vintages.se i Kungälv. I butiken fanns massor av roliga saker men det som mina öron fastnade för var ett par Luxor 8071. Som dom spelade är dom så bra eller har min hörsel blivit så mycket sämre?Så nu undrar jag om någon har eller har haft ett par sådana här. Och om man nu skulle trilla på ett par och elementen är helt slut,vad finns det då för ersättningselement. Jag har sökt på näetet men inte riktigt hittat någon info om originalen mer en impedans och frekvens.
Mvh Henrik
HenrikL Om det inte går att laga med silvertejp så är det trasigt :-P
Själv har jag haft ett par transmission line -högtalare en gång i världen som jag var mycket nöjd med! Tycker det är en alltför förbisedd teknik i dagens högtalare.
Edit: Vad vill butiken i Kungälv ha för detta pjäser?
Jag kan intyga att dessa låter riktigt bra. Inget analysverktyg men riktigt skön spelglädje med fin botten, har ett par som jag skall renovera när tid och lust infaller samtidigt.
En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)
PS.Horn hör hemma på Älgar och glas är gjort av grus DS ;-)