HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 System Audio
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

MaS
Member

423 Posts

Posted - 2003/02/08 :  15:53:42  Show Profile Send MaS a Private Message
Hejsan är det någon här som lyssnat på System Audios, sa2k.

Mvh MaS

I ain´t no nice guy after all.

MaS
Member

423 Posts

Posted - 2003/02/09 :  09:35:55  Show Profile Send MaS a Private Message
Är det verkligen inga som har erfarenheter av dessa dansk högtalare.

Mvh MaS

Go to Top of Page

Ledzepp
300.000-klubben

2640 Posts

Posted - 2003/02/11 :  09:48:41  Show Profile Send Ledzepp a Private Message
Nej tyvärr! Skulle gärna göra det, men var??

Dont look back. Something might be gaining on you...
Go to Top of Page

Tifosi
Member

425 Posts

Posted - 2003/02/11 :  12:04:03  Show Profile Send Tifosi a Private Message
Jag har lyssnat väldigt lite på den hos Balance i Jönköping. Tillsammans med Primare-prylar tror jag. Jag har dock inte satt mig ner och lyssnat ordentligt. Riktigt ordentligt med bas för att va så liten. På Lasse som har butiken lät som att han tyckte att den är helt i klass med AEs lilla värsting som ligger i samma prisklass.
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7952 Posts

Posted - 2003/02/11 :  12:58:04  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message
Vi var ett gäng som lyssnade på denna högtalare samt AE-högtalaren under helgen.
Jag har lyssnat lite innan på SA2K och gillat det jag hörde.
Nu gick det inte så bra.
För sent kom jag på att eftersom jag satt längs ut i hörnet så blev basen kraftigt förstärkt och färgade mellanregistret och det lät inte alls bra. Snopet!
När vi lyssnade på AE-högtalaren flyttade jag in mig mot mitten och alla basproblem försvann.
Jag får helt enkelt göra om testet ensam.
I vilket fall som helst så har jag under rättvisa förhållanden gillat ljudet som drar lite åt det varma, mjuka hållet till, tillskillnad från AE-högtalaren som har ett slankare och mer skarpskuret ljud.
Av dom som satt bättre till så föredrog dom flesta AE-högtalaren (24.000:-) och jag var den enda som försvarade SA2K. Det är typiskt. Om man jämför 2 högtalare eller apparater så vinner alltid den som låter ljusare och livligare. Men jag undrar om jag skulle kunna leva med AE-högtalarens ljud i längden.
SA-högtalaren har ett ljud som är mindre "hifi" enligt min mening och som låter detaljerad på ett obesvärat sätt.
Båda högtalarna presterar en bra bas som är fullt tillräcklig i mindre rum.
Vi jämförde också med JMLab 926 och den låter alldeles utmärkt hos Balance med Copland-elektronik utan den vasshet som jag tidigare hört.
Dock verkar det som man bör sitta på ett större avstånd för att allt ska hänga ihop vilket kräver ett stort rum.

Jag lovar att återkomma när jag lyssnat på SA2K under mer rättvisa förhållanden.
Go to Top of Page

MaS
Member

423 Posts

Posted - 2003/02/11 :  13:13:48  Show Profile Send MaS a Private Message
Jo du Björn Ola jag väntar med spänning på ditt test, själv ämnar jag att åka upp till Balance framöver när vädret är roligare och lyssna på den.

Jag är på jakt efter stativare i den prisklassen, och jag har förstått av andra ett denna högtalare skall vara prisvärd och god att lyssna till.

Snabba på nu med ditt besök så jag hör vad du har att säga.

Mvh MaS

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000