HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Hemmabio receiver och aktivt delningsfilter.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

flygarjanne
Member

91 Posts

Posted - 2013/06/08 :  23:56:40  Show Profile Send flygarjanne a Private Message
Hejsan..

Har dålig koll på receivrars kopplingsmöjligheter.
Men ofta har dom både pre out OCH lågnivåingångar för varje slutsteg.

Går dom då att använda som förförstärkare med digitala ingångar
Samt som slutsteg samtidigt ??

Tanken var att använda ett aktivt delningsfilter därimellan och få en kul lösning att driva hemmasnickrade högtalare med.

Bara en tanke..

Mirage
Member

493 Posts

Posted - 2013/06/09 :  00:47:44  Show Profile  Visit Mirage's Homepage Send Mirage a Private Message
Min uppfattning är att det fungerar så, att du skulle kunna använda fyra kanaler i slutstegsdelen till ett par högtalare med två anslutningar t.ex. Om man vill skulle man kunna använda den femte kanalen till en passiv sub, ställbart filter för den brukar finnas inbyggt i en hembioreceiver.

Vad jag vet är det inte så många märken som brukar ha ingångar till slutstegen, en tillverkare som ofta har det är harman/kardon. En av deras äldre modeller med rätt kraftiga slutsteg heter AVR 7000, men det finns även på flera andra. Äldre receivers utan HDMI brukar gå att hitta rätt billigt, ofta billigare än en tvåkanalare med liknande prestanda.

Erik Nyström
Mitt system eller här
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000