HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 DIY nätkabel
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

frni2000
Starting Member

7 Posts

Posted - 2002/07/23 :  13:54:00  Show Profile Send frni2000 a Private Message
Jag har kommit i besittning av ett par Vincent sp-991. Dessa konsumerar en hel del kräm i tomgång (600w/st) I och med det funderar jag att låna lite ström från elementen så kan dom vara på hela tiden. Bor i borätt och elvärme är inkluderat. Funktionen är den samma som dom vita platta men V låter bättre.

Har hittat i förådet på jobbet 3*1.5 men skärm. Frågan kan det vara nåt bättre än bara vanlig hederlig sladd?

Alla förslag åsikter emottages

/Fredda

Fredd

SW
Member

542 Posts

Posted - 2002/07/23 :  14:55:24  Show Profile Send SW a Private Message
Kolla för säkerhets skull att det inte är 380 (400) volt till elementen. På en del fasta installationer kan man ha kopplat så. Min bror kopplade in sin nya förstärkare på uttaget till värmeelementet för ett antal år sedan och den förstärkaren fick genomgå en stor reparation efteråt. Där var det tom vanliga vägguttag med 380 volt till värmeelementen.

S
Go to Top of Page

frni2000
Starting Member

7 Posts

Posted - 2002/07/23 :  15:29:39  Show Profile Send frni2000 a Private Message
Verkar vara mycket sunt att kolla detta. En annan sak som började undra på om man har en massa element huset kommer det påverka kvaliteten på strömmmen. Det kan ju inte bli alltför mycke reaktiv last från värme spiralerna.

/Fredda

Fredd
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000