HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Rappaport försteg, nå'n som vet något??
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2003/02/09 :  23:33:01  Show Profile Send mace a Private Message
Hej Jag undrar om nå'n vet något om Rappaports' försteg?
Erik Anderson verkar tycka att de är minst sagt bra på sin hemsida, http://www.triod-ljud.nu/ nästan längst ner på startsidan.

All info ärvälkommen.

Ha dé BÄST

Magnus

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.

Mr 500!

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2003/02/10 :  09:39:25  Show Profile Send mace a Private Message
Hmmm, en svår nöt visst

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.

Mr 500!
Go to Top of Page

jan
Hög Fidelitet

701 Posts

Posted - 2003/02/10 :  09:59:15  Show Profile  Visit jan's Homepage Send jan a Private Message
Rappaport - jeg blir helt nostalgisk!

Forsteget fikk mycket dårlige omtal i The Audio Critic tilbake i starten av 70-tallet. Man nävnte tex. at der var en hel del støj. Byggt med moderne transistorer kan sagen väre annorlunde. Jeg har sett en, men aldrig hört den.

Men effektforstærkeren Amp 1 ble omtalt som verdens bedste. En kompis köpte den eneste i Danmark for 28.000 kronoer (Mange penge 1 1973). Den var helt klart bätre en allt annet ochså dom första stora Krell. Jeg byggde sen 2 stk. monosteg efter diagrammer frå Octave (som köpte opp Rappaport da dom stängte). Mine kopier var på hver 38 kg met kämpe strömforsyning och ble mycket varme. Fantastik lyd, men inte som dagens standard. Om du er interesseret har jeg diagram over effektstegen, men som sagt känner jeg inte til forstegen.

Jan Nielsen
http://www.pladespilleren.dk
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2003/02/25 :  19:12:07  Show Profile Send mace a Private Message
Hej Ursäktar att jag ej tackat innan

Kul att det är nå'n som vet något om grejerna, jag har sett ett Rappaport försteg med lös Hi-Cap psu från R.Andrews till salu här i England.

Jag väntar på info från säljaren, ZZZzzzzzzzz

Är sugen mest för att E.Andersson har den på sin 'tio-i-topp' lista Nog inte sämre än min Quad 33

Magnus

Mr 500!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000