| Author |
Topic  |
|
|
mace
London calling

5296 Posts |
Posted - 2003/02/09 : 23:33:01
|
Hej Jag undrar om nå'n vet något om Rappaports' försteg? Erik Anderson verkar tycka att de är minst sagt bra på sin hemsida, http://www.triod-ljud.nu/ nästan längst ner på startsidan.
All info är  välkommen.
Ha dé BÄST
Magnus |
mera quad ESL = mera välljud.
"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.
Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(
"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.
Mr 500! |
|
|
mace
London calling

5296 Posts |
Posted - 2003/02/10 : 09:39:25
|
Hmmm, en svår nöt visst |
"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.
Mr 500! |
 |
|
|
jan
Hög Fidelitet

701 Posts |
Posted - 2003/02/10 : 09:59:15
|
Rappaport - jeg blir helt nostalgisk!
Forsteget fikk mycket dårlige omtal i The Audio Critic tilbake i starten av 70-tallet. Man nävnte tex. at der var en hel del støj. Byggt med moderne transistorer kan sagen väre annorlunde. Jeg har sett en, men aldrig hört den.
Men effektforstærkeren Amp 1 ble omtalt som verdens bedste. En kompis köpte den eneste i Danmark for 28.000 kronoer (Mange penge 1 1973). Den var helt klart bätre en allt annet ochså dom första stora Krell. Jeg byggde sen 2 stk. monosteg efter diagrammer frå Octave (som köpte opp Rappaport da dom stängte). Mine kopier var på hver 38 kg met kämpe strömforsyning och ble mycket varme. Fantastik lyd, men inte som dagens standard. Om du er interesseret har jeg diagram over effektstegen, men som sagt känner jeg inte til forstegen.
|
Jan Nielsen http://www.pladespilleren.dk
|
 |
|
|
mace
London calling

5296 Posts |
Posted - 2003/02/25 : 19:12:07
|
Hej Ursäktar att jag ej tackat innan
Kul att det är nå'n som vet något om grejerna, jag har sett ett Rappaport försteg med lös Hi-Cap psu från R.Andrews till salu här i England.
Jag väntar på info från säljaren, ZZZzzzzzzzz 
Är sugen mest för att E.Andersson har den på sin 'tio-i-topp' lista Nog inte sämre än min Quad 33 
Magnus |
Mr 500! |
 |
|
| |
Topic  |
|