Har tyvärr hört om flera som haft samma problem som dig samuel, vet inte var problemet ligger, har du provat bytta rören mot nya bara för att se om felet ligger där?. Hade själv lyckligtvis inte detta problem när jag ägde nuvista för och slutsteg.
Ja detta är ju något som butiken får åtgärda. Brus är kanske något du känner till med? jaja. Det är ett bra försteg och får jag bara igen det helt åtgärdat så..
jo styrchipet behövde bytas då den skenade. Brus verkar vara ett problem på en del modeller. Personligen tror jag det uppkommer från rören, men är inte säker.
Samuel, kan tillägga att en bekant med dessa brusproblem monterade isär sin nuvista och rengjorde diverse kontakter och avlägsnade eventuellt damm, lossade och satte tillbaks rören. Egentligen lagade han ingenting, men "pillade" på allt och hans slutade brusa sedan, omdet var ett undantag låter jag dock vara osagt.
Lc: hmm.. om vi säger på detta sätt.. jag skulle INTE köpa detta försteg om jag var ute efter att köpa försteg. Mitt val skulle förmodligen falla på Nu-Vista igen. Möjligen ett från LcAudio.
SMF: Tack. jag ska meddela butiken att pilla på allt som går att pilla på :) . nä de ska få byta ut rören (de har liggandes en ny uppsättning) och rengöra allt.