| Author |
Topic  |
|
|
Brosk
Member

426 Posts |
Posted - 2003/02/09 : 10:03:31
|
Har haft en horribel period i livet med motgångar en masse, bla magsjuka i familjen sen mellandagarna (kanske i bättring). Begravning, bråk och elände därtill, etc, etc Så jag har reagerat på det enda möjliga sättet, jag har uppgraderat stereon och bytt och testat som en manisk knähund på speed. Skulle varit billigare med prozac?    |
|
|
poman
Member

902 Posts |
Posted - 2003/02/09 : 10:15:37
|
Det är inget billigt nöje man har dessutom får man höra ett och annat från sina icke hifiintresserade vänner var dom tycker. Hoppas det ordnar upp sej för dej.
m.v.h/PO
quote: Originally posted by Brosk
Har haft en horribel period i livet med motgångar en masse, bla magsjuka i familjen sen mellandagarna (kanske i bättring). Begravning, bråk och elände därtill, etc, etc Så jag har reagerat på det enda möjliga sättet, jag har uppgraderat stereon och bytt och testat som en manisk knähund på speed. Skulle varit billigare med prozac?   
|
Edited by - poman on 2003/02/09 11:38:32 |
 |
|
|
binmarv
Member

403 Posts |
Posted - 2003/02/09 : 10:20:46
|
Då får vi hoppas att du snart får lite medgångar...
Inte nog med att intresset är dyrt. Folk i ens omgivning har föga förståelse. Men varför ska man inte kunna "slänga" 20.000 på en cd när ens polare bränner samma belopp på nya aluminiumfälgar ??!!!
Ha en bra dag ! |
Det man inte har i huvudet får man ha i öronen! |
 |
|
|
MaS
Member

423 Posts |
Posted - 2003/02/09 : 10:39:04
|
Bästa Med Människa Brosk, hoppas att allt löser sig för dig, det är nog något nedärvt i människan om problem uppstår så fokuserar man på annat för att glömma allt det jävliga.
Satan kan ett par fälgar kosta 20 000 Sek.
Mvh MaS |
I ain´t no nice guy after all. |
 |
|
|
John Stalberg
mångordig stringens

844 Posts |
Posted - 2003/02/09 : 10:57:45
|
quote: Skulle varit billigare med prozac?
Möjligt men gå bort och kika lite på grejorna. Putsa av dom så dom skiner och sätt på en bra skiva. Kanske lite blues passar i motgångstider. Med prozac hade du haft lite tomma tablettkartor i papperskorgen efter ett tag. Mer hade det inte blivit. Livet är ett äventyr. Ibland är det gott att leva och ibland är det blues som gäller vare sig man bett om det eller ej och då kan det vara på plats att tackla det med passande musik så du har gjort helt rätt........(en gammal akustisk gitarr kompar en bluestolva och en raspig röst hörs)...my woman left me and the rain is pourin´down...
John |
Is there anybody out there? |
 |
|
|
RotelPower
Member

525 Posts |
Posted - 2003/02/09 : 10:58:42
|
| 20000:- Det är mer än min bil kostar. |
Advance Acoustic MCD-403 --> Digisnake2 --> Panasonic SA-XR25 --> Ixos Gamma 6003 --> Quad 11L2
|
 |
|
|
Jadde
Member

1166 Posts |
Posted - 2003/02/09 : 11:17:33
|
varför prozac när det finns proac?  |
 |
|
|
mag
dom kallar oss mods

1587 Posts |
Posted - 2003/02/09 : 12:04:48
|
Jag brukar reagera på samma sätt om dert tex går dåligt på en tenta så töst shopar jag ofta. Du kan trösta dig med att det för det mesta kommer sol efter regn :)
"Satan kan ett par fälgar kosta 20 000 Sek"
Dom kan kosta mycket mer, varför tror du hifi branchen är unik ? Den stora skillnaden mellan bil prylar och hifi är att dyra bilprylar lättare går att verifiera nyttan av.
Hur många hör tex skillnad på en cd för 100000 eller en för 20000 ? (förutsatt att båda är vettigt konstruerade och inte medvetet förvränger ljudet, jo det finns såna) däremot en uppsättning fälgar och däck för 20000 mot en uppsättning för 100000 (då blir det nog magnesium fälgar) är lätt att se nyttan av, bara dra några varv på bana och se hur man kapar 1/10 delar.
Sen fins det förståss kosmetiska grunder i både hifi och bil men det är ju upp till var och en.
|
//Magnus
Born to lose -Live to win Foto: www.geocities.com/fatalpath |
 |
|
|
akktustakki
MJW Musik hemma

1098 Posts |
Posted - 2003/02/09 : 18:19:36
|
Trist att höra broder. Du reder nog upp det om ett tag.
Nå, det är inte bara kvinnor som tröstshoppar utan även vi karlar. Tycker själv att det är en förträfflig metod att belöna sig själv.
Och varför inte egentligen? Prosac är säkert skitbra men bra musik är tidlöst. Klart är väl att musik på bra anläggning är lika beroendeframkallande som vilken drog som helst, men med visst förbehåll, mindre abstinensbenäget? Har inte testat Prosac, men vet att jag får svår abstinens när jag inte kan lyssna på musik.
Har haft en horribel period i livet med motgångar en masse, bla magsjuka i familjen sen mellandagarna (kanske i bättring). Begravning, bråk och elände därtill, etc, etc Så jag har reagerat på det enda möjliga sättet, jag har uppgraderat stereon och bytt och testat som en manisk knähund på speed. Skulle varit billigare med prozac?   
|
nu schlappnaru av... DIY. Monacor
|
Edited by - akktustakki on 2003/02/09 18:20:41 |
 |
|
|
mace
London calling

5296 Posts |
Posted - 2003/02/09 : 23:46:49
|
Prozac & Zyban (antidepresiva)mm. mm. kan va' jävligt 'taskiga'(läs farliga) för kroppen 
Så länge du inte slänger ett slutsteg i huv'et på dig själv så tror jag inte att att HiFi är farligare ELLER billigare
Sen kan du ju hålla på med HiFi hela livet non stop
Magnus |
mera quad ESL = mera välljud.
"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.
Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(
"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.
Mr 500! |
 |
|
|
KennethS
Member

1178 Posts |
Posted - 2003/02/10 : 14:06:39
|
| Aldrig fäljar för 20.000:-. Du kan jag skaffa ett komplett turbo system till min bil och kapa betydligt mer 10 delar....Sen hör klart en skillnad mellan en 10.000:- och 20.000:-. Mer pondus och klart klarare ljud.. |
Trött på folk utan vett |
 |
|
|
Neon Park
Member

1013 Posts |
Posted - 2003/02/10 : 16:24:46
|
| Jag hoppas att jag får mina Cremona golvvarianter nu i veckan bra lät det men lite dyrt |
 |
|
|
nalle
Member

686 Posts |
Posted - 2003/02/10 : 16:31:10
|
Magnesiumfälgar är kanske bilvärldens motsvarighet till Shakti. |
Har det verkligen hänt nåt sen Edison-rullarna? |
Edited by - nalle on 2003/02/10 16:31:50 |
 |
|
|
Bamsefar
Member

345 Posts |
Posted - 2003/02/10 : 16:36:25
|
quote: Originally posted by KennethS
Aldrig fäljar för 20.000:-. Du kan jag skaffa ett komplett turbo system till min bil och kapa betydligt mer 10 delar....
Rakt fram möjligen :) Köp Öhlinare så kapar du sekunder på varvet istället... Fast det kostar ju då dubbelt upp, ca 45 kkr...
Skämt åsido, då jag lider av båda belastningarna (HiFi, eller snarare HemmaBio, och Bildåre) så kan jag starkt avråda från minst en av dessa. Två svarta hål är inge kul...
Brosk: Det blir INTE billigare med Prozac, en hobby (eller intresse om man vill använda det ordet) är lite som en Dröm, den skall uppfyllas :) Och exakt det gör du eller hur ?!!! |
 |
|
|
bassman
Member

402 Posts |
Posted - 2003/02/10 : 17:46:08
|
"20000:- Det är mer än min bil kostar."
He, he, min bil dubblar värdet vid varje tankning.. |
Det låter bättre med helrör på bänken
|
 |
|
|
Leif B
Member

1506 Posts |
Posted - 2003/02/10 : 20:42:57
|
Haha, hur många liter bensin går det i din bil? Nu när priset gått upp så kanske det blir tredubbelt. Nja ska inte säga nått. Har ingen riktigt fin stereo.
Mvh Leif B |
 |
|
|
Tank
Member

520 Posts |
Posted - 2003/02/10 : 20:50:30
|
Inget kul att höra Brosk. Men lycka till med vad du tar dig för! 
quote: Originally posted by RotelPower
20000:- Det är mer än min bil kostar.
Det är mer än vad min bil med bilstereo för 10000:- kostar!  |
 |
|
| |
Topic  |
|