Jag har ett par.Är mycket nöjd. Prisvärda med fin ljudbild och perspektiv. Diskant och mellanregister är mycket bra. Kan vara lite lurigt att få basen 100%. Mycket bas ur relativt små låder, klarar sig bra utan subb. Prova med ordentliga stativ och avstånd till bakväggen. Måste få en lyssningschans i klassen 8-10 k.Förstår inte varför de inte räknas på detta forum? Tråkig marknadsföring med nakna bröst kanske? MVH
Jag har ett par Signatur 7 Mk2 och kan bara hålla med Geldis. Använder en Primare 30.1 och det fungerar mycket bra tillsammans. Använde tidigare en Amplifix med bra resultat. Min kompis använder NAIM, även detta en bra kombination. Verkar vara högtalare som är relativt lätta att få till att fungera bara man tänker på att kombinera dem med bra elektronik. Detta avslöjas direkt.
Nu är det den lilla golvmodellen som jag har. Det är ju samma modell som stativmodellen bara att lådan är lite större. Även här måste man tänka på basen som kan bli lite för dominerande om de inte ställs upp riktigt i rummet.
Jag har haft mina i ca 1 år och är mycket nöjd. Tänk bara på att det tar några hundra timmar innan de fungerar optimalt.
Måste bara instämma om erixon's högtalare låter faktiskt riktigt bra plus att man blir imponerad av dess basprestanda dom gånger jag har varit hemma hos erixon och lyssnat.
/PO
quote:Originally posted by erixon
Jag har ett par Signatur 7 Mk2 och kan bara hålla med Geldis. Använder en Primare 30.1 och det fungerar mycket bra tillsammans. Använde tidigare en Amplifix med bra resultat. Min kompis använder NAIM, även detta en bra kombination. Verkar vara högtalare som är relativt lätta att få till att fungera bara man tänker på att kombinera dem med bra elektronik. Detta avslöjas direkt.
Nu är det den lilla golvmodellen som jag har. Det är ju samma modell som stativmodellen bara att lådan är lite större. Även här måste man tänka på basen som kan bli lite för dominerande om de inte ställs upp riktigt i rummet.
Jag har haft mina i ca 1 år och är mycket nöjd. Tänk bara på att det tar några hundra timmar innan de fungerar optimalt.
Jag kör själv med Signature 8 MK II och är mkt nöjd. Rekomenderar varmt en provlyssning av Avance Signature serien.
Det är dock en ganska lång inspelningstid (avance själva uppger ca 500 timmar och det verkar stämma.)
Vet inte om du har tänkt att bara köra stereo eller också bio, men måste bara rekomendera "Signature Center 9 MKII". Helt klart en av de mest 'musik' spelande centrar jag har lyssnat på.
Min lilla 'bio' driver jag med Primare elektronik.
Har faktiskt haft hemma ett par Signatur 8 mkII under ett par veckor (redan inspelade ) och är faktiskt riktigt impad! Fick kraftiga problem med resonanser i rummet (trägolv, 40-45Hz) men med hjälp ut av Black Diamond koner så försvann det problemet! F** va sköna burkar! Driver dem med min DP6.4 = äktenskapstycke! Ska bara lösa det finansiella nu .
"I am not young enough to know everything" - Oscar Wilde -
"Simplicity is the ultimate sophistication" - Leonardo da Vinci -