HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Aldrig mera SD
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 13

mag
dom kallar oss mods

1587 Posts

Posted - 2003/03/08 :  17:55:18  Show Profile Send mag a Private Message
Man kan såga även andra saker, by bees sågas ganska kraftigt på DIY-delen just nu tex utan större ingrepp från sladd (eller nån annan moderator).

//Magnus

Born to lose -Live to win
Foto: www.geocities.com/fatalpath
Go to Top of Page

SOTA
Starting Member

36 Posts

Posted - 2003/03/08 :  18:20:34  Show Profile Send SOTA a Private Message
Kan Timbre berätta vilka mekaniska egeneskaper hos SD som han inte gillar Jag kontemplerar inköp av SD.

Go to Top of Page

Thomas A
Member

189 Posts

Posted - 2003/03/08 :  18:42:28  Show Profile Send Thomas A a Private Message
Jag tror nog det är ok att såga vad som helst som produkt. Att insinuera saker som gränsar till personangrepp eller att påstå att vissa produkter skulle ekonomiskt supportas från andra källor när det inte gör det, är att sprida rykten IMO.

Jag tycker spikes är dåligt för HiFi BÅDE för ljudet och rent teoretiskt. Spikes leder vibrationer ner i golv som sedan förmedlar distorsion. Jag har testat att mitt golv tydligt avger ljud genom att excitera en stämgaffel och placera på golvet. Jag vill höra ljudet från skivan och högtalarna inte ljudet av mitt golv. Och det låter bättre med mjuka fötter.

T

"Kunskap är värdelös om den inte kan förmedlas"
Go to Top of Page

drgreen
äger italiensk cappucinomaskin

946 Posts

Posted - 2003/03/08 :  18:44:36  Show Profile Send drgreen a Private Message
Med tanke på hur mkt skräp som krängs i hifisammanhang för betydligt större summor tycker jag nog sd foten är bland det snällare. Det är ju inte så svårt att prova om man tycker det blir bättre/mindre färgat m.m eller om det är en försämring vad kan det ta 10minuter?? Man får väl skicka tbx det om man inte är nöjd? Själv har jag fått lite olika resultat med spikes och sd fot beroende på vilken högtalare och vilket golv det rört sig om. Just nu sitter det ett par hemskt fula grisrosa sdfötter under mina revel studios men det är klart att det säkert kommer provas med olika typer av spikes oxå närmast antagligen BDR när jag skaffat en uppsättning till. Bara för att ngn inte gillar t.ex blodpudding behöver det ju inte betyda att blodpudding är dåligt och ska bort från marknaden..om ni förstår in lilla parallell
Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2003/03/08 :  18:55:55  Show Profile Send Timbre a Private Message

Nä, det kan du ha rätt i drgreen och eftersom debatten är så "väldigt underhållande faktiskt", kanske dom har en plats att fylla...
Go to Top of Page

drgreen
äger italiensk cappucinomaskin

946 Posts

Posted - 2003/03/08 :  19:02:08  Show Profile Send drgreen a Private Message
du ser
Go to Top of Page

n00b
"Besan"

1532 Posts

Posted - 2003/03/09 :  05:49:44  Show Profile Send n00b a Private Message
Timbre...

Sorry, tänkte nog inte efter riktigt kanske

//jonas

Mer effekt åt folket!!!
Go to Top of Page
Page: of 13 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.56 sekunder. Snitz Forums 2000