Jag tror nog det är ok att såga vad som helst som produkt. Att insinuera saker som gränsar till personangrepp eller att påstå att vissa produkter skulle ekonomiskt supportas från andra källor när det inte gör det, är att sprida rykten IMO.
Jag tycker spikes är dåligt för HiFi BÅDE för ljudet och rent teoretiskt. Spikes leder vibrationer ner i golv som sedan förmedlar distorsion. Jag har testat att mitt golv tydligt avger ljud genom att excitera en stämgaffel och placera på golvet. Jag vill höra ljudet från skivan och högtalarna inte ljudet av mitt golv. Och det låter bättre med mjuka fötter.
Med tanke på hur mkt skräp som krängs i hifisammanhang för betydligt större summor tycker jag nog sd foten är bland det snällare. Det är ju inte så svårt att prova om man tycker det blir bättre/mindre färgat m.m eller om det är en försämring vad kan det ta 10minuter?? Man får väl skicka tbx det om man inte är nöjd? Själv har jag fått lite olika resultat med spikes och sd fot beroende på vilken högtalare och vilket golv det rört sig om. Just nu sitter det ett par hemskt fula grisrosa sdfötter under mina revel studios men det är klart att det säkert kommer provas med olika typer av spikes oxå närmast antagligen BDR när jag skaffat en uppsättning till. Bara för att ngn inte gillar t.ex blodpudding behöver det ju inte betyda att blodpudding är dåligt och ska bort från marknaden..om ni förstår in lilla parallell