jag har själv sedan 5-6 år ett par tannoy cheviot och de spelar trevligt, nu med rätt drivning så sjunger de också mycket bättre. får suget för ett par 15" att nästan helt försvinna. stooges låter fin fint på dem.
Dessa kan ibland komma ut i Danmark för rätt billiga pengar.
Jag hade nog sneglat på ett par lite äldre dynaudioburkar. De har haft en del riktigt trevliga budgetmodeller. Om du kan tänka dig att ge avkall på basen så skulle jag föreslå att leta efter enklare Magnepan.
CV har jag faktiskt funderat på men aldrig hört. De har ju liksom gått bort för om åren bara med utgångspunkt i de föreställningar som funnits om dem. Nämligen att de inte låter bra utan bara mycket. Jag missade ett par AT-100 för 500kr för några månader sedan. Det hade varit värt det bara för att testa dem. Det finns ett par CV DC12 nära mig för 2000kr. Samtidigt har jag span på ett par JBL L26 för 1500kr men det är Danmark med allt vad det innebär med frakt och strul om det är något fel på dem. Man vill ju gärna ha koll på bitarna.
Vart bor du i sverige? Om du bor i närheten av halmstad är du välkommen hit att lyssna på jbl och för den delen infinity :) Även ett par behringer studiomonitorer kan kopplas in och nio piP!