HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Köpes
 Till subwoofer; element, slutsteg, filter/ljudkort
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Xiro
Member

95 Posts

Posted - 2014/03/26 :  21:40:27  Show Profile Send Xiro a Private Message
Söker element som gräver djuuupt i en sluten låda om max 95 liter, även utan eq. Max 15", men gärna 2-3 st mindre element.
Max 1500 kr totalt.

Söker även ett passande slutsteg.
Max 1000 kr.

Och eventuellt ett aktivt filter för lågpass, och gärna högpass. Digitalt är ok. Gärna med eq/peq. Max 1000 kr.

Som alternativ till filter kan jag tänka mig ett flerkanaligt ljudkort. Max 700 kr.


Digitala grejor ska klara minst 96/24.

Budgeten kan sträckas liiite med goda argument och extra fina grejor till bra pris :-)

Ps. Bor i Malmö.

eoJeud!!!

Edited by - Xiro on 2014/04/03 23:24:43

Brandmästaren
Member

203 Posts

Posted - 2014/04/04 :  09:26:18  Show Profile Send Brandmästaren a Private Message
Inom budget känns det inte som att det finns så många element som trivs bra i små lådor, brukar vara tvärt emot sas.
Men jag såg ett Dayton DCS255-4 på europe audio som, utan att ha simulerat, kanske skulle funka dubbelmonterade i en basreflexlåda. Det blir nästan inom budget.
10 eller 12- tum i någon tappad historia kanske kan vara något också.

Mvh:
Figge

Mitt system:
Yamaha RX-A3010 förstärkare 5.2 (11.2), Alto Macro 3.4PC filter och 2st Macro 2400 till subbarna.
DIY högtalare, 5st MTM med 8G40 och CP21 samt 4st subbar med SM115K.
HPD-dator, Technics CD och SL1200 med Ortofon MC-pickup.
Go to Top of Page

Xiro
Member

95 Posts

Posted - 2014/04/16 :  12:20:14  Show Profile Send Xiro a Private Message
Tack för tips mästarn!
Missade att prenumerera på denna tråd, därför såg jag bara ditt inlägg nu. De elementen ser ut att ha rätt hög egenfrekvens för sluten låda, men jag ska göra en grov koll i WinISD. (Jag envisas med sluten låda och hyfsad respons utan eq.) Hittills har jag bara fått ett PM, det var intressant men tyvärr typ 150 mil T o R :-)

eoJeud!!!

Edited by - Xiro on 2014/04/16 12:21:49
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000