bearwik
200.000-klubben

4289 Posts |
Posted - 2014/07/06 : 12:59:56
|
Nu är det dags att prova något nytt! Eftersom mina Tannoyer inte behöver så mycket effekt vill jag testa klass A. Därför säljer jag nu mitt fina Musical Fidelity A3CR, 12 kg Dual Mono försteg med bra Riia MM/MC och fjärr, för det vill jag ha 4000:-. Även slutstegen ska säljas, det är ombyggda PA-steg InterM 500, de är ombyggda till monoblock av Intelligent Sound, de är alltås inte bryggade slutsteg, de har en 600 kVa ringkärnetrafo per kanal, kontakterna är Furutech, högtalarkontakterna är av rodium, effekten är 500W/kanal. Ombyggnaden ska enligt uppgift ha kostat 18000/steg. Ljudmässigt är de mycket neutrala med mycket pondus, de passar mycket bra ihop med förstegets något varmare karaktär. Jag har jämfört med original InterM och XTZ slutsteg och mina låter betydligt mycket bättre, de låter också bättre än mitt förra slutsteg Audiolab 8000P. Kombon är perfekt för dig med lite trögdrivna högtalare. Bilder finns på sidan 3 och 10 i min medlemstråd. Jag vill ha 10 000;- för dem, det är vad nya, icke ombyggda kostar. Grejorna finns i Solna/Stockholm och provlyssning kan naturligtvis ordnas. Det går naturligtvis att skicka med Bussgods, men totalvikten är drygt 40 kg tillsammans. |
Jävligt nöjd Tannoyägare! Mer membranyta åt folket! Min rigg: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=70066
|
Edited by - bearwik on 2014/07/06 18:07:44 |
|