HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Electric Beach Frugel 3
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 4

PärR
Member

212 Posts

Posted - 2014/09/28 :  22:20:23  Show Profile Send PärR a Private Message

Men snälla ni..

Kan ingen moderator gå in och styra upp denna tråd ??? Den börjar ju spåra ur fullständigt

Trådskaparen har uppenbarligen andra syften än att inbjuda till gruppköp... Huruvida det är intressant för oss att läsa om bilfärder i Mercedes S klass till UK och billiga övernattningar etc kan väl från nu istället skötas via PM med alla dessa "intressenter.."

Jag tror du CAB har fått fram din poäng redan gällande Stefan på Akkelis.. Det är upp till oss att tolka.. Jag tolkar det dock personligen som att någon är extremt bitter, men jag är för mycket "gentleman" för att avslöja vem

Kan det inte räcka nu?

Ingen vill läsa om patetisk pajkastning på detta fora. Det hör inte hemma här..

/Pärr
Go to Top of Page

CAB
Semesterfirare

527 Posts

Posted - 2014/09/28 :  22:35:38  Show Profile Send CAB a Private Message
PärR: tråden handlar om gruppköp, därför att det är kul att visa att man kan göra saker tillsammans och tjäna på det och upplägget inför resa med bidrag ifrån min kontaktyta.

Jag har gång på gång hänvisat akkelis aktörer att det är o.t., dom har ju inte en varit inbjudna, naturligtvis.

Mina åsikter står jag för, och att jag inte stödjer en handlare som beter sig som nämnda är mitt val, det finns ju andra vilket i varje fall jag inte har tappat på att samarbeta med

Det måste vara mitt val att jag kan utnjutta en stor företag till den enskildes bästa, eller hur.

Det är ju inte jag som hänvisar till klipp ur andra trådar och tvättar min byk, jag försöker bara ge svar på tal.

Det har jag gjort och går vidare med nästa gruppköp, tack för att jag fick svara DIG.


Edited by - CAB on 2014/09/29 00:02:06
Go to Top of Page

PärR
Member

212 Posts

Posted - 2014/09/28 :  23:11:08  Show Profile Send PärR a Private Message
För mig får du självklart göra så många "gruppköp" du vill och orkar..

Men jag tror ärligt merparten härinne uppfattar inläggen som något djupt rotat och möjligen har sin upprinnelse i ett försök till att bygga en affärsrelation med någon en gång i tiden men där ni hade olika syn på hur marknaden fungerar, måste fungera eller i vart fall borde fungera..

Lycka till du med dina förehavanden.. Jag är ju inte inblandad och är ej personligen intresserad av gruppköp heller för den delen.. Med det inte sagt att det gäller just de högtalare du/ni ska köpa, utan det är en mer allmän hållning..

Kanske ska tillägga att jag varken är "handlare" eller "importör" utan en helt vanlig privatperson men med mångårigt musik och hifiintresse

/Pärr
Go to Top of Page

CAB
Semesterfirare

527 Posts

Posted - 2014/09/28 :  23:25:37  Show Profile Send CAB a Private Message
PärR:

Underskattad inte medlemarna förmåga att se igenom var din lojalitet och agenda ligger!

Du har helt rätt att det gör mig heligt förbanad när aktör försöker förhindra lag och den enskildes rättighet.

Hade Akkelis med medlöpare hållit sig ur spår behöver dom inte träffas av min harm över deras eget agerande.

Jag och dom som valt att köpa från andra grossister och tillverkare måste ges fritt den möjligheten att utan kommentar eller inblandning ifrån handlare.

Och framför allt inte sprida skruvad sanning och misstro.
//CAB, det är inte OK att använda HiFiForum för Smutskastning! Läs gärna våra regler igen//Pac


Jag pekar bara på vår lagstadgade rättighet här, och är faktiskt bered att försvara denna rätt i domstol, såfort jag bara får en öppning kosta vad kosta vill.Det är ju inte jag som hänvisar till klipp ur andra trådar och tvättar min byk, jag försöker bara ge svar på tal.

Om enskild handlare skötte sitt så lovar jag dyrt och heligt att jag sköter mitt, och vänder mig till annan, handlare/grossist.

Men jag kommer att gå till angrepp mot varje försök att hindra mig ifrån import från andra gorosister/tillverkare i enskilt inköp eller grupp.

Jag gör detta utan profit för att värna min och allas rätt i enlighet med gällande lagstiftning, jag saxar ifrån regerings informationsservice.

Se särskilt skrivning om företags förbjuds att konkuransbegränsa den fria rörligheten i detta fallet brott mot varors fria rörlighet.

Lättfattat tolkning av lag:
Start / Om EU / Vad EU gör / Handel och tjänster inom EU
Handel och tjänster inom EU
Mellan EU:s medlemsländer ska varor, tjänster, kapital och personer kunna röra sig fritt. Det är grunden för den så kallade inre marknaden. På EU:s inre marknad ska det råda fri konkurrens. EU har även andra regler som berör handel och tjänster, till exempel om skatter, reklam och upphovsrätt.

Ett centralt begrepp i EU är den inre marknaden och fri rörlighet för varor, tjänster, personer och kapital. De övergripande bestämmelserna finns i EU:s fördrag. Mer specifika regler finns i EU-lagar, till exempel direktiv och förordningar, som EU:s institutioner beslutat om. Den inre marknaden omfattar EU-länderna och Norge, Island och Liechtenstein genom EES-avtalet.

Den här avdelningen fokuserar på regler för varor, tjänster och kapital. Om du vill läsa mer om fri rörlighet för personer, se #8221;Fri rörlighet för personer och Schengen#8221; i menyn till vänster på sidan.

Fri rörlighet för säkra varor
Varor ska kunna röra sig fritt mellan EU-länderna. Det är inte tillåtet att begränsa hur mycket varor som får föras från ett medlemsland till ett annat, till exempel genom att införa kvoter. Men medlemsländerna får göra undantag från reglerna om de har ett bra skäl till det, till exempel för att de ska kunna garantera allmän säkerhet eller skydda människors hälsa.

Varor som cirkulerar på den inre marknaden ska vara säkra. EU har regler för produktsäkerhet som ställer upp allmänna krav. Reglerna gäller för alla varor som rör sig på den inre marknaden, oavsett om de har sitt ursprung där eller om de kommit in från ett land som ligger utanför EU.

EU är en tullunion vilket innebär att alla EU-länder en gemensam tull gentemot varor som kommer från ett tredje land, det vill säga ett land utanför EU. Däremot får det inte finnas några tullar på varor som handlas inom EU. Läs mer om EU:s handel med länder utanför EU under fliken #8221;EU i världen#8221;.

Fri rörlighet för tjänster
EU:s regler om fri rörlighet för tjänster innebär att medborgare och företag i ett EU-land fritt ska kunna köpa, ta emot, erbjuda och utföra tjänster i andra EU-länder. Exempel på tjänster är byggarbeten, sjukvård och tv-sändningar.

Den fria rörligheten gäller även för finansiella tjänster. Med det menas tjänster som tillhandahålls av banker, försäkrings-, värdepappers- och fondföretag.

Medlemsländerna har möjlighet att begränsa den fria rörligheten med hänsyn till allmän ordning, säkerhet eller hälsa. Men begränsningen får inte leda till att ett land missgynnar andra länders företag i förhållande till sina egna.

Fri rörlighet för kapital
Alla hinder mot kapitalrörelser och betalningar över gränserna är förbjudna inom EU. Medborgare och företag som är etablerade inom EU kan överföra obegränsade summor från ett EU-land till ett annat. De har dessutom rätt att öppna bankkonton i andra EU-länder på samma villkor som landets egna medborgare. Reglerna gäller även rätten att köpa företag och fast egendom.

Även om ett medlemsland inte får begränsa kapitalrörelser och betalningar har det däremot rätt att kontrollera hur mycket pengar som rör sig in och ut ur landet.

Företag får inte begränsa konkurrensen
På den inre marknaden ska fri konkurrens gälla. Alla åtgärder som snedvrider konkurrensen på EU:s marknad är förbjudna. Det kan handla om avtal mellan företag om att dela upp marknaden mellan sig eller att samarbeta i prissättningen av varor. För att ett avtal ska vara otillåtet måste det ha en märkbar effekt på den gemensamma marknaden.

EU har regler om hur den offentliga sektorn, till exempel myndigheter, ska göra när den upphandlar varor och tjänster. Det finns även EU-regler om statligt företagsstöd. Statligt stöd är tillåtet så länge det inte snedvrider konkurrensen på den inre marknaden. EU-kommissionen övervakar ländernas statsstöd och kan besluta om att förbjuda ett statsstöd.

Monopol är i regel inte tillåtna men det finns undantag. Statliga monopol kan vara tillåtna om de kan motiveras med hänvisning till exempelvis folkhälsa och allmän säkerhet. Monopolet får inte göra skillnad mellan personer från andra medlemsländer eller mellan inhemska och utländska varor. Svenska Systembolaget är ett exempel på statligt monopol.

EU har regler för varumärken och upphovsrätt
EU har regler inom immaterialrätten. Det är regler om hur varumärken och uppfinningar skyddas från kopiering och exploatering av andra. I immaterialrätten ingår patenträtt, upphovsrätt, varumärkesrätt och designskydd. EU har en del gemensamma regler på området men det finns också nationella regler som bygger på internationella avtal.

Patent innebär ensamrätt till att utnyttja en uppfinning kommersiellt under en begränsad tid. Idag måste man söka patent i varje enskilt EU-land men medlemsländerna har kommit överens om ett nytt gemensamt patentskydd. När de nya reglerna börjar gälla ska det bli möjligt att söka patent som gäller i 25 EU-länder.

Upphovsrätt ger skydd för alla former av litterära samt konstnärliga verk och skyddet uppstår så fort ett verk skapats. EU har upphovsrättsliga regler som bland annat gäller datorprogram, databaser och mångfaldigande eller spridning av skyddat material.

Inom EU finns även regler om ett särskilt gemenskapsvarumärke. Det är giltigt inom hela unionen och ger ägaren ensamrätt att använda varumärket kommersiellt.

Länderna får inte ha diskriminerande skatter
EU-länderna har gemensamma regler för indirekta skatter, som mervärdesskatt (moms) och punktskatt. För direkta skatter, som skatt på arbetsinkomst, är det oftast medlemsländernas egna regler som gäller. Vid handel mellan EU:s länder gäller olika skatteregler beroende på om det är en privatperson eller ett företag som står för köpet.

Det är förbjudet för EU-länderna att sätta upp regler som innebär att skatten på varor från andra medlemsländer är högre än skatten på varor från det egna landet. Detta gäller både vid införsel och också vid utförsel av varor från ett EU-land till ett annat.

EU har regler om reklam
EU har regler för hur ett företag får göra reklam för sina produkter. Reklamen får aldrig vara vilseledande för konsumenten. Det finns specialregler för olika varugrupper, till exempel receptbelagda läkemedel, alkohol och tobak. Det finns inget generellt förbud mot alkoholreklam i EU, däremot är TV-reklam för tobak förbjudet.

Reklamreglerna riktar sig även till dem som sänder reklamen, till exempel ett tv-bolag. Om marknadsföringen sker på tv får den totala reklamtiden inte överstiga 12 minuter per timme.

Senast uppdaterad: 2014-09-15




Edited by - CAB on 2014/09/29 05:48:59
Go to Top of Page

CAB
Semesterfirare

527 Posts

Posted - 2014/09/29 :  05:38:52  Show Profile Send CAB a Private Message
Så kära forumsmedlemmar mot ovan beskrivna bakgrund forsätter att ge förslag om gruppinköp, förtjänsten att köpa i grupp kan aldrig ge enligt mina efterforskningar bli mindre än 35% prisavdrag. Seriösa grossister eller fabrikörer lämnar dessutom alltid full värdsgaranti och oftas utökas skyddet till att täcke mer en vad vanlig konsumenträtt föreskriver i Sverige

Mail adress finner Ni nedan, så hjälps vi åt.

Christian, nu med av annan forumsmedlem namngivna epitet HiFi-Robin Hood

Edited by - CAB on 2014/09/29 05:50:44
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21991 Posts

Posted - 2014/09/29 :  07:24:43  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Det känns tråkigt när en samköpstråd spårar ur på det här viset.

Jag har fått diverse PM som ropar på att jag skall moderera åsikter och jag har också haft telefonsamtal som tyder på att det finns en smutskastningskampanj emot mig och HiFiForum. Jag låter ju "CAB hållas".... Till er vill jag säga att HiFiForum har så länge jag varit här aldrig hållit på med åsiktskontroll och jag kommer aldrig att göra det.

Men med det sagt, det är inte OK med smutskastning vilket skedde i natt.

Vidare har jag en begäran till Akkelis(+kompisar) och CAB: lös era mellanhavanden snyggare i fortsättningen om ni skall utnyttja HiFiForum som plattform.

Vänligen, Per


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2014/09/29 :  07:30:32  Show Profile Send Vox a Private Message
CAB - jag är övertygad om att alla nu vet din åsikt i ärendet.

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

Akkelis Audio
Member

1026 Posts

Posted - 2014/09/29 :  08:08:45  Show Profile  Visit Akkelis Audio's Homepage Send Akkelis Audio a Private Message
På Akkelis Audio är vi smickrade, vi har marknadens mest intressanta produkter. Under sommaren har tre gruppköp startats med produkter bara vi säljer, MiniDSP Dirac series, AMR-DP-777 och Electric Beach högtalare.

Trevlig resa!

Edit, tillägg.

Ber alla om ursäkt som varit tvugna att följa denna fars. Inga fler inlägg från mig kommer i denna tråd eller någon annan där CAB är aktiv så ni behöver inte uppleva detta igen.

Vänligen

Stefan

www.akkelisaudio.com

Edited by - Akkelis Audio on 2014/09/29 09:05:56
Go to Top of Page

CAB
Semesterfirare

527 Posts

Posted - 2014/09/29 :  09:27:39  Show Profile Send CAB a Private Message
Det är bra att Stefan Bylund/Akkeli Audio ber om ursäkt visar på självinsikt, strångt!

Det bör dock framgå att alldeles de produkter som Staffan Bylund på Akkelis Audio hänvisar till marknadsför inte enbart av denne.

Noterar vidare att ingen av de övriga som marknadsför påstådda monopol har inte en enda gång kommenterat eller på annat sätt fört in något o.t. I denna tråd.

Hade Akkelis Audio likt andra handlare avstått detta hade allt varit frid och fröjd.

Så då var vi snart igång på nästa gruppköp på begäran av forumsmedlem, det kan meddelas att produkten inte ingår i nämndas aktörs sortiment, lite mera info kommer inom kort så snart förhandling om gruppköpets pris är slutgillt klart.

Eftersom det är forumsmedlem som initierat nästa gruppköp så hålls den enbart för forumets medlemmar, Jag tror att alla kommer att gilla produkten. Priset blir ca. 60-65% av vad den kostar i nästa led. Något som Forumets medlemmar kommer dra ekonomisk nytta av och kommer att sprida äkta Hifi - glädje i många, många år.

Det jag med säkerhet utan nämna märket är att det kommer HiFi klart som fjällbäck ur den.

Jag har som ni efter genomläsning säkert kan finna att jag tidigare försökt att avsluta tråden innan denna som Akkelis Audio bett om ursäkt för sin del i händelseutvecklingen skedde.

Försiktisvis meddelas därför att nästa gruppköp kommer i sin separata tråd och hoppas att branchaktörer kan hålla sig ifrån vad vi nu alla har sett prov på i detta gruppköp.

Edited by - CAB on 2014/09/29 10:40:13
Go to Top of Page

PärR
Member

212 Posts

Posted - 2014/09/29 :  10:41:04  Show Profile Send PärR a Private Message
CAB Skrev:

PärR:

Underskattad inte medlemarna förmåga att se igenom var din lojalitet och agenda ligger!

Du har helt rätt att det gör mig heligt förbanad när aktör försöker förhindra lag och den enskildes rättighet.

----------

Som jag åtminstone försökte uttrycka så är jag inte intresserad av gruppköp främst av den anledningen att jag inte skulle få ihop 5-10 pers som är intresserade av de produkter jag är intresserad av, eller har köpt genom åren. Det är synd.

Dessutom har jag aldrig köpt något av Stefan på Akkelis, så jag måste nog säga att jag står mig väldigt neutral vad gäller min lojalitet i denna din närmast maniska fråga och ambition att tillintetgöra en branschlogik eller viss eller vissa handlare..

Kan du inte PM:a mig med konkreta exempel på vad du menar med att alla handlare snackar skit till kunder om andra kollegor /handlare i branschen, vilket var något som gjorde att du inte hade "lust" att besöka Arken i år.

Jag ser att du varit medlem på Hifi forum i styvt 2 år, och ditt HiFi intresse kanske är nyfunnet.. Man måste ha respekt för att det tar lång tid att lära sig denna bransch och jag tycker möjligen du dömer ut den lite väl snabbt. Håller du ändå inte med om att det vore ju utomordentligt trist om det inte skulle finnas en enda HiFi-butik att gå till i detta avlånga land som Sverige..

HiFi butiker säljer inte endast produkter, dom säljer även upplevelser

/Pärr
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21991 Posts

Posted - 2014/09/29 :  10:53:22  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Att gruppköp rör upp känslor vet vi sedan tidigare. Det som skiljer sig emot tidigare gruppköp är att det nu tycks finnas så starka krafter i görningen att man väljer att använda mail och/eller vårt PM-system för kommunikation mellan deltagarna och göra gruppköpen i mer slutna grupper. Men i och med att man gör det så är det inga gruppköp längre utan snarare ett gäng människor som sluter sig samman och köper ihop. I och med den sammanslutningen som sker så behöver man inte de öppna forat's funktioner längre och då kan man fråga sig varför det över huvudtaget skall startas trådar om det? En tråd på HiFiFOrum är till för att dela med sig och föra dialog, inte för att "flasha" emot de som är utanför gruppen.

Därmed, CAB, om inte det öppna forats funktioner behövs så behöver ni heller inte prata om era gruppköp i trådar, då kan ni använda våra PM-funktioner och/eller mail istället. Mot bakgrund av det kommer jag att stoppa att HiFiForum's öppna fora används för fortsatta gruppköp i den stil som här skett.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

CAB
Semesterfirare

527 Posts

Posted - 2014/09/29 :  11:05:11  Show Profile Send CAB a Private Message
PAC:
Det är helt i sin ordning så länge alla kan delta i gruppköp i god demokratisk ordning, klokt beslut.
Däremot är det viktigt att informera om allas legal rätt, vilket tyvärr har varit av nödvändighet.
Jag kontaktar dig så att eventuella missar undviks, vi är väll alla här för att värna lag och rätt och stärka den svages part,
Och stäka dennes möjlighet att i kraft av kollektivt inköp stärka dennes möjlighet.
Go to Top of Page

Rolf-san
Member

2137 Posts

Posted - 2014/09/29 :  11:09:44  Show Profile Send Rolf-san a Private Message
quote:
vi är väll alla här för att värna lag och rätt och stärka den svages part

Lite OT, men vi är väl här på forumet för att diskutera ljudrelaterade ämnen. Det finns säkert juridikfora på nätet för att diskutera lag och rätt.

När elefanterna slåss, så trampas gräset ner.
Go to Top of Page

Joda
fd. David_Web, Klubbmästare, Svavel

1407 Posts

Posted - 2014/09/29 :  11:16:04  Show Profile Send Joda a Private Message
Det finns ingen som helt lagstadgad rätt att få skriva på forum. Pac har genom åren varit extremt respektfull och låtit taket stå väldigt högt, och det förtroendet har i det flesta fall getts tillbaka då vi behandlat varandra med respekt.

Jag tycket det är starkt av Pac att hålla kvar vid de ideal som hififorum är uppbyggt på, respekt, och har vad jag sett bett respektfullt att lösa problemen utanför flera gånger.

Jag tycker det är sorgligt när det kommer till laghot och självhävdelse i stället för respekt.
Själv har jag tydligen hamnat i det "andra" lägret med mentaliteten: "är du inte med oss är du mot oss" vilket jag sett har gjorts mot flera medlemmar som kommenterat. Vilket jag tycker är respektlöst.

Is that him?
That's the buffet table.
Well, how can we be sure unless we question it?

The D just stands for digital. The amp turns itself on and off between notes to save power.
Yeah! I love reading, and my head isn't even close to the shape of an egg!
It's more the shape of an apple, or maybe an orange, but a BIG orange, more like a grapefruit really...

Är klubbmästare i SVAVEL.
Go to Top of Page

CAB
Semesterfirare

527 Posts

Posted - 2014/09/29 :  11:21:12  Show Profile Send CAB a Private Message
PärP: jag ber om ursäkt att du fick en släng av sleven, men det är inte HiFi - handeln jag är ute efter utan den lille svage i sammanhanget likt du själv ger uttryck för.

Jag handlar själv hos HiFi - handlare med de villkor som vi har avtal om i mitt fall med 10% på redovisat hemtagningskostnad de denne nöjd med eftersom beloppen blir mycket stora. Numera säljer jag vidare en och annan köpt produkt och på sådant sätt förlorar jag inte nämnda 15%.

Gruppköp är ju något som stärker den lille i sammanhanget och det är min ingång.

Om man vill betala för upplevelsen att gå in i butik skall man naturligtvis få så göra.

Men ta inte ifrån forumsmedlemmars lagstadgade rättighet att slå sig samman och köpa kollektivt ifrån vem det än månde vara.

Jag delar forumsägarens åsikt och nödvändighet att om det är möjligt allt redovisas öppet men som mailskrivare nu uppger blir dom rädda och jag har bara värnat dessa.

Nästa gruppköp hoppas jag kan ske helt öppet utan att medlem skall känna sig trängd.
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2014/09/29 :  11:23:06  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Jag kan inte riktigt förstå syftet här, Hififorum är Ingen demokrati och reglerna är ganska tydliga.
Har man ett gruppköp på ett fora då har man det öppet o tillängligt för alla medlemmar.
Som det är nu betvivlar jag ens på att det har skett några gruppköp överhuvudtaget då agendan tycks vara en helt annan.

Sen att svara på inlägg för att sedan editera dom till "No comments" är bara barnsligt. Ha ryggrad nog att stå för vad du säger!

Allt imho,

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

CAB
Semesterfirare

527 Posts

Posted - 2014/09/29 :  11:25:47  Show Profile Send CAB a Private Message
Jag har nog ryggrad nog att stå upp, har Ni?

Inga komentaren har bar används mot belackare till undvikande av besudlig av tråd.

Det bör vidare påpekas att jag har i görligaste mån hålla mig till gällande regler därför har jag varit i tät kontakt med forumsägaren till undvikande av fadäs!

Min ingång åter igen är lag och ordning och framför allt att stärka konsumentens möjlighet, jag tjänar inte en spänn på det, tvärtom.

Jag är inte emot utan för.

Alltså kommer nästa gruppköp dokumentera i bild ( natuligtvis inte om medlemmar inte vill) så alla kan se att det är korrekt och riktigt varor köps kollektivt och traderas till grupp.

Att vi har slutit oss är ju pga. påhoppen och detta har upplevts som obehagligt ifrån medlem som har viljan att gå med.

Desutom har säljaren en vilja med i spelet för att inte drabbas av obehag.

Jag måste tillstå att jag tar mycket skit från marknadsintressen och det stärker bar att det är viktigt att stå upp för den enskilde.




Edited by - CAB on 2014/09/29 11:47:05
Go to Top of Page

Goldfinger
Member

1795 Posts

Posted - 2014/09/29 :  11:36:36  Show Profile Send Goldfinger a Private Message
CAB skrev:

quote:
Föreslår att du marknadsför under butikshyllan, denna tråd är till för enskilda konsumenter och andra som vill göra ett klipp och kanske inte har mera pengar än vett.


För mig är det ganska tydligt vem som bjöd in till konflikten.
Tråden borde ha låsts efter detta.
Varför skall fortsatt förtroende ges?




Mäter det bra så är det iaf inte dåligt..
Go to Top of Page

PärR
Member

212 Posts

Posted - 2014/09/29 :  11:49:18  Show Profile Send PärR a Private Message
Ingen fara CAB..

Men jag drar mig nu ur tråden då det känns som det är svårt eller t.o.m mycket svårt att nå fram till dig..

Att du själv är någon form av "handlare", då du köper in och säljer vidare som du skriver, sätter ju dessutom saken i en annan dager.. Jag kände ej till det och därför känns hela diskussionen än mer absurd än den redan var..

En publik cat-fight mellan handlare göre sig bättre på annat sätt än i en tråd som har rubriken "HiFi-diskussion" och som möjligen är tänkt att vända sig till oss privata entusiaster

Ett sista tips är att du nog inte ska lägga för mycket jobb på advokaterna eftersom deras arvoden snabbt kan äta upp de eventuella marginaler du tjänar på dina gruppinköp..

Sunt förnuft och goda relationer har däremot alltid lönat sig. Efter 40 år med musik och hifi som stort intresse så är det åtminstone min bedömning. Dessutom kan man besöka mässor utan dåligt samvete

Tack för mig i detta ärende

/Pärr
Go to Top of Page

CAB
Semesterfirare

527 Posts

Posted - 2014/09/29 :  12:01:21  Show Profile Send CAB a Private Message
Nej ja är inte handlare, har förlorat mängder av pengar i min kamp för den "lille" i sammanhanget, däremot har i mitt sökande blivit extremt vilseledd av kommersiella krafter.

detta är ett forum som jag nu inte längre försöker att tillvarata den enskildes rätt, det är ogörligt jag ger upp.

Belackare var stålta över Er själva ni har vunnit!

Edited by - CAB on 2014/09/29 13:23:41
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21991 Posts

Posted - 2014/09/29 :  12:27:07  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
låser för att kunna svara

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21991 Posts

Posted - 2014/09/29 :  12:48:08  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
quote:
detta är ett forum som jag nu inte längre försöker att tillvarata den enskildes rätt, det är ogörligt jag ger upp.


@CAB: Det är svårt att hänga med fullt ut men jag tolkar det som att du menar "detta är ett forum som nu inte längre försöker att tillvarata den enskildes rätt".
Det gör mig upprörd att läsa sådana dumheter! På HiFiForum tillvaratar vi de hifi-intresserades intresse och rätt. Om du går tillbaks i tiden ser du att jag många gånger har gått emot "de etablerade" och/eller "de högljudda" för att göra just det!
Att jag personligen har blivit "köl-halad" och smutskastad på av diverse forum, "högljudda" och näringidkare är något jag får finna mig i.
Men att du nu kommer farande med att jag inte tillvaratar den "lille" och hans/hennes rätt är väl magstarkt. Det gränsar till smutskastning av mig som Admin på HiFiForum och av HiFiForum. Vilket naturligtvis inte är OK!

Jag har behandlat dig med respekt trots att din status som handlare och/eller agent och/eller "?" är oklar och du har fått samma chanser som alla andra HiFi-intresserade enligt måttot "samma regler för alla".
Du har faktiskt kunna agera under samma beskyddande vingar som alla andra hifi-intresserade här på HiFiForum trots tryck från medlemmar på att ändra på det.
Att du nu sänker dig till att beskylla mig och HiFiForum för att inte skydda "den lille" är ett lågvattenmärke. Låt oss inte gå under det.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21991 Posts

Posted - 2014/09/29 :  12:48:41  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Upplåst igen.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

CAB
Semesterfirare

527 Posts

Posted - 2014/09/29 :  13:35:11  Show Profile Send CAB a Private Message
PAC:
Nej ja är inte handlare, har förlorat mängder av pengar i min kamp för den "lille" i sammanhanget, däremot har i mitt sökande blivit extremt vilseledd av kommersiella krafter.

Detta är ett forum som jag nu inte längre försöker att tillvarata den enskildes rätt, det är ogörligt för mig som person, däremot hoppas jag att annan kan ta upp den kampen, Jag ger upp inte för att jag vill utan att jag som person inte har förmågan att formulera mig så att andra kan inse min intention.

Jag är inte rätt person att för nämnda kamp för lagstiftelse, det är inte ditt fel men man bör även om man inte är ensidig se andras aktörer i sammanhanget, säger inta att du är ensidig.

Jag har inget emot forumet i sig utan mitt något kanslistiska språk hindrar förståelse, något som funkar i rättssammanhang här är jag diskvaliserad inte för att förståelsen finns utan andras ageratende sätter hinder, det är min upplevelsen, rätt eller fel.

Jag har varit enfaldig, något som jag tuggar i mig, rätten ser bara till sak utan person, här ligger förhållandet som jag upplever OBS! På ett annat plan.

Herregud jag överlever detta, går vidare på annat sätt, tack för nu.

Belackare var stålta över Er själva ni har vunnit!

Edited by - CAB on 2014/09/29 13:57:07
Go to Top of Page

Goldfinger
Member

1795 Posts

Posted - 2014/09/29 :  14:06:44  Show Profile Send Goldfinger a Private Message
Som en reflektion till allt detta skall vi nog vara tacksamma för varje företag/verksamhet som inte konkar, att köpa inom rikets gränser främjar landets sysselsättning och ekonomi, att låta skattade pengar gå raka vägen ut ur landet däremot är inget som främjar oss i det stora perspektivet.
Därmed tycker jag största respekt skall hysas mot varje näringsidkare, de behövs verkligen.

Därför har jag ogillat tråden från första början, för att dessa pekats ut som paria, man bör tänka ett steg längre..

Mäter det bra så är det iaf inte dåligt..
Go to Top of Page
Page: of 4 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000